ben je nou minder als je..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:27

Ik heb mijn paard juist verkocht om dat ik een pony wilde, ook 1 voor mijn dochtertje.
Ik heb 3 a-welshjes (nee, rijdt er niet op) en ben 30 +, ik krijg die opmerkingen ook wel eens van kennissen enzo, waarom koop je geen paard als je die dieren zo leuk vindt?
OMDAT ik dat niet wil

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:34

Ik vind dat het prima kan. En zeker bij jou. Ik vond je echt een hele leuke combi met Flair. Dat is ook te zien op al je foto's.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:42

Ik ben 18 en heb een minishet, krijg vaak opmerkingen wat ik er nou mee moet enzo, ach als ik hetmaar leuk vind...

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:45

ja daar wordt je ook gek van. Een vriendin van me rijdt met haar fjord wedstrijden en als ze haar fjord aan het los rijden is heb je kans dat ze haast om ver gereden word,want met je fjord hoef je niet echt los te rijden,want ze kunnen het toch niet Verward .
eigenlijk moet er gewoon een wedstrijd komen voor 18+ op pony's want ik ga met een fjord echt niet bij de paarden springen dat is gewoon niet te doen. ja de B 80 cm springen maar verder kom je niet helaas.
Of met een groep afspreken die op pony's rijden en het wedstrijd terrein on veilig maken met 18+ op pony's Extreme duivel

gebruiker002

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 20:50

ik vind dus echt niet dat je dan minder bent. als je blij bent met je paardje dan hoef je toch geen luxe wedstrijdpaard te kopen. pony's kunnen ook mooi en hoog lopen. en wat maakt de grote nou uit als je er blij mee bent.....
gewoon niks van aantrekken (trouwens wat is flair een skatje)

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 21:11

Ik ben ook 18+ en hobbel ook rond op een pony (fjord van 1.43) en het boeit me totaal niet wat een ander daarvan vindt. ik heb vroeger "normale" paarden gehad maar dat was geen uitdaging, dit gele drolletje wel.
Gewoon lekker op Flairtje blijven rijden dus, laat ze maar l*llen.
Viv

Ozzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 21:29

Ik heb ook liever een pony dan een paard. Ik heb nu wel een paard maar ga toch weer op zoek naar een pony, het klikt gewoon niet met mijn paard en ze is eigenlijk ook te groot voor mij. Ik ben namelijk zelf 1.59 met mijn 21 jaar en zij is 1.71.... Lastig met opstijgen, opzadelen etc. en ik heb ook gewoon te weinig overwicht op haar, ik lig er nou eenmaal makkelijker af dan iemand die een stuk langer is... En ongewild afstappen dat wil nog wel eens gebeuren.
Ik had hiervoor ook een pony, hij was 1.45 en dat was een stuk makkelijker. Overigens reed ik met hem gewoon mee met de paarden, Z1 dressuur en L springen, en we hebben regelmatig bekers voor de neus van de paarden weggekaapt!
Ik hobbel nu ook nog steeds rond op mijn ponnietje van 1.21, en dan krijg je pas vaak te horen wat moet je daar nou mee? Nou lekker rijden dus. En die 50 kg van mij kan ze ook nog wel aan...
En idd ik vind het ook de ideale grootte als de schoft tot je schouder komt! Gewoon lekker blijven rijden en nix van aantrekken dus!!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 22:02

Ik zit sinds dit jaar in de klas bij een aantal 'apaardenmeiden' (dressuur types ed).
Helmaal niet erg alleen voel me ook zo 'aangekeken'.
De eerste dag ging een leraar raden van wat voor dier je hield Verward
Bij mij zei hij katten, dus toen zei ik GaaaapA, vooral Pony's.
Dus hun: "Jah tot je 18e en dan heb je er niets meer aan"
Dus ik zeg: "Ik rij niet ik men"
Hun"Oh..."
Zo lekker negatief...
Achjaaaaaaaa als ik maar pelzier heb, toch?

Debbiedee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 06:17

ik ben 31 en rijd ook op een pony van 1.39 Bloos .(toont 1.45)
Ik sta gelukkig op een stal waar ik daar totaal geen opmerkingen over krijg, maar als ik soms buiten mensen tegenkom zie je ze wel denken wat moet je met een pony.
Als mijn pony er over (ik hoop heeeeeel lang) er niet meer is komt er denk ik weer een pony alleen mischien iets hoger Haha!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 07:00

Ik als dertiger had tot afgelopen woensdag enkel shetten en nu dan een Haflinger van 142 erbij.

Ik ben ook veel meer een ponymens dan een paardenmens. En ambities in de dressuursport? Nope!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 07:39

Er zullen altijd mensen zijn die op je neer kijken. Of je nu op een pony rijd of op een paard. Ik rijd een paard en hoeveel opmerkingen ik de laatste tijd niet gehad heb..... Verkoop dat beest toch, je kunt er nu niets meer mee.

Ik denk dan: Het gaat om MIJN plezier. En ik HEB plezier.
Zolang je dat blijft houden, gaan met die pony!!

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 08:18

Tja, als mensen mij dat vragen zeg ik altijd dat 't een Arabier is en dus een paard. En dan staan ze meestal wel even te kijken.

Maar, ik ben maar 1.60 (mijn paard is 1.47) wat moet ik nou met een kasteel van 1.70/1.80? Daar kan ik niet eens op komen.

Nee hoor, laat mij maar lekker op mijn rarebiertje rondhobbelen. En voor wie een "echt" paard wil - hallelujah to them! - maar dat is dus echt niks voor mij.

