Dagindeling: gaan werken + paarden rijden en verzorgen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Dagindeling: gaan werken + paarden rijden en verzorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:28

ik sta om kwart voor 8 op, haal kwart over 8 de trein, 9uur op mijn werk tot 5uur. Half 7 thuis, snel omkleden en boterham smeren. Richting stal rijden, paard buitenzetten, uitmesten, voer klaarzetten, rijden/longeren.. rond 22u a 22.30 thuis, even uurtje zitten en slapen.

Clown

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:34

Het is allemaal best wel te doen hoor, alleen moet je wel keuzes maken.
Ik sta om 6 uur op ( nou ja, ik blijf wel eens 20 min, langer liggen ).
Ik begin om 7 uur met werken tot half 4 ( heerlijk flexibele werktijden ).
Dan ben ik om 4 uur op stal, doe 2 of 3 paarden ( afhankelijk van de dag, in ieder geval 2 stallen mesten, 1 paard rijden, 1 paard longeren en de stal aanvegen en de avondbeurt voeren vaak, soms geef ik ook nog een uurtje les, dan blijft 1 paard op stal (komt wel los overdag natuurlijk) ).
Dan ben ik meestal rond 7/8 uur thuis, soms moet ik nog werken 's avonds, dat is meestal om 8 uur 's avonds, dus dat haal ik wel, maar dan kan ik niet meer eten Bloos
Als ik naar huis ga 's avonds heeft mijn man meestal gekookt. Na het eten moet ik nog studeren ( volg nu masteropleiding 20 uur in de week zelfstudie ) of werk in voor het bestuur van de vereniging, meestal tot een uur of 10/11.
Dan nog ff tv kijken en rond 12 uur slapen. Huishouden doe ik in het weekend, of ik ruil eens een avondje in ipv studeren. Ik werk 36 uur in de week, op vrijdagmiddag ben ik vrij, dan doe ik boodschappen. Voor de kleine dingetjes ga ik in mijn lunchpauze naar de winkel.
Het is druk, maar als je geen studie meer doet, dan kan je toch 's avonds nog wel een paar uurtjes op de bank ploffen en een boekje lezen ofzo. Best te doen hoor, ook als je wat vaker moet overwerken. Het is wel fijn als je een stal hebt waar ze een beetje ruime openingstijden hebben. Waar ik nu sta kan ik tussen 9 's ochtends en 10 's avonds terecht. Soms zou ik wel eerder of later willen, dan komt dat beter uit.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:38

Dat is ook zo Erleyne, Keuze's maken dat is het belangrijkste dan is er veel mogelijk hoor
Het is maar net wat je belangrijk/leuk vind, de ene gaat veel uit en op vakantie enzo, in mijn geval is dat wat minder, maar dat geeft niet daar KIES ik immers voor!!!

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:40

Haha, op stal zeggen ze altijd: sommige mensen vinden eten en slapen belangrijk, Erleyne vind haar paarden belangrijk Haha!
Vakanties enzo vul ik immers ook het liefst in met mijn paardjes!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 14:44

Ik werk onregelmatig. Elke dag is weer anders. De ene dag ga ik 's ochtend, de andere dag 's avonds. Ik probeer m'n diensten wel te ruilen zodat ik bijv. niet van 11.00 tot 19.00 werk, want dan is het vrijwel onmogelijk om nog naar stal te gaan (behalve in de zomer). Indien ik echt niet kan hebben we een mooie stapmolen en zijn er errug veel mensen die wel even willen rijden.

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-07 16:35

Ik doe het ook al jaren,
Paard hoef ik niet te voeren maar wel zelf mesten etc. dus moet er wel elke dag naartoe.
werk tot 16:30 / 17:00 dan thuis even snel koken en eten en dan 's-avonds naar mijn paardje in de winter iedere dag naar de manege bak waar hij staat is niet goed te rijden dus kost nog meer tijd. maar ik heb het er voor over (heb het altijd zo gehad) ik werk 36 uur en kan dus op vrijdagmiddag boodschappen doen en het huis een "grote"beurt. verder heb ik dan ook nog het bestuur van de rijvereniging erbij. druk maar wel leuk. je moet er iets voor over hebben