Cassidy schreef:Ik zou een jong paard in een groep zetten met leeftijd en geslachtsgenoten. Een veulen kan niet zo heel veel hebben, knokpartijen met oudere paarden komen in een gemengde kudde ook voor, een trap op de verkeerde plek en het is over. Ik weet van shetjes (volwassen) die een trap kregen van een groter paard die op hun hoofd terechtkwam en het leven kostten van die volwassen shet, ik weet van gebroken benen bij jaarlingen in een kudde volwassen paarden, veroorzaakt door een trap van een groter paard. In de natuur hebben paarden meer ruimte om afstand te nemen van elkaar, en kom je doorgaans geen hekken tegen waar een jonkie in een hoek klem kan komen te staan en in elkaar kan worden getrapt zonder dat hij een kant uitkan.
mee eens, veulens onderling gaan anders met elkaar om dan in een kudde. Ligt er ook aan hoe beschermend de moeder is. Ben vandaag overigens al meerdere topics van je tegen gekomen

(Enne ik vind niet dat je kwa opfok een shet met een ander ras kan vergelijken) 
) zijn om de ouderen uit te dagen, gaat er echt niets mis en hebben jonge dieren een supertijd op de weide.