Wat voor handschoenen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 07:37

Valt me IRL ook op dat mensen ofwel voor Roeckl kiezen, ofwel voor Harry's Horse, omdat ze daar de beste ervaringen mee hebben.

Ik denk dat je kunt stellen dat Roeckl misschien wel de beste is, met Harry's Horse als een goedkopere tweede. Net zoals ze dat in de Consumentengids doen: 'best getest' en een goed alternatief als 'voordelige keus'. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 08:36

Jippie, volgens mij heb ik die handschoenen die jij bedoelt en ze bevallen erg goed.

Ik heb een tijd lang met die simpele handschoentjes met rubber nopjes gereden. Ze geven hetzelfde gevoel als leather feels, zijn net zo snel kapot alleen wel stukken goedkoper! Ik was ze niet eens uit, maar gooi ze gewoon weg en koop nieuwe.

marije999

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 09:05

Ik heb die van Harry´s Horse, met elastische stukken op de knokkels. Ik vind ze eigenlijk te dik. Hiervoor had ik leather feel handschoenen, ik vond ze heel fijn zitten, mooi ook, maar zoals anderen ook al zeiden, ze slijten erg snel.
Mijn probleem met de maat is dat ik heel lange vingers heb en een relatief kortere duim. Op mijn duimen heb ik dus altijd een stuk ruimte over. Dat heb ik ook bij degene die ik nu heb, niet bij de leather feel.

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 10:05

ik heb nu van die leatherfeel dingen, maar die zijn inderdaad snel kapot!
Had hiervoor leren handschoenen van Mountain Horse, (rundleer geloof ik), kostten 90 piekies 2 jaar geleden, maar heb ik lang en instensief gebruikt, en waren niet vervelend om mee te rijden (heb ik vaak last van met handschoenen namelijk! Haha! )

Volgende worden denk ik van Horka, hele lekkeren gezien bij de ruitersport. Zagen er een beetje neopreen-achtig uit, met aan de binnenkant een rubber-achtig laagje voor de grip.

Waren geloof ik wel weer wat duurder, maar die Leaterfeel (heten geloof ik Equi-page, die van mij) dingen zijn zo snel kaduuk, dat heeft ook geen zin Boos!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 10:24

Het liefst geen. Maar anders heb ik die vingerloze van Divoza. Alleen als het echt heel koud is heb ik handschoenen aan. En heb voor op wedstrijd(ben al 1x onderling gestart) heb ik van die super goedkope wollen.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 10:51

Heb Leather Feel gehad, slijten bij mij hard. Heb ze nog wel in t wit.
Ik heb nu Roeckl, super! Daarvoor heb ik nog ff van die geitenleren van MH gehad, maar daar brandde mijn handen van open, die heb ik dus terug gebracht.

Noek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 10:54

orri schreef:
Voor op wedstrijd heb ik van die Leatherfeel gevallen, die worden echt alleen daar voor gebruikt anders zijn ze zo niet wit meer Knipoog

Maar: die kun je wel wassen! echt super handig! gewoon in de machine, goed laten drogen.
Verder ben ik voor het dagelijks gebruik heel blij met Roeckl! Haha!

Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 14:47

Nathalie schreef:
Ik heb nu nep-leren handschoentjes met van die elastiese stukjes op je knokkels! die raad ik je echt aan, zijn super fijn!!!!

Die heb ik ook! Echt super!

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 16:53

ik heb die van harry horse..
want zovaak rijd ik niet met handschoenen..
alleen soms als ik les heb en veel galopeer.

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 17:09

ik rij altijd met handschoenen. eerst die wollige dingen met die kopjes,maar die gaan zeer snel stuk bij mij. En nu ben ik helemaal wel van mountain horse handschoenen. aan de onderkant leer en de boven kant van katoen. en ook heb ik leather feel handschoenen ik ben er zeer te vreden over.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:11

Ik rijd in principe zonder handschoenen. Op wedstrijden heb ik de Leather Feel van Imperial Riding, maar die slijten erg snel (1 paar per jaar bij ong. 10 wedstrijden)
Voor in de winter heb ik handschoenen van Roeckl, die zijn erg slijtvast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 22:35

Oke, ik heb dus ook het handschoenenprobleem. In bezit van ongeveer 10 tot 12 paar, maar de perfecte handschoen helaas niet.

Hele fijne zijn de wollen handschoentjes met rubber nopjes, maar dan niet de magic's, die zijn te glad. Het is wel jammer dat de wollen met nopjes nauwelijks meer verkocht worden Boos!.

Equipage vond ik de eerste 4 ritten dus echt bagger, maar daarna gingen ze best lekker zitten. Die zou ik dus nooit in het wit willen omdat ze na elke was weer even niet lekker zitten.
Leather feels heb ik wel voor wedstrijden en bevallen goed. Er zwerft ook nog een paar groene ergens rond, die draag ik soms.

De 3 paar dure leren liggen in de kast te wachten op de winter, want als het warm is, vind ik ze echt te dik aanvoelen.

Dan zijn er nog de diverse soorten handschoenen die gedeeltelijk uit stof en (nep)leer bestaan, die zijn meestal te glad, alhoewel ze wel weer in de juiste kleur grijs verkrijgbaar zijn.

