Golfjes in de vacht ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SANEX

Re: Golfjes in de vacht ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 19:31

Viezigheid kennen we niet Tong uitsteken Bas wordt altijd zodanig gepoetst dat er geen vuiltje te vinden is en de vacht is dan ook helemaal zacht en pluizig.

Jobbeltje; ja opzich wel een beetje,maar dan nóg veel kleinere ribbeltjes, het is echt milimeterwerk. Kleine rastaBassie Tong uitsteken

Ik ga een foto maken en maandag de DA vragen, dan weten we meer Haha!

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:22

Die van mij heeft volgens mij net zoiets als die van jou. Dat is een haflinger. Ze heeft het vooral bij haar wintervacht en dan op haar kont en achter haar schoft. Ziet er heel lief uit. En ik weet heeeeeeeeeeeel zeker dat het geen cushing is. Je ziet het wel vaker bij paarden. Heb erg veel met friezen gedaan daar zie je het ook. het is alleen geen millimeterwerk het zijn iets groffere ribbels ook als ze niet bezweet of nat is. Ben toch benieuwd naar een foto, maar cushing lijkt mij onwaarschijnlijk maar dat is zonder het gezien te hebben ook maar een suggestie.

Mea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-07 21:56

Komt het niet door de deken?? Misschien schuurt het een beetje of zoiets? Of ligt de deken daar iets strakker ofzo.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-07 21:56

Hehe eindelijk foto's!

Op het zwarte zie je het wel op de foto's, witte moet je goed kijken, komt niet helemaal goed overeen met de werkelijkhied en door oploaden en verkleinen al helemaal niet meer..

Op de foto's zijn de golfjes wat nat en daardoor grover dan wanneer het droog is, komt door de regen. Het zwarte op de foto's is zijn hals, vlak achter de oren. Het witte is zijn schouder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tussen de 2 zwarte stukken in, onderaan kun je het nog enigzins zien
Afbeelding

Afbeelding

Rechterkant van het zwart
Afbeelding

Nou brand maar los! Haha!

Mea; denk niet dat het door de deken komt gezien het ook op plekken zit waar helemaal geen deken zit ( zoals de hals op de foto's )

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 17:53

Ik denk zelf dat het met de ondervacht te maken heeft.
Mijn shet heeft dit jaar voor het eerst geen deken op en heeft ook een beetje golfjes in haar vacht. Ze heeft een behoorlijke ondervacht, wat wel kenmerkend is voor een shetlander. De haren van de ondervacht zijn wat korter dan de dekharen. Die zijn wat langer en daardoor krijg je een golfachtig effect. Die van mij heeft het ook heel minimaal en je moet echt goed kijken, wil het opvallen. Ik weet het niet zeker of het klopt, maar dat is mijn verklaring.

Zitaswoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 20:34

Heb je al eens geprobeerd hem te wassen, of af te spuiten met water? Nek en schouder zijn plaatsen waar de paarden snel en veel zweten als ze werken, en als dat zweet opdroogt krijgt je na een tijdje soms weerbarstig haar Clown Als ik de mijne dan eens helemaal afspuit met water (wel zien dat ze geen kou vatten), is het weer verdwenen...

Zita

axje_en_jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 22:56

mischrien door het zweeten en dat het schruifen van de vacht alen maal golfjes er van krijgt

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 23:02

Kan door opgedroogt zweet komen, dit had Jack ook

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-07 11:39

Bedankt voor de reacties.
Opgedroogd zweet is toch anders, dat ken ik en dat komt hiermee niet overeen. Het lijkt misschien op de halsfoto's zo, maar bv bij het schouder en achter op zn bil is het anders dan opgedroogd zweet.

De ondervachtverklaring lijkt me dan nog het meest logische

Ik ga hem niet helemaal afspuiten in de winter als het niet nodig is voor een paar krulletjes. Ik heb hem in februari nog gewassen voor een wedstrijd, maar dat versterkt het bobbelige alleen maar naar mijn idee.

Ik ga het morgen aan de DA vragen, ben benieuwd wat zij zegt, dan laat ik het hier horen

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 15:59

Hayhay,

Mijn pony heeft er ook last van bij haar hals.. niks ergs denk ik hoor. In de
zomer heeft ze het niet.

Afbeelding

Hier kun je het wel een heel klein beetje zien, het zijn echt golfjes Clown ik vind het wel
grappig , staks als ze uit dr vachtje is dan zie je er niks meer van.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 16:03

Een van de paarden op de manege heeft dit ook in de winter, ik weet eigenlijk niet precies waarom.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-07 20:00

Ons paard met Cushing begon ook met golfjes ongeveer 2 a 3 jaar terug en dit jaar had hij behoorlijk dik lang haar en echt meer krullen. Cushing kan al een tijdje bezig zijn voordat je echt van die extreme krullen krijgt, dat duurt wel even. Die van ons kreeg op golfjes op zijn billen als eerste geloof ik. Veel plassen en veel drinken is wel een ander bijverschijnsel van Cushings overigens. Mocht je vragen hebben ofzo kan je altijd pb-en.

Annelieke111

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:15

Weet je al iets meer, wat zei de DA ervan?
Ben nu wel nieuwsgierig wat het nu is...

Kikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-07 20:18

Verzorgpony heeft ook zulke golfjes als op de foto van Ronnie25, bij hem is het vanwege het verharen.