mag een paard melk?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Diertjes

Re: mag een paard melk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:03

Na de zoogperiode geef je best geen melk meer. Water lijkt mij meer geschikt voor een paard Knipoog

Scotty__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 08:06

Nou, ik merk er eigenlijk niks van.
Op de basisischool dronk ik elke ochtend melk en dan ook nog school melk.
En s'avonds bij het eten.
in de eerste alleen s'ochtends en vanaf de 2e, ( ik zit nu in de 3e ) Ben ik ermee gestopt. Gevolg? Ben enorm moe.
Weet inet of het van het melk drinken komt.

En
Melk is goed? voor ELK?

Jessica15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-07 11:20

door het niet meer drinken van melk?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:21

melk is goed voor elk is reclame, erg foute reclamen waar nog veel discussie is geweest om het nog te gebruiken. Je hoort het daarom ook niet meer zo veel

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-07 11:27

Mijn schoonvader had een veulen bij een van zijn merries (shetjes) en heeft dat veulen gewoon altijd bij de merrie laten lopen.
Dat 4 jaar lang, dat veulen heeft een paar jaar bij de merrie gedronken. Dus dat volwassen dieren geen melk meer drinken klopt ook niet helemaal. Het is dat die pony (veulen) nu verhuisd is, ze kan dus niet meer bij de moeder drinken.

Maar om een paard koeienmelk te geven lijkt me niet echt handig.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-07 21:43

Esther schreef:
Mijn schoonvader had een veulen bij een van zijn merries (shetjes) en heeft dat veulen gewoon altijd bij de merrie laten lopen.
Dat 4 jaar lang, dat veulen heeft een paar jaar bij de merrie gedronken. Dus dat volwassen dieren geen melk meer drinken klopt ook niet helemaal. Het is dat die pony (veulen) nu verhuisd is, ze kan dus niet meer bij de moeder drinken.

In het wild was de merrie waarschijnlijk opnieuw gedekt, en had het oude veulen plaats moeten maken voor de nieuwe.. Lachen

En inderdaad, onzin om je paard zo te vermenselijken.. Onze krijgen alleen ruwvoer en water, en daar is ie ook groot op geworden hoor. Lachen

marieke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-07 10:26

Na de zoogperiode en een tijd geen melk te hebben gedronken, krijgt het dier last van lactose intolerantie. Lactose zit in melk. Niet zo goed dus om aan je paard te geven. Daarom ook dat je in de winkel vb voor katten speciale kattenmelk kan kopen, die is lactose arm gemaakt.
Ook de nieuwe lichtverteerbare melksoorten die nu voor mensen op de markt komen zijn volgens mij vie dat principe.