goedkoop vlas inkopen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: goedkoop vlas inkopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 10:52

Ik ben een uitzondering denk ik, ik gebruik 0,5-0,75 pak in de week. Mijn merrie poept in de ene hoek en plast in de andere hoek, is heel netjes. Als ik er meer in gooi eet ze het op, dus er ligt maar een dun laagje in de rest van de stal. Haal iedere 1-2 dagen de drollen eruit, en alleen als de plasplek echt nat is daar de laag. Omdat ze daar nooit in staat laat ik die behoorlijk verzadigen, maximaal gebruik maken van de werking van het vlas. Haha!

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 19:04

Whoo, dat is beter! Ik sta er nu net een anderhalve week op dus het is nog even wennen met hoeveel en waar je het goodkoopst kan halen. Lachen

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 21:38

Ik gebruik ook hoogstens 1 pak per stal per week, en eigenlijk minder. Eens in de 10 dagen gooi ik een nieuwe pak in. Maar ons paarden staan alleen binnen s'nachts. Ik laat het ook goed nat worden onder (niet boven, boven is altijd droog). Ik schep alleen de rood-bruine doorwekkte laag onderuit.

simone46

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:09

Ik bestel mijn vlas (Linabox van Ecobodem) bij De Graankorrel in Oude Pekela. Het wordt keurig thuisbezord en is niet duur. De prijs ben ik even kwijt, maar dat kan je daar wel even navragen.

doeg, Simone

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-07 16:20

kinky01 schreef:
Wij halen vlas in Nijnsel. Daar halen we pallets van 21 stuks en kost het ons maar 4.50 per pak.

In de dierenwinkel betalen wij er ook 7 euro voor.

Kijk eens op http://www.ecobodem.nl

Daar haal ik ze ook altijd, maar een half jaar geleden was hij al gestegen naar 5,50 per pak per pallet. Hij kon niet meer voor minder doen. Kom er al jaren.

Chupa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-07 13:30

Ik zal even navragen waar wij het halen, we kopen het voor onze stal namelijk met hele grote hoeveelheden tegelijk en we betalen dan eigenlijk alleen maar 'voor de verpakking', d.w.z. €2,-/3,- per pak.

MariekedB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 13:30

simone46 schreef:
Ik bestel mijn vlas (Linabox van Ecobodem) bij De Graankorrel in Oude Pekela. Het wordt keurig thuisbezord en is niet duur. De prijs ben ik even kwijt, maar dat kan je daar wel even navragen.

doeg, Simone

Daar haal ik het normaal ook maar de pakken zijn sinds kort 0,75 eurocent per pak duurder geworden!!

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 07:43

judithM schreef:
Denk er wel om dat het ene vlas het andere niet is!

Ik heb slechte ervaringen met het merkloze vlas--> veel stoffiger

Ik betaal liever iets meer voor goed vlas.

Klopt, die ervaring heb ik ook. Verder nam het ook minder vocht op en gebruikte ik er veel meer van. normaal 2 balen per maand (merk vlas) en nu ineens 4-5 balen per maand. Dan betaal ik liever een eurootje extra voor een grotere baal van betere kwaliteit.

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-07 22:00

Ik heb ook merk vlas, ik ga morgen even kijken op stal
van welk merk vlas ik heb..
Het is super spul en betaal 6 euro per pak als ik het
zelf haal, en 7 euro als ik het laat brengen!

Ik roep ook al lang dat ik een pallet ofzo wil laten
bezorgen, zodat ik goedkoper uit ben..
Maar heb nog niet echt iets kunnen vinden!