Goede zadels bij zadelmarkt.nl ?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
germie

Berichten: 26135
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 10:56

toevallig afgelopen week een dressuurzadel van zadelmarkt gezien. Zag er mooi uit. Maar de kniestukken waren gevuld met iets dat keihard was. Kon wel hout inzitten, want het zadel was ook nog eens vrij zwaar. De kussens waren wel gelijk gevuld, en mooi zacht. WEl zat er geen keil in, dus dan krijg je vaak achteroverkantelen bij paarden met hoge schoft. Verder was het leer niet kleurecht, door gebruik krijg je dat het lichter wordt. Zwart leer wordt dan bruinig.
Maar het leer was niet slecht, soepel, en ook niet dun. Geen stubben kwaliteit, maar ook niet stug enz.
De rvs-beugels roesten dus wel, ze zijn beter dan vernikkelde beugels, maar het is zeker geen rvs. Ik blijf erbij dat de zadels kwalitatief ong. gelijk zijn aan het model start van Divoza. Nadeel bij zadelmarkt is toch dat je geen geld terugkrijgt. HOe het met de garantie zit weet ik dus niet. De van/voor prijzen kloppen dus niet, maar toch kun je er met een beetje geluk een redelijk zadel kopen. WEl goed opletten!!! Want er zit dus wel degelijk echte troep tussen.
Ik blijf nu eenmaal een stubbenfan, maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen dat ervoor over heeft. Verwacht voor die 500 gulden gewoon een zadel dat na 5 jaar af is, en geen 30 jaar meegaat.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37454
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 13:28

iemand zei hier dat Throrowgood zadels scheuren omdat ze van PVC?? gemaakt zijn. DAn weet ik niet welke ze heeft, ik rijdt nu al 5 jaar op een throrowgoodzadel en geen scheuren en al helemaal geen PVC.

IEmand anders zei ze hebben geen Rounskirt westernzadels. Toch even
beter kijken, het duurste zadel dat ze verkopen is een roundskirt.

Ik ken verschillende mensen die er zadels gekocht hebben, zowel western als dressuur als veelzeidigheid. Als je goed rondkijkt zitten er gode zaqdels tussen. Je moet allleen alle zadels in handen nemen en goed opletten. Als je totaal geen verstand hebt moet jej zeker iemand meenemen maar als je verstand van zaken hebt en niet al te veel geld wil kwijt zijn omwat voor reden dan ook kun je er wel slagen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:20

karuna schreef:
iemand zei hier dat Throrowgood zadels scheuren omdat ze van PVC?? gemaakt zijn. DAn weet ik niet welke ze heeft, ik rijdt nu al 5 jaar op een throrowgoodzadel en geen scheuren en al helemaal geen PVC.


Ze zei dat de eerste Thorowgoodzadels van PVC waren, nu is dat in ieder geval niet meer zo.

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-03 14:38

Vraag je eerst eens af hoeveel je met het zadel wilt gaan rijden.

- Is het voor een 'tweede paardje' waar je niet zoveel mee zult doen? Is het een tweede zadel dat je af en toe een uurtje gebruikt?
- Of word het je voornaamste zadel waar je ook urenlang het bos mee in wilt en een paar uur per week mee gaat rijden?

In het eerste geval, en als je er niet zoveel geld voor over hebt, kan je misschien best terecht bij Zadelmarkt, mits je er een beetje kijk op hebt en kritisch naar de zadels kijkt.
In het tweede geval zou ik het absoluut afraden, dan ben je veel beter af met een goede tweedehands of een wintec ofzo. Je paard z'n rug trouwens ook. Maar het blijft meestal zo dat kwaliteit zichzelf uiteindelijk terug betaald omdat het langer meegaat en comfortabeler is...

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 13:25

ik ben zelf ook een typje dat na een paar jaar weer eens een ander zadel en hoofdstel wil hebben,dus dan is het best te doen hoor.
ik hoef niet zo nodig 30 jaar met hetzelfde zadel te doen.

