Waar geven jullie de paarden water in?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saroanda

Re: Waar geven jullie de paarden water in?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:55

In de manegewei staan zwarte "kisten" (van plastic). Daar drijft een blauwe bal in, ze moeten die wegduwen met de neus, dan gaat die bal naar rechts en hebben ze vrijheid om te drinken. Als die dingen niet zo vol zitten of met een karretje kan je ze wel verplaatsen denk ik. Ik zal morgen eens kijken wat het merk is.

Mistie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 20:59

HAHAHAHAHA! Wat een moeite hier allemaal,
ik heb gewoon een betonnen grote waterbak!
Kan lekker niet omgegooit worden Clown

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:13

De TS zoekt volgens mij iets wat verplaatsbaar is Lachen Beton gaat dan niet werken denk ik.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 21:35

Ze hebben nu 2 van die grote ronde emmers staan maar zodra de witte bijna leeg is gebruiken ze die ook als voetbal Bloos heb m al op verschillende plekken vandaan kunnen halen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:25

god, wat is mijn verzorgpaardje dan toch een schatje, daar staat gewoon een emmer in de wei en die blijft netjes staan waar die staat Tong uitsteken Bij de shetlander precies hetzelfde.
Verder zou ik het ook niet echt weten, vond het idee van die drie palen wel goed, met daar de bak tussen, neem aan dat drie palen in iedere wei zetten niet zoveel werk kost, maar weet niet ofj e die palen kan laten staan als je verhuist naar een ander weiland...

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:28

heb ook speciekuipen heb er 2 staan lagen eerst helemaal vol met stenen en binnen 15 min lag de bak omgekeerd in de wei. heb ze nu half onder het draad staan. als hij wil pootje baden krijgt hij een schok van het draad. ze blijven nu langer staan. en liggen geen stenen meer in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:50

Mijn merrie speelt er ook mee als ze vol zitten, net zo lang met een voorbeen spetteren tot ze bijna leeg zijn en dan er mee gooien. Stenen heb ik al eens geprobeerd, wordt het alleen maar leuker van. Palen worden opgevreten en door het rondspetterende water weinig moeite om die uit de grond te halen. Heb ik al eens geprobeerd. Wordt een bende. Daarom deze oproep ook, ik ben er langzaamaan flauw van en wil me er niet meer aan ergeren, dus een verplaatsbare niet omkiepbare bak zou wel wat zijn.
Beton, nou nee, hoef geen hele constructies in de wei.
Saroanda: die bak klinkt wel heel handig!

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 13:55

[***] schreef:
Mijn merrie speelt er ook mee als ze vol zitten, net zo lang met een voorbeen spetteren tot ze bijna leeg zijn en dan er mee gooien. Stenen heb ik al eens geprobeerd, wordt het alleen maar leuker van. Palen worden opgevreten en door het rondspetterende water weinig moeite om die uit de grond te halen. Heb ik al eens geprobeerd. Wordt een bende. Daarom deze oproep ook, ik ben er langzaamaan flauw van en wil me er niet meer aan ergeren, dus een verplaatsbare niet omkiepbare bak zou wel wat zijn.
Beton, nou nee, hoef geen hele constructies in de wei.
Saroanda: die bak klinkt wel heel handig!

je kan ook een oude badkuip pakken
paaltjes eronder zetten en op een goede hoogte zetten. kunnen ze er nie tmeer met hun voetjes in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 16:30

Ik heb 2 grote speciekuipen á 90 liter. Die worden gewoon elke dag bijgevuld. Als het echt hoogzomer is, zet ik de kleine kuip van 65 liter er ook bij. Als de kuip nl te zwaar is, kunnen ze hem niet omver gooien Lachen

Op de wei heb ik 2 grote betonnen bakken, 1 staat halverwege de wei op de grond langs de kippenren, en de ander op blokken tegen de wand van de kleine paddock (is ingemaakt in de hoek van de wei). En een automatische drinkbak aan het einde van de wei. Die kunnen ze allemaal niet omver gooien Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:12

Maya schreef:
Als het echt hoogzomer is, zet ik de kleine kuip van 65 liter er ook bij. Als de kuip nl te zwaar is, kunnen ze hem niet omver gooien Lachen

