Te natte wei?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

merrieveulen

Re: Te natte wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 01:26

Arabesk schreef:
Tsja wie houdt het nog wel droog met dit weer het is om gek van te worden.

Het schijnt dat de DB platgebeld wordt door bezorgde mensen over pony's op natte weilanden. Het is al bijna maart, dus het gaat echt niet lang meer duren. De paarden smelten echt niet zomaar en hun poten rotten er echt niet af.

Mijn paarden staan ook buiten en hebben geen mok en prima hoeven.

Maar toegegeven het zou fijner zijn als het eens langer dan twee dagen droog kon zijn Boos!, al was het maar omdat ik vanmiddag zelf bijna onderuit ging in een plas Clown

nou inderdaad. bij ons is het nu zó erg, ik haal mijn doorgewinterde mannetje 's nachts binnen. normaal loopt hij 24/7 buiten, zo heb ik het het liefst. vandaag is mijn kleine mannetje gecastreerd, moest vanwege de regen binnen, en eenmaal weer buiten werd hij gelijk ijskoud. ik heb hem weer binnen gedaan, waardoor mijn grote vent buiten moet. nou ja, van één nachtje krijgt hij niets, maar blij is hij er niet mee...

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-07 20:40

Vandaag regende het ook weer keihard. Vreselijk rotweer.

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 21:18

Wij hebben precies het zelfde met onze wei.
We doen onze pony gewoon naar buiten.
Vind dat het nu wel weer mag gaan stoppen met regenen, kom 9 van de 10 keer met blubber laarzen binnen en me broek zit af en toe ook onder..Vork
Is ons mam niet erg blij mee achja..Vork

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 23:00

Citaat:
woensdag 28 februari en donderdag 01 maart 2007
Vannacht en in de ochtend perioden met regen.
De buien trekken snel richting Duitsland weg, alleen in het noordoosten blijft de kans op enkele buien. In de loop van de nacht gaat het van het zuidwesten uit langdurig regenen. Wind zuidwest, (vrij)krachtig, 5 a 6 en aan de kust en op het IJsselmeer hard, kracht 7. Het koelt af naar een graad of 7. Op de meeste plaatsen neemt de wind tijdelijk iets af, behalve in Limburg. Daar een toenemende wind en tegen de ochtend mogelijk zware windstoten. Overdag regent het in een groot deel van het land. Tegen de middag trekt het regengebied naar het noordoosten weg en krijgen we te maken met enkele opklaringen. De weersverbetering is van korte duur, want in de middag neemt de bewolking alweer toe en van het noorden uit gaat er regen vallen. Bij die neerslag vooral in de noordelijke helft van het land opnieuw kans op hagel, onweer en zware windstoten. De westen wind neemt in de loop van de ochtend alweer toe tot vrij krachtig of krachtig, 5 of 6, en aan de kust hard en mogelijk stormachtig, kracht 7 of 8. De temperatuur komt opnieuw uit rond 11 graden.

Stoom uit je oren

t/m 9 maart blijft het in elk geval waarschijnlijk zo

Niet te geloven Boos!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 00:48

Chips zeg, dat is toch gewoon niet leuk meer... allemachtig, onze paarden kunnen nu al bijna zwemmen.

Elmooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:54

volgens mij kan dit niet veel kwaad, kijk wel elke dag even naar de hoeven enzo.

MyStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 20:04

Kan denk ik weinig kwaad, heb het ook al aan mijn hoefsmid gevragen maar volgens hem ligt het er ook maar net aan wat de paarden gewend zijn en of ze er gevoelig voor zijn. Een van onze paarden heeft nu wel beginnende rotstraal gekregen (nog nooit eerder gehad), toch door de natte wei Verdrietig . Ga hem nu 2/3 per week met hoefteer insmeren (de hoeven dan voor de slimmeren onder ons Knipoog ) en hopen dat het weer overgaat. ze staan 'snachts wel droog opgestald en dat scheelt ook al een hoop. Met dit weer is het zoiezo altijd een gedoe met die weides Scheve mond Kzal blij zijn als het weer lente en zomer is. Dan zitten er wel beesten maar 's avonds valt het mee en je zit niet met die regen en modder. bleeeh! No Cheer

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:07

Ik ken het probleem van nat land.
Tot nu toe heeft het land zich redelijk goed gehouden, maar helaas nu is het 1 grote modder en waterpoel. Ik ben net een half jaar van de mok af, en hoop dat het niet terug komt.

Meneer heeft 1 schuilstal met stro, 1 schuilhok met stenen. En 2 plaatsen betegelt (1 groot 1 klein) en waar gaat dat rare dier staan?

Juist midden in de modder of waterplas, kont in de wind hoofd omlaag zo van ik ben zielig Boos!

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-07 22:10

Aah Tong uitsteken jaa t weer is echt bagger de laatste tijd. Ik ga morgen weer naar Saskia, ik ben benieuwd hoe t weiland eruit gaat zien..

nikkl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 22:30

het is opzich niet goed dat je paard de hele tijd door de drek loopt!..
maar eem beetje natte wei geeft niet veel!..
wij hebben de paarden ook binnen als het raar weer is..
anders vertrappen ze het hele land!:)

simone46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:04

Mijn paarden staan overdag ook in de blub Huilen Ik baal er van dat het zo nat is de laatste tijd, maar nog even en dan ......wordt het lente!!

Gelukkig gaan ze rond 5 uur lekker hun stalletje in en aan de manen te zien liggen ze heerlijk languit in het droge vlas Haha!

doeg, Simone

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-07 19:47

Het is weer bijna lente! Haha! Dus hoeven we ons geen zorgen meer te maken over de wei, ik was trouwens nog bij Saskia geweest die op knappen staat, maar ze hebben haar verplaats naar een betere wei met stal! Voor een paar maanden omdat ze nu dus drachtig is.

Chantal__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:56

Volgends mij is het niet zo erg.

xNicolx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:58

Paarden kunnen inprincipe tegen regen,
als het maar niet gaat onweren!

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 18:51

hiep, hiep, hoera, het is lente en het weer werkt eindelijk een beetje mee! Hyper!

xTamara

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-07 20:12

Haha Inderdaad, heerlijk weer vandaag. Hopelijk blijft de regen even weg Lachen

aafje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-07 23:36

Die van mij staat ook altijd buiten, heeft eigenlijk nog nooit op stal gestaan. Ook als het regent, stormt, omweert oid staat hij gewoon buiten. Moet zeggen dat zijn hoeven van zeer goede kwaliteit zijn en van mok heb ik nog nooit(in 2 jaar alleen buiten) last gehad!!