Hoe een wei in tweeen delen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

vuurneon

Re: Hoe een wei in tweeen delen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 14:45

Er staat bij mij wel constante stroom op. Begroeiing wordt braaf weggehaald bij het schrikdraad. Zo 1 lijn van prikkeldraad in combi met 2 lijnen schrikdraad wat zijn?

ReBeL_Valibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 14:59

Prikkeldraad lijkt me best gevaarlijk, als een paard er dan doorheen probeert te rennen, of er perongeluk in verstrikt raakt ofzo :S

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:04

Prikkeldraad is zeer gevaarlijk, een paard kan hier flinke vleeswonden van oplopen. Ik zou 2 lagen schrikdraad met veel stroom erop.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 15:06

Voor prikkeldraad hebben ze alle respect. Bovendien als het goed is aangespannen is het niet heel gevaarlijk (er zit immers nog schrikdraad voor langs). Wij hebben tussen onze 2 weilanden een wandelpad. 3 zijden van het land zijn afgeschermd door een sloot,de zijde aan het wandelpad is afgeschermd door 3 lagen prikkeldraad met 1 laag schrikdraad. Is dit dus ook geschikt als tussenscheiding?
Mijn paard is in 5 jaar tijd, 1 keer over het prikkeldraad gesprongen (hij werd opgejaagd door een hengst). De schade viel mee.

bagage

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:29

Ik vind prikkeldraad als afscheiding van een paarden wei niet kunnen. Heb menige open wond gezien door prikkeldraad. En ook al is je paard rustig in de wei, er hoeft maar een luchtballon laag over te komen en het is mis.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:50

Was een tijdje terug in Belgie en daar hadden ze het prikkeldraad onder stroom gezet, zag nog net op tijd een handvat zitten..

Het scheelt inderdaad een hoop als het lint goed zichtbaar is, als ze eenmaal weten dat er flink stroom op staat proberen ze het niet zo vaak meer.

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 15:53

Wij doen het altijd met prikpaaltjes een afscheiding maken, en dan lint erdoor spannen, en de uiteinden bevestigen aan het lint ( Of wat je ook hebt) zodat deze ook stroom krijgt.
Het handigst is denk ik 2 rijen neer te zetten met een meter of 2/3 tussen de rijen, zo kunnen ze ook niet gaan neuzen e.d.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 22:09

bagage schreef:
Ik vind prikkeldraad als afscheiding van een paarden wei niet kunnen. Heb menige open wond gezien door prikkeldraad. En ook al is je paard rustig in de wei, er hoeft maar een luchtballon laag over te komen en het is mis.

We hebben aan het wandelpadzijde geen keus. Daar zullen ze nooit doorheen gaan, ze zijn het gewend (ook aan laagvliegende luchtballonen, helikopters etc). Als ze gaan rennen, rennen ze langs het prikkeldraad en niet tegen het prikkeldraad. in al die jaren (minstens 15 jaar) dat er paarden op hebben gestaan, is er slechts 1 klein incident geweest.
Maar het is misschien niet ideaal als middenscheiding, vooral niet omdat je prikkeldraad niet zo snel weg kunt halen.
Ik ga toch maar voor breed wit lint. Hoe breed is het beste?