Ik zie het verband met die les eerlijk gezegd niet zo. Ik ben zo weer zo of ik nou les heb of gewoon voor mijzelf rijd gemiddeld 2 1/2 uur bezig, exclusief reistijd. Wat doe ik dan allemaal? Uitmesten, opstrooien, voer klaarzetten, hooi in de waterton doen, poetsen, zadelen, rijden, benen afspuiten (nu 10 minuten en dat is erg lang), spullen opruimen.
Vandaag was ik om 15.30 uur op stal en ging om 20.00 uur weer weg, maar ik heb er vandaag wel 2 uitgemest en gereden.
Cowgirl
Geplaatst: 05-09-02 21:04
Ik heb op zaterdag om 11 uur les. Blieb01 komt bij mij op stal dus lekker makkelijk. Meestal ben ik om 10 uur op stal, dan de paarden 'vangen' poetsen , kletsen en opzadelen. Om kwart voor 11 wil ik er wel opzitten. Losstappen en dan ong 30 a 45 minuten les. Om 12 uur staat Danno weer in het land en is Felix aan de beurt.
jenson
Geplaatst: 05-09-02 21:43
Hoe bedoel je reeel??? Of je het genoeg vind voor je lespaard, of dat je het eigenlijk wel erg veel tijd vind??? Ik snap je vraag niet.
Tessa_N
Geplaatst: 06-09-02 09:09
Nou, ik doe er heeeeeeeel lang over, maarja, ik tel dan ook eigenlijk niet mee, want ik heb geen eigen paard en heb 1 keer per week les op de manege. Maar dan ben ik er altijd om ongeveer 9.30 en ik heb pas les van half 2 tot half 3, en dan blijf ik meestal tot half 4 ofzo. Hoe lang ik poets is heel erg verschillend, de ene keer kan ik wel 2 uur poetsen, praten, knuffelen enzo, de andere keer een half uur, dan nog opzadelen, rijden (1 uur), hoeven krabben, afzadelen, poetsen, drinken, en dan nog terugfietsen. (half uur), dus best wel lang, hahhaa
Ethelate
Geplaatst: 06-09-02 09:34
Ligt aan hoeveel tijd ik heb! Als ik niet veel tijd heb, haal ik het om in een kwartier om van de wei halen, poetsen, en opzadelen.. kwartier naar de club rijden, is ie al helemaal warm gestapt/gedraaft... dan een uur les, waarvan de laatste 5/10 minuten stappen, dan zo'n 20 minuten naar huis rijden (stap ik de meeste tijd heel rustig) afzadelen, eventueel als het warm is, ff afspuiten, verzorgen en dan weer de wei op... kan het redden in ruime 2 uur... maar als ik de tijd heb... ben ik rustig 3,5 uur bezig... en dan ga ik smaddags ook meestal al uitgebreid knuffelen, poetsen enzo...
In het weekend... kan ik rustig heel de dag met hem bezig zij, terwijl ik er een uur ofzo op zit...
Dus hoe meer tijd, hoe langer...
Pava
Geplaatst: 06-09-02 10:31
Ik heb les aan huis, dus dat scheelt een hoop tijd. Als ik om 20.00 uur les heb (3 kwartier), dan ben ik om 19.15 uur op stal. Meestal ben ik dan om 21.45 uur weer thuis.
sanderijn
Geplaatst: 06-09-02 11:07
als ik les heb trek ik er extra veel tijd voor uit. want ik vind het heerlijk om tinkie extra mooi te maken voor de les,en na de les extra lekker aan de hand droog stappen,voeten afspoelen en slobber geven enz. dus met les ben ik minstens een uur langer bezig dan normaal,omdat zij dan extra haar best doet (omdat we altijd hard moeten werken!)en dan krijg ze van mij ook een heerlijke na verzorging,om haar weer te belonen,dus ja een 2 of 3 uur gaan er bij mij wel in dan!
ieris
Geplaatst: 06-09-02 11:49
ik ben ongeveer 2 uur kwijt als ik les heb,ik heb meestal 1keer en soms 2keer in de week priveles van 1 uur. Poetsen en opzadelen doe ik ongeveer een half uur ervoor. en na de les een half uurtje afzadelen opruimen.
Roxanne_
Geplaatst: 06-09-02 13:49
Meestal ben ik er al een tijdje van te voren want meestal heb ik pas 's avonds (half 8 ofzo) les en dan ben ik er al om 5 uur ofzo maarja de tijd dat ik met me paard bezig ben:
Een uur vantevoren ga ik poetsen enz.. daarna opzadelen enz dan een uur rijden.. meestal ga ik daarna nog lekker een half uur in t park uitstappen daarna nog naverzorgen en wat lekkers maken en geven.. dat duurt ongeveer een half uur.. ik ben dus zeker 3 uur bezig en soms langer
Toess
Geplaatst: 06-09-02 14:58
Als ik les heb (half uurtje priveles) ben ik er 3 kwartier van te voren (les is gewoon op stal) en dan ga ik rustig poetsen en opzadelen enzo, en dan half uurtjes les en nog 5 tot 10 minuten lekker uitstapen nou ik ben er zo 3 uurtjes (afspoelen, enz...)
joyce B
Geplaatst: 06-09-02 19:41
Fitzroy schreef:
Ik zie het verband met die les eerlijk gezegd niet zo.
Misschien niet als je op je eigen stal les hebt, maar als je ergens heen moet voor les, dan kost dat toch meer tijd dan gewoon thuis rijden.
Navy
Geplaatst: 06-09-02 19:50
Ik ben gemiddeld, op schooldagen, zo´n 2 en een half uur bezig.
Ik doe een klein halfuurtje over het mesten (met vegen en Navy uit de wei halen..), dan 20 minuutjes poetsen en opzadelen, uurtje rijden en dan afzadelen en Navy terug in de wei zetten..
jantina
Geplaatst: 06-09-02 19:51
Hmmm... een half uur van te voren zadelen, reflectoren aan doen (was afgelopen winter) blablabla Dan drie kwartier onder het zadel in stap naar de manege. Dan een uur les, uitstappen zo'n 10 minuten binnen en weer drie kwartier onder het zadel stappend naaar huis. Dan nog een kwartiertje en dan staat ze weer op stal. Een hele onderneming dus, wat misschien een reden is voor mi om deze winter niet weer te gaan....
Dyonne
Moderator Over Paarden
Geplaatst: 07-09-02 08:03
Ik heb Taran bij huis staan en dus geen reistijd. Als ik op zaterdagmiddag les heb dan doe ik alles achter elkaar, maar op de dagen dat ik al om 7 uur les heb niet. De tijden variëren nog weleens. Ik heb eens in de twee weken les. Dan ga ik hem van stal of uit het land halen. Dan poetsen (10 min tot een uur), opzadelen(10 min), alvast stappen (5 min), les (ruim een uur, soms bijna 1,5 uur, incl uitstappen), uitstappen en afzadelen en weer in de wei of op stal. Dus ik ben eigenlijk altijd wel 2 uur kwijt, maar vaak wel meer. En dat terwijl alles tegen elkaar aan ligt, huis/stal/wei/bak