zeurende mensen op stal???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

000

Re: zeurende mensen op stal???

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 11:45

heb er ook last gehad, ik help mijn beste vriendin vaak met paardje ( staat thuis) en ze reed op de amnege met de manege paarden omdat haar paardje asma heeft en dus niet binne kan rijden.
werden er dingen rondgebazuind die gewoon abnormaal waren , dat hebben we die kinderen ook even goed duidelijk gemaakt !

Annee_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 17:07

ik heb er geen last van Knipoog want ik heb me paard gewoon bij huis staan

Lotte29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:05

Ik heb EN zeurende mensen En mensen die steeds vertrekken. Ik wordt daar zooo verdrietig van. Je hebt het leuk, rijdt wat buiten, poetst samen, spreekt eens af etc....je-kent-het-wel. En dan opeens hebben ze de stalling opgezegd en vertrekken (de een met een voor mij begrijpelijkere reden dan de ander) Het gaat er mij ook niet om waarom ze vertrekken maar ik mis die personen. Morgen is het 4 maanden geleden dat mijn beste maatje vertrok, ik mis haar nu nog steeds bijna dagelijks. Na haar zijn er nog 3 vertrokken. Er komen wel weer nieuwe maar dan denk ik inmiddels "ja, leuk dat je met me wil gaan buitenrijden, maar straks 'laat je me ook weer in de steek', begrijp je wat ik bedoel?? Ik raak het vertrouwen helemaal kwijt en rij nu meest alleen buiten, gewoon samen met mijn paardje en geen 'gezeur'. Nu moet ik het gemis van bepaalde mensen een plekje geven, maar toch het blijft knagen.....Fijn medium om hier nog wel eens te lezen dat het goed met ze gaat. Ach gut

Ik snap wel dat jullie nu denken, ja maar dan schort er op die stalling ook wel wat aan als er zo veel verloop is. Dan kan ik alleen maar kort en duidelijk antwoorden dat dat zeker ook zo is, maar de prijs is laag en daar probeer ik die negatieve dingen dan maar bij voor lief te nemen, hoewel dat vaak moeilijk is. Het beste gaat het als ik alleen op stal ben, ik ga altijd s'ochtends dan heeft de stalhouder zijn werk en verder is er niemand dus kan ik gaan en staan waar ik maar wil en hoor geen gezeur.

Gegroet

Ies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 18:13

Uhhu... jaja, die zijn er bij ons ook. Een tijd geleden hadden we daar geen last van. Tot dat de buren, waarmee we de bak delen paarden op stal aan nam. De eerste keer dat ze in de bak was begon ze meteen over poep scheppen en de bak harken. Niet voorstellen ofzo, meteen boos doen etc. Iedereen deed eigenlijk braaf wat zei zij (of we knikten ja, maar deden nee). Maar een stalgenootje ging echt uit haar dak en is echt tekeer tegen haar gegaan. Sindsdien hebben er niet of nauwelijks last van. Maargoed, we worden wel gek van dr als we zelfs een sprongetje niet goed in de hoek van de bak zetten Koe .

Morning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-07 19:43

Naja 1 meisje dus zeurt niet echt maar die kan gewoon lekker de boel daar verzieken. Maarjaa verder heb ik echt weinig last van zeurende mensen

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 12:45

kletsen doen ze overal, dat zit in de aard van mensen denk ik, het is maar of je je er wat van aantrekt, ik sta op dezelfde stal als Azzaro en Kekaro tot voor kort en ja er word gekletst, maar het is ookwel handig als je iets niet weet, heb je veel hulp

_Rapido_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 13:29

Mijn pony staat aan huis Haha! dus geen zeurende mensen...

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 15:09

Ach zeurende mensen heb je overal.. en dat gel*l zit denk ik in de aard van de mensen. Dat hoor je ook echt van iedereen op elke stal, binnen ieder bedrijf en binnen iedere school... story of the world I gues... Stallers zeuren, staleigenaren zeuren, collega's zeuren, iedereen zeurt.. het is toch nooit goed..

mariia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 20:23

geen last van Tong uitsteken heerlijk eigen stalletjeeee Haha! maar heeft ook zn nadele: niemand die een oogje in t zeill kan houde en geen rijbak hierrr.. maarjaa wel heerlijk rustigggg Clown Haha!

