de kudde samenstelling

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chevax

Re: de kudde samenstelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 11:05

Bij mij staan ze allevijf bij elkaar. 2 ruinen, 3 merries. En dat gaat goed. Af en toe wordt er wel even flink orde op zaken gesteld. Maar dat is normaal paardengedrag.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:24

Ik heb altijd een grote kudde, met leeftijden, merries ruinen etc door elkaar. Gaat altijd super.
Mijn 2 rijpaarden zet ik altijd apart, maar meer omdat ik ze allebei op gewicht wil blijven houden in de zomer, en ze s'avonds naar binnen haal allebei.

Nayana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:39

als de stukken land te klein zijn zou ik het gewoon door tweeen delen, maar nog steeds wel geslacht en leeftijd door elkaar Knipoog

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:32

Wij hebben de merries en ruinen apart staan sinds afgelopen jaar.
Daarvoor stonden ze gemengd, ging opzich ook heel goed, maar er waren wat ruinen die dekten.

De afgelopen 2 jaar heeft mijn merrie apart gestaan in een "ouwe tutten clubje" met ca 4/6 paarden, omdat ze niet meer zo goed mee kan komen met de grote groep. Dit vond ik zelf wel erg prettig, zeker omdat er in de grote merriegroep een paar behoorlijk dominante tantes stonden Lachen