Wat is dat toch met pensionstallen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NesyD

Re: Wat is dat toch met pensionstallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 09:17

Weidegang en voldoende frisse lucht, schone ruime boxen en goede kwaltiteit voer vind ik erg belangrijk voor mijn paard. Dit heb ik gevonden op http://www.stalbeekdal.nl en daarbij komt nog dat je lekker binnen kunt rijden, ook is er een overdekte longeercirkel, een ruime buitenbak, diverse weilanden en paddocks. De paarden lopen in koppeltjes buiten en dan gedurende 5 à 6 uur per dag. Ook een fijne bijkomstigheid is dat ze verspreid over de dag 6 x voeren Lachen

helloduco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 10:57

dwertje schreef:
mijn voorkeur gaat uit naar nette stallen en toch dagelijks weidegang.Dacht dat het niet bestond maar jawel hoor het kan wel degelijk Pling

help ik zoek er ook een!!
waar kan ik die vinden Verdrietig

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:02

Ik ken toch zeker 2 echt goede stallen. De een is waar Runningkawa t ook over heeft. Prima stal. Weidegang, goede bak mooie stallen, goed voer.

Mijn huidige stal is ook prima, alles voor de paarden. Weidegang, een (wel wat aan de kleine kant) binnenbak, buitenbak, nette stallen, goed voer. Mijn paard voelt zich er toppie !! En ik ook !!

helloduco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:02

mrie schreef:
Ik ben aan de zoveelste pensionstal toe. Ik heb opgegeven te zoeken naar het neusje van de zalm. Grootste euvel is dat op nette stallen met binnenbak of all weather buitenbak de paarden veel te weinig buitenkomen. Vanuit het oogpunt van de pensioneigenaar is mijn redenatie dat het veel goedkoper is de paarden zoveel mogelijk in de wei te zetten. Vanuit de klant zou je toch zeggen dat er heel veel mensen zijn die ook paard vooral op de weide willen, ze kunnen hun energie kwijt, krijgen vanzelf genoeg beweging en ruwvoer en hebben contact met andere paarden.

Ik ga nu naar een stal met bende op het erf en een blubberbak, maar dat nog lever dan onverzorgde stallen of geen weidegang...

Lopen jullie hier ook wel tegenaan en wat heeft jullie voorkeur?

volhouden hoor ooit vind je een goede stal naar wens!! Ach gut

helloduco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:04

Ludora schreef:
Ik ken toch zeker 2 echt goede stallen. De een is waar Runningkawa t ook over heeft. Prima stal. Weidegang, goede bak mooie stallen, goed voer.

Mijn huidige stal is ook prima, alles voor de paarden. Weidegang, een (wel wat aan de kleine kant) binnenbak, buitenbak, nette stallen, goed voer. Mijn paard voelt zich er toppie !! En ik ook !!

ik zoek een stal in de buurt van helvoirt maar valt niet mee hoor Verdrietig
ik heb eigen auto dus dat is geen probleem.
weet iemand ook een stalling voor mij Haha!

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:06

ik ben heel tevreden over onze stal , je kan je eigen landje huren en mag daar het hele jaar opstaan. ik heb de pony van mijn dochter er van de winter niet vaak opgehad want was veelste nat.

voor de rest is het wel erg groot maar heel gezellig, je vind vanzelf wel een beetje mensen die bij je passen.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:07

Nee, de stallen waar ik het over heb zijn in de omgeving van Eindhoven en Gemert.

helloduco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:12

ik sta nu bij een boer in moergestel maar dat is niks .
heeft geen binnen of buitenbak en ik voel me er een beetje alleen
heel goed verzorgt dat wel maar ik wil graag wat mensen om me hen
dus als iemand nog een leuke stal voor mij weet...................
Pling

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:13

stngetje schreef:
ik zoek een stal in de buurt van helvoirt maar valt niet mee hoor Verdrietig
ik heb eigen auto dus dat is geen probleem.
weet iemand ook een stalling voor mij Haha!