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 21:44

Ik heb eerst bij een manege gestaan, ondanks dat het af en toe net een soapserie was, heb ik het wel erg leuk gehad. Ik deed mijn best om niet te roddelen en mensen gewoon te vriend te houden zonder een hoop commentaar. Toen ben ik bij een kleine stal gaan staan, omdat ik dacht dat dat rustiger was. Niets is minder waar, ik ben in een jaar tijd al mijn zelfvertrouwen kwijtgeraakt. En dat door 1 persoon, je hebt dus geen hele roddelclub nodig om je vertrouwen kwijt te raken, 1 mens is al genoeg. Nu sta ik op een superleuke pensionstal die wel een stuk drukker is, maar ik hoor eigenlijk niemand kleppen of negatief doen over een ander. Ieder doet zijn eigen ding en dat was het dan. In het begin dacht ik echt dat iedereen over mij praatte, maar dat was niet zo!
Maar zeurende mensen hou je altijd, overal zijn er wel een paar. Denk dat ik zelf ook wel eens zeur zonder dat ik het in de gaten heb.

evaeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-07 22:47

Volgens mij heb je altijd zeurende mensen, op elke manege of pensionstal, wij hebben er ook zo een, een oude vrouw die denkt dat ze alles van paarden weet en je overal de les over leest Stoom uit je oren . En altijd maar zeuren over alles en nog wat, over dat er te veel lawaai is en te veel kinderen rondlopen ( waarom sta je op een manegen? Verward ).

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 18:29

evaeva schreef:
Volgens mij heb je altijd zeurende mensen, op elke manege of pensionstal, wij hebben er ook zo een, een oude vrouw die denkt dat ze alles van paarden weet en je overal de les over leest Stoom uit je oren . En altijd maar zeuren over alles en nog wat, over dat er te veel lawaai is en te veel kinderen rondlopen ( waarom sta je op een manegen? Verward ).

Ik sta niet op een manege maar op een pension stal Knipoog

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 19:35

Gelukkig niet, bij ons staan maar een stuk of 10 mensen dus echt van die kliekjes heb je niet.
De meeste zijn juist vriendelijk en aardig, heel anders dan op m'n vorige stal

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 22:41

Sta op een kleine en gezellige pensionstal en ach ja, er wordt wel eens wat gezegd, maar als het de pensionhoudster echt te ver gaat, grijpt ze in en dat is wel zo prettig.

SummerEnds

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:00

Toen wij 6 jaar geleden van manege wisselde en we onze paarden daar dus ook gingen stallen (we hadden toen 6 paarden (nu 8) en 2 pony's die nu reeds verkocht zijn) waren er heel veel kinderen/volwassenen jaloers. Ik kreeg 3x in de week dressuurles en springles van heel hoog niveau en onze paarden en mijn pony's waren zelf ook van hoog niveau en waren tot in de puntjes verzorgt. Die tijd reed ik Zz denk en ook daar waren kinderen op jaloers. Oké dat was misschien een hoog niveau voor een 10-jarige, maar ik vind dat geen rede om jaloers te zijn. En daarbij was het een manege voor eigen paarden dus er waren verschillende kinderen die een eigen pony hadden. Na een tijdje toen iedereen ons kende was dat geen probleem meer natuurlijk.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:08

Als ik zo sommige verhalen lees, ben ik blij dat Katinka bij mensen thuis staat.
Ze staat samen met haar twee weidemaatjes en het is altijd heerlijk rustig. Lachen
De enige die ik er wel eens tegenkom zijn dan de mensen die er wonen, de eigenaresse van de pony's en de verzorgster van Katinka haar weidemaatjes.
Ik vind het best om alleen te zijn, maar als er iemand is vind ik dat ook best. Haha!

Bij m'n ex-verzorgpaard op stal was het eigenlijk best gezellig. Onderling soms wel wat kleine irritaties maar nooit echt vreselijke dingen ofzo. Vond het altijd gezellig/fijn om daar te komen. Ja

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:12

In ons stalregelement staat opgenomen dat er niet geroddeld mag worden. Als je commentaar hebt zeg je dat maar gewoon op een vriendelijke manier tegen diegene. Als de eigenaresse van de stal erachter komt dat je roddelt of rottigheid uithaalt kun je gewoon je spullen pakken en vertrekken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:15

Op mijn vorige stalling had ik de hele dag gezeur aan mijn hoofd. Er liep daar zo'n 'opperhoofd' die dacht dat ze de baas was (ze woonde bij de staleigenaar in huis), omdat ze wel eens les gaf aan mensen. Aangezien haar methodes niet bepaald de mijne waren (erg paardonvriendelijk) en ik een jong paard heb, botste het nogal. Ondanks dat ik gewoon mijn eigen ding deed, kwam ze er weer bij met haar gekakel en dat was zo vermoeiend. Ik had zoiets van 'rot op, ik ben bezig met MIJN paard en ik heb geen zin in je gezeur'. Waar ze zich mee bemoeide heb ik ook nooit begrepen, maar dat deed ze bij alle pensiongasten. De meesten lieten zich door haar beinvloeden, ik bedankte voor die 'eer'. Daarbij zag ik daar hele nare dingen met paarden gebeuren, dus na 3 weken had ik gelukkig een andere wei met kudde voor Sammy gevonden en ben meteen vertrokken. En in wat voor sfeer, echt te erg voor woorden, zo kinderachtig (weg lang versperren/zeuren over geld, terwijl ik voor een maand betaald heb en met week 3 al vertrok, etc). Achteraf had ik naar mijn intuitie moeten luisteren, maar ik had geen andere plek zo gauw.

