Staldeur afsluiten ja/nee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JoyCiej007

Re: Staldeur afsluiten ja/nee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 13:21

Welshcobfan schreef:
Nee, heeft toch geen zin: als ze wat willen krijgen ze het toch wel open.

Ja, maar dat is het punt. Als ze écht binnen willen komen krijgen ze álles voor elkaar, ondanks waakhond/waakganzen, camera, alarmsysteem, sloten e.d.

De verleiding én de kans wordt wel aanzienlijk minder als ze al tegen een slot op lopen. 'heeft toch geen zin' vind ik een beetje te kort door de bocht. Baad het niet, dan schaad het niet, ja toch?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 13:25

Het gaat puur of een slot echt zou helpen tegen mogelijke vandalen/dierenbeulen. Dan is het antwoord: nee.
Verleiding minder groot? Nee niet als het gaat om vandalen, die leven voor het slopen Haha!

Maar nogmaals: gewoon overleggen met de brandweer (of zelfs nog politie). Die hebben er meer verstand van dan wij.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 13:35

Welshcobfan schreef:
Het gaat puur of een slot echt zou helpen tegen mogelijke vandalen/dierenbeulen. Dan is het antwoord: nee.
Verleiding minder groot? Nee niet als het gaat om vandalen, die leven voor het slopen Haha!

Maar nogmaals: gewoon overleggen met de brandweer (of zelfs nog politie). Die hebben er meer verstand van dan wij.

Klopt; maar als je de zaak op slot gooit, vind ik in ieder geval beter als dat je het open laat met de gedachte 'het helpt toch niets'. Zo hebben wij een weide voor onze shetten met inloopstal, dag en nacht open. Een gedeelte van de schuur is afgesloten voor de pony's met een soort 'hek'; ze kunnen wel er door heen kijken en we kunnen voeren, maar ze kunnen niet bij het tuig e.d. dat daar ligt. Dit aparte 'kamertje' functioneert als 'tuigkamer' waar werkelijk alles ligt, van borstels, weidebenodigdheden tot aan honderden euro's aan tuig (zadel, hoofdstel, kartuig). Deze deur gaat altijd op slot en de sleutel wordt verstopt op een plaats waar niemand hem kan vinden, behalve wij.

natuurlijk, als de dieven slim zijn en voor het tuig gaan, kunnen ze zo aan de andere kant de stal binnenlopen en vanaf die kant al het tuig pakken. Echter; die inloopkant zit aan de andere kant, en is voor mensen veel minder zichtbaar. Vandaar dat we het toch op slot doen, ondanks dat er altijd mogelijkheid is om in te breken als je dit écht wilt. Dan slaan ze voor mij part de deur kapot die op slot zit; zit nl. glas in.

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:12

Hee
Dat zal wel een moeilijke keuze zijn!!

Ik zou je staldeur gewoon dicht laten en op slot! Je weet maar nooit wat die mensen doen hè !

Groetjes

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 14:15

Op slot is veel veiliger, als er brand is kunnen die beesten toch zelf de deur niet open maken.Als er maar een duidelijk bord is te vinden met,bij onraad bellen tel......

Chennai

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 20:07

Mijn eerste reactie is ook de boel op slot houden... Maar anderzijds, ongure types die in staat zijn om de dieren iets aan te doen, zijn waarschijnlijk ook in staat op de boel in brand te steken Verdrietig

Moeilijke situatie...