paard poept tegen de stalmuur??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

dewindhoek

Re: paard poept tegen de stalmuur??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:43

Mijn paard heeft het ook altijd gedaan. Hele plakaten zaten er tegen de muur.
Helaas doen we niet zoveel meer met hem sinds er artrose is ontdekt bij hem. Rijden gebeurd al helemaal niet meer.

Het valt ons de laatste maanden op dat hij sinds die tijd niet meer tegen de muur aanschijt. Ik vraag mij dan ook af of er niet een medische oorzaak kan zijn. Het zou best een met spieren te maken kunnen hebben.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:44

verklaar je eens nader windhoek?

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 22:52

Citaat:
verklaar je eens nader windhoek?

Nou sinds we hem niet meer rijden schijt hij niet meer tegen de muur. Hij is altijd erg snel spierbevangen geweest.
Nu viel mij op dat na ik een keer gereden heb met hem hij weer tegen de muur aan schijt. net of hij zijn staart niet goed kan optillen.

zodoende dat ik aan een medsche oorzaak denk

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 23:00

die van mij moet nog 3 worden en word dus nog niet bereden, voor de rest word er op een enkele keer longeren niets mee gedaan..
Ook doet ze dit al vanaf dag 1 dat ze bij mij op stal staat terwijl ze nog nooit iets had hoeven doen.. dus ik denk niet zo snel dat het aan de spieren kan liggen.
Staat ze buiten en ze moet poepen heeft ze ook geen enkel probleem om haar staart op te tillen..

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 23:00

aha dan snap ik dat je daar aan denkt. Bij die van mij niet zo hoor, is gewoon een knijkont!

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 23:00

aanschouw mijn paard's stulpje Vork
Afbeelding
Anderzijds wel handig want hij poept altijd aan de zelfde kant van de stal.
af en toe hogedrukreiniger ertegenaan, maak er weinig problemen van Haha!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 23:06

Ohhh, dat valt nog mee Haha!
Vos is vorig jaar mei verhuist naar de stal waar ze nu in staat, en is echt ÉCHT zwart door de stont.. Nu heeft ze ook wat nieuws: tegen de deur aan is het ook leuk. Beetje jammer dat de staldeur naar binnen open gaat en ik dus altijd best wat krahct moet zetten omdat er weer een hele poephoop voor ligt (al schep ik het ook vaak eerst aan de kant voordat ik met haar uit stal ga)

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 23:14

TeeGee schreef:
Stroomdraadje spannen? Kan je na een tijdje weer weghalen en dan hopen dat ze dan van de muur blijft.

helemaal op je kop gevallen? sorry, maar klinkt zelf beetje ziekelijk s?

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 23:29

Die stal valt inderdaad nog mee *LOL*
Ik denk trouwens ook geen medische reden bij die van mij. Beide worden niet gereden. Sinds de dracht doet de 2e het ook (de ander heb ik drachtig gekocht).
Aanschouw (sorry voor de foto's waren de enige die ik zo snel kon vinden en toevallig bevallingfoto's)
Afbeelding

Afbeelding

Bovenste is dus allemaal mest en rest van het zwarte is naar beneden gelopen mest...

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 07:25

Nashke schreef:
TeeGee schreef:
Stroomdraadje spannen? Kan je na een tijdje weer weghalen en dan hopen dat ze dan van de muur blijft.

helemaal op je kop gevallen? sorry, maar klinkt zelf beetje ziekelijk s

Nee hoor, ik ben niet op mn kop gevallen, ik was ten einde raad. Wat zou jij doen? Een merrie die zo tegen de muur schijt dat elke dag een plakaat stront aan haar muts en kont zit geplakt? Dat je ekle dag zo goed mogelijk probeerd schoon te maken, los weken en wat dan ook? Alles mega schraal wordt dat het open ging liggen, waardoor schoonmaken ALLES behalve een pretje voor beiden was? Een merrie die het absoluut niet meer wilde verdragen (en geef dr eens ongelijk als het schraal en open is) en een mensje dat haar leven niet zeker is maar het TOCH moest schoonmaken omdat poep op schrale wondjes mij niet bevoordelijk lijkt? Ja, toen zijn we naar dat schrikdraadje gestapt ja. Met het voltage voor het lammetjes gaas, dus zo veel stonder er niet op hoor, niet om een paard binnen een land te houden. Maar wel effectief genoeg. Helaas geen oplossingen op lange termijn. We lieten het 1 weekje in stal zitten, en haalde het er toen weer uit. Bleef een paar weken niet tegen de muur poepen, alleen begon ze al snel weer.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:08

sorry dat ik misschien wat hard reageerde, komt misschien ook door dat ik altijd erg schuchtige/schrikkerige/panische paarden heb gehad, waar je het zeker niet bij zou proberen

