Kind en paard... hoe te combineren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

angelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 00:05

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 08:36

Buitenzorg schreef:

Ik wil naast moeder zijn, ook nog de echtgenote van en vooral Esther blijven. En Esther houdt nu eenmaal van pony's en dus zullen daar dingen voor moeten wijken. Zoals bv een tweede kind.

dat vind ik nou heel goed he. Ik zie veel vrouwen die zichzelf verliezen in hun partner of in hun kinderen. Ze zien niets meer dan alleen het gezinnetje, de rest moet er allemaal voor wijken en ze kunnen ook nergens anders meer over praten. Ze zijn alleen maar vrouw en moeder van. Meer niet.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 09:00

Het vervelendste vondt ik de tijd van zwemlessen en sportclubs.
Deze waren dan wel aan het begin van de avond en mijn (v)echtgenoot bracht ze er ook wel heen.
Heb dus 3 kids.
De oudste 3 X per week trainen (voetbal) en 2 X per week zwemclub + zaterdag wedstrijden.
De middelste: 1 X per week majoretten (= nu ponyclub) en 2 X per week zwemclub
De jongste 2 X per week zwemles.
Na 2 maand wist ik soms niet meer wie waar naar toe moest, liep te stressen met eten en tassen inpakken en klaar zetten. Voerde de pony's s'middags om 4 uur.
En heb er toen een punt achtger gezet, ik heb ook een leven en hobby's

Zwemclub werd afgeschaft, 1 hobby/sportclub per kind.
Ik had weer tijd voor mezelf. De oudste en middelste trainen hierzo in het dorp en de oudste werd de ene keer door mij begeleidt en de andere keer door Jeroen (=echtgenoot) naar de zwemles. (heeft gelukkig zijn diploma's maar zwemmen kan hij nog steeds niet, Jeroen zegt hij is gediplomeerd verzuiper (hij kan wel zwemmen maar vertikt het als wij erbij zijn)

Zoiets overkomt je geleidelijk aan, het sluipt erin. En omdat te voorkomen houd ik een achteraf agenda bij, schrijf op hoeveel tijd ik besteed aan de hobby's van de kids en aan mijn liefhebberij. En hoe ouder de kids worden hoe zelfstandiger (Kristy (=de oudste) gaat alleen naar de training (zolang het nog licht is tussen vertrek en terug komen, en wordt meestal opgehaald door een vriendje) Britt (= de middelste) ga ik mee met de auto en trailer.
En Pascal (= de jongste) heeft nog geen hobby's.
En ik heb de pony's thuis staan en dat scheelt ook een hoop.

Margaret

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 09:17

knap hoor, zoals iedereen het combineert. Ik zit nu in een situatie dat ik eigenlijk dit jaar voor het eerst weer fanatiek kan rijden. Mijn dochter is drie en gaat nu naar de peuterspeel zaal. De ochtend dat ze gaat ga ik rijden, kan ik net redden met brengen en halen en sávonds. Ik heb bewust gewacht tot ze wat groter is. Volgend jaar gaat ze naar school en krijg ik dus hopelijk wat meer tijd erbij. Ik vind niet dat ik veel kan eisen van mijn man als altijdmaar thuis te blijven. Hij werkt fulltime en is dus savonds echt moe. Gelukkig doet hij het wel, dus die luxe positie heb ik wel.Nu heb ik een leasepaardje op de manege en is goed te combineren met het gezinsleven. Kan ik een keer niet door ziekte heb ik niet de verantwoording en de druk van verzorging van een eigen paard. Kan ik rijden, kan ik unique pakken wanneer ik wil. Ik denk Linda dat je moet kijken op dat moment naar je persoonlijk situatie. Ieder kind is verschillend en zal de een meer aandacht vragen dan de ander.

Baileys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-02 09:46

Wij hebben twee paarden die bij mijn ouders staan. Voordeel is dat het niet zo duur is (100 € p/m voor de twee), nadeel is dat de wei 500 m van het huis ligt. Niks geen bak of stal, zelfs geen verlichting.
Ook hebben wij een dochter van bijna 3 jaar. Oma en ukkie zijn stapelgek op elkaar dus je voelt 'm al: ukkie bij oma en moeders gaat rijden. 's Avonds rijden is alleen 's zomers te doen dus ik ga hooguit 4x p/w en hij drie x.
Behalve het maandgeld komen er natuurlijk nog een hoop kosten bij. Vergis je daar niet in, op jaarbasis is dat echt veel!
Financieel hebben wij het prima. Hij werkt fulltime (lbo-nivo), ik werk 6 van de 14 nachten als chauffeur bij de krant. Dat zijn goedbetaalde uren plus ik hoef geen oppas te betalen. Hou nu meer over dan bij een fulltime baan overdag en nu heb ik om de week vrij.

Persoonlijke noot: als je je keuze van wel of geen kinderen af laat hangen van het nog wel of niet kunnen paardrijden ben je er imo nog niet aan toe. Als het financieel moeilijk is, denk ik dat je zal moeten kiezen.