Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
nina88 schreef:Ik merk dat ik het totaaal anders doe dan iedereen hier!
Ik heb een schimmel en ik kan dus echt geen 10 pakken er in gooien en dan de natte stukken laten liggen. Dan heb ik over een tijdje een geel paard! Bovendien lijkt dat me voor het paard niet echt fijn en is het ontzettend slecht voor de hoeven.
Ik leg een dunne laag (ongeveer een half pak) in de hele stal en dat mest ik iedere dag uit. De mest haal ik er uit en de natte plekken. Ik haal er iedere dag ongeveer 3/4 kruiwagen uit.
Dit is me ook aanbevolen door mijn hoefsmid. Hij zegt dat een natte/vochtige bodem funest is voor de hoeven.
Ik hou mijn stal altijd perfect schoon, zodat mijn paard zo wit mogelijk en de hoeven goed blijven.
Edit: Natuurlijk gooi ik iedere keer na het uitmesten een laagje vlas erbij. Ik gebruik per maand denk ik een stuk of 5 balen

nina88 schreef:Ik merk dat ik het totaaal anders doe dan iedereen hier!
Ik heb een schimmel en ik kan dus echt geen 10 pakken er in gooien en dan de natte stukken laten liggen. Dan heb ik over een tijdje een geel paard! Bovendien lijkt dat me voor het paard niet echt fijn en is het ontzettend slecht voor de hoeven.Ik leg een dunne laag (ongeveer een half pak) in de hele stal en dat mest ik iedere dag uit. De mest haal ik er uit en de natte plekken. Ik haal er iedere dag ongeveer 3/4 kruiwagen uit.
Dit is me ook aanbevolen door mijn hoefsmid. Hij zegt dat een natte/vochtige bodem funest is voor de hoeven.Ik hou mijn stal altijd perfect schoon, zodat mijn paard zo wit mogelijk en de hoeven goed blijven.
Edit: Natuurlijk gooi ik iedere keer na het uitmesten een laagje vlas erbij. Ik gebruik per maand denk ik een stuk of 5 balen

AngelsDitch schreef:Mag ik vragen waarom je de combi vlas en zaagsel hebt? Gewoon uit nieuwsgierigheid...