Even off-topic:
Hihihi, daar ging ik altijd op ponykamp, bij de familie Smarius....dat waren de leukste vakanties van mijn leven!

helloduco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:22

ja klopt ja die ken ik ook wel Tong uitsteken

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 11:24

Helaas is meneer Smarius niet meer....en is De Distelhoeve tegenwoordig handelsstal Jordan Stables... Verdrietig

helloduco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:00

dorothea schreef:
Helaas is meneer Smarius niet meer....en is De Distelhoeve tegenwoordig handelsstal Jordan Stables... Verdrietig

ja dat klopt en die vragen me toch veel stalgeld, niet te geloven!!
300 euro per maand per paard en de paarden komen bijna niet buiten ivm dat ze geen weidegang hebben alleen een giga mega mooie buiten bak en een binnenbak en een stapmolen maar geen weidegang.
vind ik dan heel erg duur hoor 300 euries per maand.
je kunt je paard dus alleen een uurtje in de stapmolen zetten en thats it.
jammer want het is er wel heel erg mooi Pling

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:03

Moeilijk te vinden hé, ik ken het. Ik sta op pensioen nu, helaas geen bak aanwezig. Maar de paarden gaan naar buiten zodra het kan (eventueel in de bak) en in de zomer,lente,mooie weer 24/24. Liever dat dan geen bak, dan zoek ik maar een andere oplossing.

helloduco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:19

hee soet
ja daar ben ik het met je eens.
ik vind het ook heel belangrijk dat de paarden buiten komen, eigenlijk vind ik dat het belangrijkste!! Pling

Hoppaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:34

Doe mij toch maar liever een minder net boerderijtje dan zo'n commerciele manege! De manege waar ik vandaan kwam was supernet, maar zonder fatsoenlijke weidegang of niks. Nu staat mijn verzorgpony op een klein boerderijtje. Daar gaat hij s' zomers van half negen s'ochtends tot half 10 s' avonds lekker de grote wei in. Ik heb toch liever een boerderij waar je misschien wel zelf moet uitmesten en waar de bak niet zo lekker is, dan als je lieve paardje de hele dag binnen staat en alleen maar buiten komt als hij gereden wordt. De meeste pensionpaarden op maneges komen totaal niet in contact met anderen, hoe kunnen die paarden zich dan paard voelen?

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 12:37

Mijn paarden staan buiten wanneer ze het willen, ik heb ook wel blubber op het land, maar goed blijkbaar hindert dat mijn paardjes niet en staan ze meer buiten als binnen. Ik heb 2 stallen op een stukje grond, en ze kunnen dus zelf beslissen. Ideaal zou ik zeggen alleen moet ik dus wel zelf voeren mesten etc. Maar ja het is of het 1 of het ander!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:47

stngetje schreef:
Pling

Is Hilvarenbeek te ver weg voor je of niet? zo niet dan weet ik dé ideale stal!
(moergestel is niet heel ver bij hilvarenbeek vandaan of wel? ben niet zo goed in topografie Bloos )

helloduco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 15:31

Renske_ schreef:
stngetje schreef:
Pling

Is Hilvarenbeek te ver weg voor je of niet? zo niet dan weet ik dé ideale stal!
(moergestel is niet heel ver bij hilvarenbeek vandaan of wel? ben niet zo goed in topografie Bloos )

hoi
ja is net wat te ver voor mij.
ik woon zelf in esch dus het liefst en de buurt.
(boxtel, haaren, helvoirt, biezenmortel etc..)
Knipoog

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:14

stngetje schreef:
Pling

mrie heeft een stalling gevonden in helvoirt,misschien kun je haar een pb sturen.een ander stalgenootje van me is ook naar helvoirt gegaan.Ik weet dat ze nog adverteren dus misschien is er nog wel plaats voor je.Ik weet ook nog een leuke stal,maar dan moet je me maar even pb sturen

