schoonmaken geslachtdeel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:34

Ben toch blij dat ik een merrie heb Lachen... op 1 of andere manier staat het idee van het schoonmaken van een stijve paardepik me niet erg aan... Tong uitsteken

Rena krijgt dikke groene korsten tussen haar uiers , zo nu en dan eens schoonmaken . Zal morgen weer eens kijken.....

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:59

Ik doe het altijd met een babydoekje Verward Vroeger ging domi altijd trappen, maar nou gelukkig niet meer!

Eliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 12:15

Ik maak het meestal schoon in de zomer
na het rijden. Ik heb een amerikaanse shetlandmerrie Lachen Lachen Lachen!!
Ik spuit haar af na het rijden, en dan spuit ik ook de uier schoon, en de rest van achteren...

Heeft er nog iemand tips?

hanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 15:34

ik heb donderdag een excursie naar de faculteit diergeneeskunde gehad en daar werd het vaak schoonmaken afgeraden. de huid van een penis is namelijk erg dun en door het wassen wordt deze nog dunner. hierdoor ontstaan er snel wondjes en kan een paarde ook pijn krijgen als hij moet plassen.

hanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 15:38

er is iets fout gegaan. kreeg een melding dat het plaatsen van m'n bericht niet was gelukt maar nu staat het er twee keer. sorry!!

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 18:33

hoe maak je die uier precies schoon?
mijn merry heeft wel plakkaaten tussen dr uier.
van die zwarte net als dr huid.
wat is dat dan?lijkt op rubber..

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 18:57

ik heb felix al 8 jaar en heb zijn piemel nog nooit schoongemaakt.
Ook die van Danno niet ,hij is nu 4.

Soms hangen er inderdaad van die velletjes aan en als je dan de andere dag ens kijt is ie weer schoon.
Ik heb er nog nooit problemen mee gehad,.

Ik heb ook geen idee of ik eraan mag zitten.

Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 09:13

ReBaTi schreef:
hoe maak je die uier precies schoon?
mijn merry heeft wel plakkaaten tussen dr uier.
van die zwarte net als dr huid.
wat is dat dan?lijkt op rubber..

En die plakken moet je dus wegwrijven. Rondom de hele uier en tussenin naar boven. Ik doe het meestal als ze hengstig is, dan kan ik er het best bijkomen Knipoog

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 09:48

Imker's Piem maak ik ook regelmatig schoon. De DA raadde mij een PH-neutrale shampoo aan of Betadine. Imker laat regelmatig tijdens het poetsen zijn Piem buitenhangen, zodat ik even kan spieken of hij weer aan een wasbeurt toe is. Ik doe het zo eens in de 3 maanden, afhankelijk van het feit hoe vies hij is. Mijn paard vind het niet erg, laat zijn Piem gewoon buiten bengelen als ik hem met warm water, een washandje en een dikke vette handschoen aan schoonmaak.
Bij mijn paard stinkt het smegma trouwens helemaal niet, er is niets aan te ruiken, het ziet er alleen een beetje vervelend uit...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 09:53

Hier zijn al erg veel vermakelijke topics over geweest. Haha!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 10:17

Die van Dennis is bijna altijd netjes schoon. Hij heeft d'r laatst op de ene of andere manier een wond op gehad en sinds ik dat ontsmet heb mag ik d'r niet meer aan zitten(gek he?). Alleen de 'holte' boven z'n koker is altijd vies. En bijna niet schoon te krijgen.
Maar ik zou z'n piem wel vaker schoon willen maken maar hij schagt gewoon niet uit(als ik er bij ben). En hij dat wel doet moet ik wel erg snel zijn. Ik wil ook niet iedere keer schoon gaan maken als hij uitschagt want dan krijg ik hem helemaal niet meer te zien.

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-02 10:26

ik maak hem nooit schoon bij Bram's. Hij is hardstikke schoon en hij laat het ook niet toe. Met afspuiten spuit ik meestal wel wat water in de buurt zodat het ergste eraf spoelt ( wij hebben zo'n verstelbare spuit, van spettertjes tot keiharde straal).