Ik vind trouwens de onderverdeling in centimeters om te bepalen of 't een paard of een pony is, onzin. Je moet kijken naar de bouw van het dier om te bepalen of het een paard of een pony is.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 09:34

ik word volgende week 19 en heb ook een pony. Hij is dan wel 1.56m maar het blijft een pony (okee arabieren worden tot paarden gerekent maar qua grootte bedoel ik) Ik zou dus als ik ooit zou starten (niet dat ik dat ga doen, maar stel!) tussen de paarden moeten starten! Ik hoor gelukkig niks over het verkopen voor een groter paard! Niks van aantrekken als jij lol hebt met je pony moet je die andere gewoon lekker laten kletsen!

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 09:40

ik vind het belagelijk. in america rijden meer volwassenen op ony's ze vinden het hier een stsis opject en da's onzin hoor.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 09:48

Het ligt hem gewoon aan het verwachtingpatroon van de mensen in de paardewereld. Gelukkig heb je je paard niet voor anderen, maar voor jezelf Lachen
Toch kan het behoorlijk frustrerend werken als je in de dressuur steeds negatief beoordeeeld wordt. Dat is wel jammer, maar als je dat wilt veranderen is IMO vechten tegen de bierkaai.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 11:08

Sja de dressuursport is zowiezo 1 krom zootje!

Ze zouden eigenlijk gewoon junioren en senioren moeten doen ipv paarden en pony`s. Dus kinderen onder de 18 met een paard of pony gewoon bij elkaar en mensen boven de 18 met een paard of pony bij elkaar. Toch belachelijk eigenlijk om op hoogte beoordeelt te worden...

Ach ik heb er schijt aan, en wie weet koop ik wel een grotere pony als 2e paard en geen klein paard Haha! Pony`s trekken me eenmaal wat meer.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:17

Mijn zusje is inmiddels 19 en heeft nog steeds een startkaart met Ret (1.56), sinds dit jaar bij de paarden. Hoe vaak zij op stal en op de club wel niet te horen krijgt dat het toch tijd wordt voor een 'echt paard'... Hoezo echt paard? Alsof Ret geen echt paard is, tsk, laat het hem niet horen. Hij heeft toch ook vier hoeven en een staart?

't Is maar net wat je ermee wilt, en dat 'echte paard' komt er ooit wel. Voorlopig rijdt ze 'm lekker door bij de paarden, voor zover dat gaat (crossen iig), ondanks het commentaar van anderen. En ik ben ver 18+ en ik ben 'm ook gaan uitbrengen, maar bij de endurance kijken ze niet naar stokmaat, dus daar heb ik een lekker middenmotertje aan Ret - enzonder dat eeuwige gezeur dat het 'geen echt paard' is.

Tsk, een pony geen echt paard... Waar halen ze het vandaan. Verward

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:45

Ik ben 23 jaar en ik rijd op een een Welshpony van ongeveer 1,35 meter. Hij is niet van mij, maar ik ben er hardstikke tevreden mee. Als ik ooit zelf een pony koop dan wordt het wel een iets grotere, maar ik blijf in de pony's. Sommige mensen zeggen; "Ja, maar ooit koop je een 'echt' paard". Dan zijn ze verbaasd als ik nee zeg, ten eerste zie ik een pony niet als nep paard en ten tweede wat moet ik met zo'n groot paard? Ik rijd gewoon liever pony, ik hou van het ponykarakter en van de ponymaat.

xXIreenXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 11:55

Tuurlijk ben je als je een pony hebt niet minder!! Frusty
Ik heb zelf een (e) pony, en ik rijd ook 2 verzorgpaarden en als ik zou moeten kiezen...pony's vind ik soms toch nog wat leuker,
meestal ondeugender Pony's hebben gewoon iets Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:12

Natuurlijk ben je niet minder, al word je wel zo aan gekeken. Ik heb een shet, een hengstje nog wel(die nu wel goedgekeurd is). En rijd op een 'afgeschreven' fokmerrie. Ook schandalig in de ogen van sommige mensen.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:16

Het is hetzelfde als met een paard van 1.75 aan komen bij de western.
Dan staan ze ook met de ogen te flapperen. En dan de Friezen in de dressuur. Die hadden het in het begin ook niet makkelijk. Inmiddels is dat al iets beter geworden. Ik ben bezig in een boek en daar staat de de ideale maat voor een paard afhankelijk is van de mens die erop rijdt. Wat precies die maten zijn weet ik niet uit het hoofd, volgens mij iemand van 1.60 past het best op een paard van 1.35 ofzo.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:20

Je bent echt niet minder op een pony!
Ik ben 24 en ik rijd op een pony van 1.43,ik rijd er ook wedstrijden mee
tussen de paarden,maar ik heb nog nooit commentaar gehad.
Maar je moet je er niks van aantrekken hoor!

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-02 12:21

ach ik ben 1.67 dus dan zal het wel kloppten met mijn pony van 1.45 Haha!

Ik vind zelf vanaf de foto`s van mij en Flair te zien dat het er niet verkeerd uit ziet, ik ben niet te groot voor haar!

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:28

Ik val meer op karkater dan op maat. Ik switch. Heb nu zelf een pony voor de verkoop gekocht en rij af en toe het paard van iemand anders. Voor mij is veel hetzelfde. De gangen zijn anders, de maat is anders, het karakter is anders. Maar beiden zijn leuk. In januari wil ik starten en dan merk ik wel wat voor commentaar ik krijg.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 12:46

Je bent er verre van minder om. Net wat iedereen al zegt: niets van aantrekken en genieten met jouw pony! Je rijdt voor jezelf en niet voor een ander! Bovendien zijn pony's gewoon leuk, heel wat anders dan een paard, maar ze doen er vaak helemaal niets voor onder. Pony's zijn een slag apart en daar is niets mis mee. Ik vind het geweldig om af en toe eens een pony te rijden!