Ik zal eens proberen een filmpje te maken. Zinne gaat er met 2 voorbenen in staan en lepelt ze leeg en dan gaan ze om... Het zou lachen zijn als ik niet blééf bijvullen.
Automatische drinkbak zou het mooiste zijn, maar ons weiland zit niet naast ons huis en s'zomers lopen ze ver weg in de polder.
Onze sloten zijn te goor om uit te drinken, dan zou zo'n lepelbak weer heel mooi kunnen.

corinagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 17:55

Frits speelt ook erg graag met zijn drinkbak. Buiten staat een cementbak waar water in komt. Ook had ik 1 cementbak voor het hooi neergezet, maar die is dus al gesloopt Vork .
Die waterbak zit nu met gevlochten touw vast aan de afrastering van de bak en zorg dat er wel altijd wat in zit.
Vorig jaar op de vorige plek hadden we bakstenen in de waterbak liggen. Dat hielp soms, maar ook niet altijd hihi.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:40

Bij Katinka staan er van die elektrische drinkbakjes in de wei, van diezelfde als in de stal.
Verder nog een grote stenen put/bak waar ook water in zit. Lachen

Elinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 19:43

wij hebben in 1 weiland een badkuip op 4 korte paaltjes staan, zodat de onderkant van de badkuip op de grond rust en de 4 uiteindes gesteund worden. zo kan ie met geen mogelijkheid omver gegooid worden.

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 20:58

In de blauwe bak op de foto heb ik het water voor de paarden. gat onderin gemaakt, en een afvoerpijpje met kraan aangesloten. Kan heel veel water in en als de bak leeg is kun je hem met twee personen simpel verplaatsen. Deze bakken staan regelmatig te koop op veilingsites voor 25-50 euro.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:12

Dat zit er ook wel handig uit, en spreekt me meer aan dan prutsen met touw en paaltjes. Waar moet ik op zoeken op de sites, wat is het van oorsprong voor bak?

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:24

Ik heb hem gevonden op marktplaats, bij dieren/vissen. Worden meestal quarantaine bak genoemd

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 10:30

Ik heb gewoon een specie kuip. Die staat onder mijn waterpomp, ik zorg dat hij vol genoeg is en dus zwaargenoeg dat hij er niet meer gaat rotzooien, maar ik denk niet dat dit voor jullie opgaat. Knipoog

ChirooHeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 14:00

Thuis hebben we betonnen bakken. Deze zijn niet verplaatsbaar: Afbeelding

In de opfok waar Athene afgelopen zomer stond hadden ze deze bakken: Afbeelding
De eigenaar haalde ze om de andere dag naar huis om schoon te maken en te vullen. Hij deed het met een traktor en kar. Ik weet niet hoe zwaar ze zijn en of ze zonder tractor oid ook te verplaatsen zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 07:02

speciekuipen. Die van 65 liter zijn zo leeg, maar er zijn tegenwoordig ook grotere te koop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 07:54

Zo'n betonnen bak is ook wel wat, maar die moet ik dan met iets verrijdbaars vullen. En ik heb er gelijk 4 nodig. Is ook weer zo wat. Ben al druk aan het speuren op marktplaats voor zo'n quarantaine bak.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 07:58

Ik heb met m'n mobiel foto's gemaakt van die bakken bij ons in de wei, ik krijg echter met geen mogelijkheid deze foto's om m'n pc. Ik zal vriendlief vanavond vragen om me te helpen.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 21:46

Mijn paarden drinken nu nog uit speciekuipen met een inhoud van 100L water. Als je ze vol houd krijgen ze niet de kans om ermee te voetballen Bloos Inmiddels zijn we bezig alle weides te voorzien van automatische drinkbakken (die hangen nu alleen in de paddocks). We hebben nu gewoonweg teveel paarden om elke dag met water te leuren Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 14:29

Zinne schept ze gewoon leeg met haar voorbenen tot ze om kunnen, ik heb 100 l kuipen staan. Dus volhouden helpt niet, tijdens of net na het vullen liggen ze soms al om.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-07 14:37

Speciekuip Lachen

pol_suprknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-07 11:08

mijn eigen pony is dan ook wel heel braaf. Ze krijgt water uit een normale plastice emmer en mijn verzorgpony heeft sloten met perfect drinkwater voor de paarden en geen steile stukken dus ze drinkt daar uit.