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 10:11

Nee, ligt idd ook wat aan het paard. Mijn merrie schrok zich helemaal wezeloos de eerste keer, maar wist daarna goed dat ze het niet nog eens moest doen. Overigens hadden we een gat in het plafond gemaakt, zodat het 'kastje' op zolder kon staan. Zo raakte ze niet zenuwachtig door het getik. Veel paarden weten namelijk dondersgoed dat het getik niet veel goeds betekend en raken wat zenuwachtig. Vandaar dat we hem naar zolder hadden verhuist zodat het getik iig zo veel mogelijk was verminderd.

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 20:23

Mijn merrie van drie stucadoort ook, mijn plan is om een rubbermat tegen de muur aan te doen.Ze doet het alleen tegen de achtermuur,en verder is ze zeer schoon op haar stal.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-07 20:38

ceesje schreef:
Mijn merrie van drie stucadoort ook, mijn plan is om een rubbermat tegen de muur aan te doen.Ze doet het alleen tegen de achtermuur,en verder is ze zeer schoon op haar stal.

maar een rubbermat poepen ze dan toch ook helemaal onder, dit lost niet het probleem op...

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 20:42

Tegen de muur aan poepen, doet mijn pony ook Tong uitsteken Haar kont is dan ook altijd zó vies...

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 20:50

deschels schreef:
ceesje schreef:

maar een rubbermat poepen ze dan toch ook helemaal onder, dit lost niet het probleem op...

Nee het maakt het schoonmaken wat makkelijker, voor mij dus makkelijker.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-07 22:43

De stal van mijn merrie:
Afbeelding Afbeelding

Binnenkort, als de stallen weer schoon zijn gemaakt, komt er weer tijdelijk een stroomdraadje. Ze staat momenteel langer op stal vanwege een blessure, en dat is ook ontzettend te merken aan haar kont... Echt té smerig, te aangekoekt, en schoonmaken wordt ook steeds minder makkelijk weer Boos! Ze heeft het een tijdje goed toegelaten, maar ze begint weer steeds meer te miepen en te dreigen...

234567890

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:13

Beste Mensen,

Even een vraagje kan het niet zijn dat de stal te klein is?

Misschien te smal?

Ik weet het niet hoor, maar omdat ik uit de tekst begrijp dat dit alleen op stal gebeurd

en dat dan de achterwerken van de paarden er zo uitzien,

want volgens mij was dit niet het geval wanneer ze in de wei liep,

dus dacht ik, weet je wat ik vraag het?

groetjes

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:15

ik denk niet dat dat er echt mee te maken heeft, mijn paard doet het namelijk ook.
hij doet het zelfs over het raam in de stal heen dan ligt zijn poepje netjes buiten en in de vensterbank maar niet in de stal.

dit verschilt wel per keer dan doet die het wel en dan weer een paar dagen niet

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:32

Psssst topic is 8 jaar oud.

234567890

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:36

wat bedoel je precies ik begrijp je niet?

234567890

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:37

loesje kun je het anders uitleggen ik snap je niet zo goed.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 11:39

grappig dat dit topic weer naar boven komt.....heb al 7 jaar geen paard meer haha....

en stal was groot genoeg hoor....

heb al getemt
Laatst bijgewerkt door Trieske_ op 21-04-15 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:39

Je reageert op een topic uit 2007. Zie datum. En zie die grote knalrode letters die je zag toen je je post plaatste, iets in de trant van 'dit is een oud topic, blabla'. :) Het is meestal niet de bedoeling om te reageren in zo'n oud topic, in dit geval is het niet zo zinvol om TS vragen te stellen omdat haar probleem na 8 jaar niet zo actueel meer is verwacht ik.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 11:43

Dit is inderdaad een erg oud topic. Daarom hier een slotje.