Arsen

Berichten: 167
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Castricum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 15:13

Weet iemand hoe het tuig daar is?

scoobydoo

Berichten: 2269
Geregistreerd: 09-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-03 16:35

hoi,
ik heb er geen ervaring mee met hun zadels.
wel wilde ik begin van dit jaar daar heen om een zadel te kopen met paard maar ze deden niet zo heel erg vriendelijk aan de telefoon.
en ik had veel negatieve reacties gehad op hun zadels.
dus vandaar dat ik het niet gedaan heb.
ook omdat ik niet veel verstand van zadels heb.
ik ben er nog wel steeds nieuwsgierig naar en misschien dat ik wel een keer ga kijken.
en wie weet.

Poenarie

Berichten: 4974
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:08

germie schreef:
Een zadel van 2000 gulden gaat 20 jaar mee, dus 100 gulden afscrhrijving per jaar. Een zadel van zadelmarkt kost 400 gulden, dus hoeft maar 4 jaar mee. Maar: die engelse zadels hebben slappe kussens, zijn vaak scheef en het leer is goedkoop. Ze gaan vast wel 4 jaar mee, maar ze zitten ook minder lekker. Als jij na 4 jaar een nieuw zadel wilt, dan kun je gaan kijken, of omdat je pony nog erg verandert van vorm.
De duurste zadels van zadelmarkt kun je vergelijken met het startzadel van Divoza. Verder verkopen ze daar dressuurzadels met erg korte lepel, en verkopen ze springzadels wat geen springzadels zijn maar gewoon vzh. Je moet dus heel goed kijken wat je koopt, ik ben er 4 weken geleden nog geweest.

De stockzadels zijn wel goed, ik heb er zelf ook 1. Maar de engelse zadels vind ik 3 keer niks.
De westernzadels heb ik ook geprobeerd, er was er maar 1 die redelijk zat, de rest was hard en stug, en ze hebben allemaal een vierkante achterkant. Een roundskirt zul je er niet vinden, dus dan passen veel zadels niet op pony's als je zelf vrij lang bent (ben je zelf lang, den moet je een groter maat zadel nemen omdat anders de beugelriemen te kort zijn, maar een groter zadel is ook langer op de rug van je paard, en dan kunnen de lendenen in de knel komen).

Verder zijn de westernhoofdstellen op zich redelijk, maar ze zijn erg kitsch, veel 'zilver' eraan. De teugels kun je direct weggooien, want voor splitreins zijn ze te kort.
De zadeldekken hebben geen model (zijn gewoon recht, dus liggen niet mooi op de rug), de lederen halsters zijn te duur (18 euro, dus net zo duur als bij Divoza), de halstertouwen zijn 7.50 euro, dus ook niet goedkoop.

Ik zou er dus alleen heengaan voor een stockzadel en dan nog kritisch zijn (op het leer, want er zijn soms ook de slechtere stukken leergebruikt).

Verder is die vrouw ronduit onvriendelijk: ik confronteerde haar met het feit dat ik van mijn stockzadel zelf de singelstoten smaller had moeten maken omdat ze te breed waren voor de gesp van de singel. Dit was dus volgens haar volstrekt onmogelijk. Verder beweerde ze bij hoog en bij laag dat het zilver op de westernhoofdstellen echt zilver was, terwijl ik zei dat het niet kon voor dat geld.
Zij vindt verder dat een 18 inch stockzadel best op een pony van 1.30 moet passen. De 17 inch van mij pastte wel, maar 18 inch is toch nog weer net iets langer en als er dan al een grote ruiter+zadel van 15 kg op zo'n pony moet, dan kun je beter iets minder dicht in de buurt van de lendenen komen. 17 inch stockzadel is gelijk aan 18 inch gewoon.


Over dat 2000 euro enzo slaat natuurlijk nergens op

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:13

Oud topic..

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-04 21:29

Inderdaad, graag even op letten in het vervolg ArieLover.