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:38

Op de stal waar ik sta, ben ik tevreden. Paarden komen dagelijks buiten, nette stallen, goed hooi en stro. Krachtvoer bepaal ik zelf, maar wordt wel gevoerd voor mij.
Binnenbak aanwezig. Goede 20x60 buitenbak aanwezig.

helloduco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:10

dwertje schreef:
stngetje schreef:
Pling

mrie heeft een stalling gevonden in helvoirt,misschien kun je haar een pb sturen.een ander stalgenootje van me is ook naar helvoirt gegaan.Ik weet dat ze nog adverteren dus misschien is er nog wel plaats voor je.Ik weet ook nog een leuke stal,maar dan moet je me maar even pb sturen

hoi dwertje
je hebt een bp (als het me gelukt is haha Pling )
laat het maar even weten

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:22

ik ben redelijk tevreden. 100 euro voor een stal, zelf uitmesten en voeren in de avond, kleine paddock, redelijke buitenbak met verlichting. Veel vrijheid.

Minpunten: paard wordt niet buitengezet en veel stalpraat waar ik gek van word! In de zomer 24 uur weidegang per dag.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 21:26

Ik geef niet om luxe, mijn paard hoeft geen stal met gouden knopjes op het hekwerk. Mijn paard staat op een eenvoudige stal met een wat rommelig erf. In de zomer 24 uur weidegang, in de winter niet, dat kan niet hier....veel te nat! Er wordt flink ruwvoer verstrekt, je zet zelf je krachtvoer klaar(weet je wat je paard krijgt). We hebben een buitenbak en een paddock. Een eenvoudige longeercirkel, maar wel ruiterpad aan de overkant, zó het Midden Delfland gebied in.
We hebben boxen in verschillende afmetingen, voor elk wat wils. Ik ben één van de zes gelukkigen die een box met flinke uitloop voor haar paard heeft! We hebben een aardige club mensen(moet je ook altijd maar afwachten) die meestal bereid zijn om een helpende hand te reiken waar nodig.
Het is vijf minuten per ligfiets van mijn huis...bijna in de achtertuin, dus! Haha!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:26

Mijn verzorgpaard staat in Cromvoirt, maar ik zou niet durven zeggen wat er gevraagd wordt aan stalgeld. Staan heel de dag op de wei, worden buiten gezet en binnen gehaald. Longeercirkel nieuw aangelegd, all weather buitenbak nieuw aangelegd. Eens per week worden de stallen helemaal leeg gehaald en en wordt iedere dag opgestrooid.

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:44

ik loop hier ook tegen aan hoor. Ik zou het liefst een stal hebben in het bos of max 10 minuten stappen, weidegang liefst ook in de winter of anders s winters in de paddocks, all in (dus binen/buiten zetten, voeren, mesten etc) binnenbak, keuze uit bodembedekking en niet te grootschalig en zeker geen manege. Nou vind dat maar eens, dat bestaat amper, zeker in omgeving Almere is dat heel moeilijk. Ik heb mijn paard pas 8 maanden maar sta ook al op de tweede stal. Mijn eerste stal zag er heel mooi verzorgd uit, lag midden in het bos, mooie buitenboxen maar geen weides (wel paddocks) en geen mogelijkheid voor iets anders dan stro. Wel weer een superbak en mooie omgeving, maar vanwege het gebrek aan weide en geen mogelijkheid voor zaagsel/vlas, ben ik toch vertrokken.

Nu sta ik iets minder luxe, boxen zijn iets minder mooi, maar dat ziet mijn paard toch niet. De bak is niet super, maar goed genoeg, maar heel belangrijk, van april tot oktober gaan de paarden het land op (wordt voor je gedaan) nu paar uurtjes per dag in de paddock, de eigenaresse let erg goed op je paard, de sfeer is goed, en er is heel veel mogelijk. Het is een boerderij dus voor mij iets minder luxe, maar mijn paard staat hier super en daar gaat het om!