Mijn laatste aanwinst betreft een nieuw type handschoen met aan de binnenkant slijtvast materiaal wat ook in golfhandschoenen gebruikt wordt. Deze handschoenen zitten heel fijn, zijn zeker niet te dik, zijn niet te glad, maar slijten toch wel weer snel, alhoewel niet zo snel als leatherfeels of de Equipage.

Dan zijn er ook nog de simpele fleecehandschoenen met leer; niet bepaald fijn en slijtvast, maar wel lekker warm.

Als iemand de perfecte handschoen vindt, graag info.

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 23:09

Ik heb ook eeuwig en altidj handschoenen aan, heb er toevallig vanmiddag nog twee paar zitten repareren, alle gaatjes dichtmaken. Het ene paar zijn leatherfeel, erg fijne handschoenen, maar ze slijten verdomde hard bij mij. Ander paar was katoen met van die rubberen stippies als stops, die hielden helemaal kort. Ik heb het nu zelfs gepresteerd de door Pava genoemde Mountain Horse handschoenen van een gat op mijn vinger te voorzien...*applaudiseert voor zichzelf*
Handschoenen... ik kan niet zonder, maar het perfecte paar heb ik nog niet gevonden. Wel erg veel die ik erg mooi vind, dusse die gaan nog wel door een test van mij komen....

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-02 23:31

Roeckl! Die zitten echt heel fijn. Gaan ook lang mee. Ze zijn van een soort kunststof. Kunnen ook in de wasmachine erg handig

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-02 18:57

En wat kosten die Roeckls?

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 19:20

Ik heb witte nepleren handschoentjes, met klitteband sluiting bij je polsen.
Ze zitten best fijn, alleen bij mij worden ze zo snel vies! (en ik vind ze zelf bij mij niet zo staan, maar bij een vriendin van mij staan ze wel)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 19:31

Steef schreef:

Ik heb vandaag voor het eerst met de Roekls gereden en ik ben er niet blij mee. Ze zouden een goede grip geven maar dit viel behoorlijk tegen. Ik rij met linnen teugels met stops en met de leatherfeel handschoenen heb ik veel meer grip. Deze handschoenen hebben trouwens een bovenkant van stof en de onderkant lijken met op een soort van hagedissen schubben ipv nopjes.
Deze handschoenen waren E26,-. Redelijk te overzien maar ik ben er dus niet blij mee Boos! Vrijdag ga ik weer naar de winkel om andere te kopen. Maar misschien dat het na een week beter bevalt, en ik probeel het ook nog een keer met gladde leeren teugels.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 20:11

Ik heb voor het rijden equipage handschoenen, waren 25 gulden, ik heb ze nu een jaar en ze zijn nog echt heel goed na behoorlijk intensief gebruik.
Voor als het koud is heb ik thermogevallen van de BR, waren ongeveer 20 gulden, en heeeerlijk warm, alleen een beetje dik om mee te rijden.

UniferB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 21:47

Steef schreef:

Die van mij kosten 80,- (guldens). Licht and Grip, Atletico staat er op.

KirstenJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-02 21:59

ik heb ook handschoenen van equipage.. vind ze erg lekker zitten gaan ook naar je hand staan... En je kan ze zo in de was machine knikkeren.... Ze slijten allen wel best snel vind ik....

Minne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 10:43

Roeckl is super. Ze zitten idd als een tweede huid, en hoouden je handen droog en warm ondanks dat ze flinterdun zijn.

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 10:55

ik heb ook de roeckls die zijn echt heel fijn, het enige vreemde vind ik dat geen 1 merk je middelvinger ook verstevigen zeg maar, als je veel paarden op stang en trens rijd gaat het stof daar vaak kapot ook bij de roeckls helaas

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 13:34

Lovely schreef:
Als iemand de perfecte handschoen vindt, graag info.

Voor mij die van Harry's Horse dus, met van die inzetstukjes op de knokkels, waar Marije999 het ook over heeft. Ik vind ze ideaal en vind ze zeker niet te dik, en dat voor rond de 10 euro. Zelf wil ik nooit meer andere. Zelfs bij regen en 30 graden zitten ze niet in de weg, ze gaan niet irriteren en ze blijven mooi droog. En je blijft grip houden op de teugels.

Maar zo te horen is het toch vrij subjectief allemaal, net als bijvoorbeeld het rijden met chaps of (leren) rijlaarzen. Kwestie van tips vragen en alles eens uitproberen, en daarna besluiten wat je nou eigenlijk het fijnst vindt.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 13:49

Ik weet t merk zo niet meer maar van die leerachtige handschoentjes met een klittenband boven op de hand (staat eenhoefijzer op)
Ik vind die super en ze gaan ook aardig lang mee.
Ik rij er zomer & winter mee, ik rij nooit met van die fleecedingen, ik heb t idee dat ik dan heel weinig gevoel heb met de mond van het paard door de dikke stof

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-02 17:01

Ik draag bij 30 en bij 0 graden altijd van die Leather Feal van Imperial Riding. Ik vind ze superfijn en heb ze voor op wedstrijden en in de training. Persoonlijk vind ik veel fleece en leren te dik en dan mis je sneller het contact.

Die Harry's horse met elastieken stukjes schijnen ook erg fijn te zijn (een vriendin had / heeft ze). Maar ik heb nu al 3 paar van bovenstaand, dus heb eerst niet meer nodig.