Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

het zorgt er alleen voor dat hij niet kan zuigen maar de oorzaak van het zuigen los je er niet mee op. dus paard heeft misschien maagproblemen of stress en het zuigen is een pijnstilling/uitlaatklep. met band voorkom je dat hij zuigt maar de pijn/stress blijft en zal op den duur een andere uitweg vinden. Tieme schreef:luchtzuigband is dierenbeulerij.het zorgt er alleen voor dat hij niet kan zuigen maar de oorzaak van het zuigen los je er niet mee op. dus paard heeft misschien maagproblemen of stress en het zuigen is een pijnstilling/uitlaatklep. met band voorkom je dat hij zuigt maar de pijn/stress blijft en zal op den duur een andere uitweg vinden.
viv77 schreef:Ik lees hier dat de meeste paarden tijdens of na het eten luchtzuigen, en dat dit dan kan duiden op mag problemen..die van mij doet het als het even kan bij elke gelegenheid en krijgt echt wel lucht binnen, heeft er al meerdere keren koliek verschijnselen van gehad en als ik hem dan aan de longe zette zag je dat hij dus danig opknapte op het moment dat hij enorm begon te winden..dit doet hij tijdens het rijden ook beduidend meer dan de andere ponies..hij heeft er ook best wel zo'n ballon buikje van..is die van mij dan fanatieker en heeft hij gasvorming en een opgeblazen buik door het lucht zuigen of is dit een reactie van een eventueel maag probleem en zet hij daardoor op..ik geef hem ook hooi, maar kuilgras eet hij veel beter op..heb hem eens meerdere dagen op hooi( weide en graszaad) gehad en hij viel dus af omdat hij de behoefte niet voelde om het hooi op te eten..muesli alleen zou te proberen zijn, ik heb beide in huis..Brok is van pavo en laag van energie waarde, misschien minder "erg"?

yentii schreef:Bij medisch is een standaart topic over luchtzuigen