ellepel schreef:de mijne heeft ene half jaar alleen gestaan nadat zijn weidegenootje overleden was..
t kon wel, hij was niet onrustig,maar wel een stuk sjaggerijniger.
hij kon zijn energie niet kwijt door te spelen en te stoeien met andere paarden.
ik merkte aan hem dat ie toch wat down was.....
hij at goed, was alert,maar toch was ie anders...
nu hij in een groepje van vier staat is t een heel ander dier, opgewekt,blij en weer lekker paard :D
dus als t even kan een ander paard erbij,desnoods van een ander
Zou mij genoeg zeggen. Paard is gewoon gelukkiger als hij met soortgenoten staat.
Tuurlijk je kan de signalen negeren en zeggen ja maar hij is niet ziek en ziet er best vrolijk uit maar feit is gewoon dat een paard met soortgenoten blijer is dan dat hij alleen staat.
Zou ik een paard hebben dan zou ik graag willen dat hij blij en gelukkig is en zou ik het hem dus niet aandoen om alleen te komen staan.
Stel je zelf maar voor hoe jij ze zou voelen als je geen enkel ander mens zou zien maar wel een paard had. Ook niet erg gelukkig om die reden vind ik een geit of zo ook niet voldoen als gezelschap.
Overweeg je een paard alleen te stallen ga dan eens een dag bij een weiland kijken met meerdere paarden en dan niet tien minuten maar echt een hele dag. Wedden dat je dan terug komt van de gedachte om een paard alleen te willen houden.

he