Nu sta ik veel dichter bij huis, in een mooier gebied met meer faciliteiten en minder pensionklanten, dus lekker kleinschalig. Met de meiden die er staan kan ik het prima vinden. We helpen elkaar en ja, er wordt wel eens gekletst (waar niet?). Maar ik heb het er een stuk gezelliger en kan lekker mijn ding doen met mijn paard zonder teveel gezeur. Sommige jonge lesklanten van buitenaf ervaar ik nu nog wel eens als gezeur, maar ik kom gelukkig vaak op tijden dat ze er niet zijn. Lekker rustig. De eigenaren zelf kunnen ook wat onbehouwen zijn in hun en doen en laten, net als hun klanten die les krijgen van ze. Maar ik hou me aan de regels en maak me er niet zo druk over, tenzij ik echt rare dingen zie, maar dan zeg ik het ook meteen. Regelmatig zie ik kinderen te ruw omgaan met paarden (als ze zonder toezicht rijden) en reken maar, dat ze iets van me te horen krijgen. De andere meiden met eigen paard doen hetzelfde. Ik huur er geen stal, dus dat maakt me wel een 'buitenbeentje' in de winter ('s zomers staan ze allemaal buiten). Ik voel me er op zich prima op mijn gemak en ik hoop dat Sam daar nog heeeeeeel lang kan blijven staan. Lachen

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-07 17:15

Overal waar mensen samen komen wordt gezeurd, dat is inherent aan het mens zijn en is geen ontkomen aan.

claud1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 10:38

Ik bemoei me niet met anderen en anderen niet met mij...
Wil best klaar staan voor een ander. Hoor van alles aan
mijn motto is horen zien en zwijgen. Dit voorkomt veel problemen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 11:43

En daarom heb ik een super stalling gehad. Ik stond daar alleen dus geen gezeur van mensne om me heen of spullen die "zomaar" verdwenen. Mijn huidige stalling gaat ermee stoppen dus ik moet noodgedwongen op zoek naar iets anders. Baal er ontzettend van maar misschien is het ook wel weer erg gezellig om met andere mensen te staan. Ik weet alleen wel dat al mijn spullen weer achter slot en grendel gaan, om gedonder te voorkomen. Waarschijnlijk ga ik naar een stal waar mijn oude stalgenoot ook staat, gelukkig is dat 1 die wel van andermans spullen af blijft en ook mijn paarden in de gaten zal houden. Dat is nu nog een kleine pensionstal, wat alleen maar erg prettig is. Ik hou niet zo van dat grote stallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 14:43

ik weet er alles vanaf ja van dat gezeur! Maar ik denk dat je dat bijna overal wel hebt waar meerdere mensen staan. ik heb het in iedergeval bijna overal wel gezien

liseke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-07 21:54

ja bij ons is dat ook. als iets niet goed is gedaan ofzo, dan zit het ertegen.
komt er nog is bij dat er 2 'kampen' zijn. en die zitten dan onder elkaar te roddelen en kwaad te spreken. ik hou mij daar allemaal tussenuit, maar gezellig is ook iets anders natuurlijk. ik hoor, zie en zwijg, zo heb k het minste problemen.

Chantal__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 22:51

Ik denk dat je overal wel geroddel houdt.
bij ons ook.
Ik geef toe ik roddel oko over mensen die ik niet mag of uit kan staan om hun gedrag etc. Bloos

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 23:08

Okay Okay ik geef toe dat ik ook wel zeur en roddel maar goed Tong uitsteken
Nee maar kijk bij ons op stal gaat het meestal van dat er iemand naar je toe komt en zo zeg van ja mensen hebben dit en dat gezegt.
Met andere woorden dat je het moet verbeteren ofzo.
en ook gewoon dat je van die groepjes heb die staan te fluisteren en te doen .
Maar ook dat de baas van de stal je 5 euro betaald als je iemand wil verraden das gewoon te erg Nagelbijten / Gniffelen