Omheining voor koeien EN paarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naresha

Re: Omheining voor koeien EN paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:34

Boer die ik ken, had van die blauwe paaltjes met twee stroom draden, witte boven, rode onder, hier liepen zowel koeien als paarden in. Maar er stond dan oko een goeie hoeveelheid stoom op, maar het is een vrij goedkope omheining. En makkelijk weer te verplaatsen als je wilt verweiden..

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 19:54

@ Naresha. Klopt, deze worden vaak gebruikt als er geweid wordt op stukjes van een weiland, dan is het idd makkelijk om te verplaatsen. Wil je echter een vast perceel (langs slootkant) oid omheinen, kun je beter iets stevigers qua paal nemen.

naresha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 23:22

Hermesdeux schreef:
@ Naresha. Klopt, deze worden vaak gebruikt als er geweid wordt op stukjes van een weiland, dan is het idd makkelijk om te verplaatsen. Wil je echter een vast perceel (langs slootkant) oid omheinen, kun je beter iets stevigers qua paal nemen.

Ja dat is wel zo, maar dan zou ik zelf kiezen voor vaste palen..

Demone

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-07 23:26

Ik zou niet gaan voor van die dunne stroomdraden of iets van prikkeldraad!
Dit is voor het paard niet goed zichtbaar en loopt zich er zo in en raakt verstrikt.
Ik zou voor breed schriklint gaan, wit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 09:13

Hermesdeux schreef:
Glad ijzer draad kan losschieten, maar breekt net als prikkeldraad niet. Je hebt genoeg soorten lint die koeien en paarden afschrikken en breken als er teveel druk op komt. Het vergt echter wel meer onderhoud en controle. Maar met een goed stroomdraadapparaat dan komt het wel goed.

Hier breekt het toch anders wel Knipoog

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 12:21

Onze melkkoeien lopen hier achter prikkeldraad met paaltjes vrij laag bij de grond. De paardenweides zijn dubbel afgezet met wit lint, die linten en palen zitten ook veel hoger dan de koeien omheining.

Om hoeveel HA gaat het bij de ts? Als het uit kan zou ik voor lint kiezen.

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 16:08

een sloot,,
Schrikdraad (van dat witte brede) ?

Manuella23

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-07 18:38

De wei is 8000m²

Zwetsloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 22:11

Bij ons liepen de koeien vroeger aan de ene kant van het (brede) witte schriklint, met stroom erop, en de paarden aan de andere kant. Ze hebben nog nooit door elkaar gelopen dus ze bleven allemaal netjes achter het lint. Het lint is bevestigd aan stevige houten palen.
Prikkeldraad is echt levensgevaarlijk, zolang ze er niet door of over heen gaan is er niets aan de hand, maar als dat wel gebeurd zijn de gevolgen vaak niet te overzien!
Doe mij maar schriklint, of een degelijk houten hek.