Wie springen er hier allemaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

My Dominique

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 10:06

ik spring vaak
omdat ik dat gewoon heel leuk vind!
maar ook aan de dressuur word hard gewerkt Lachen
heb vorige week nog 1,15 gesprongen *trots*

Bobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 10:15

Ik spring ook best vaak (heb ook springles met mijn pony en doe vaak mee aan de onderlinge springwedstrijden op onze manege) Maar toch dressuur ik meer met bobo omdat ik dat het leukste vind en ze dat beter kan.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 17:21

Afbeeldingik rij bij een manege en vind springer errrrrrrg leuk! Geeft adrenaline!Dressuur vind ik erg moeilijk, ben er niet voor weggelegd denk ik. Ik heb niet echt de feelings ervoor. Afbeelding

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 18:07

ik spring geen wedstrijden, ben geen superheld Tong uitsteken Heb wel in de B gesprongen, maar kreeg daarna een nieuwe jonge pony, en die wou nog niet echt. Ben niet echt zo'n springer. Thuis spring ik wel, gewoon voor de afwisseling! Heb ook nog met de hengst B pony's gesprongen, maar toen werd ik uitgebeld, te zenuwachtig Tong uitsteken Dat was in 2000, daarna besloot ik dat ik er maar niet verder in ging, kwa wedstrijden dan. Met Yago (de hengst) heb ik thuis eens 1.20 geprongen Haha! Haha!

pebblientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 18:12

jep,met mijn pony heb ik m gesprongen(helaas is zij iets te klein,en ben ik te laat begonnen,want anders had ik nu nog gesprongen met haar!)en met mijn vorige paard heb ik zo afentoe lesjes meegedaan,dan sprong tie ong.1 meter.thuis met losse sprongen rond de 1.25...erg leuk!maar je moet een paard hebben die het kan!ik hoop dat mijn jonkie het een beetje kan,want ik wil wel een beetje springen Haha! maarre,mijn hoofd-tak is dressuur,omdat ik dat gewoon bijster interessant vindt,het gevoel dat een piaffe of passage je geeft,of juist een super uitgevoerde appuyement!of wat dacht je van een echte zwevende uitgestrekte draf? Kwijl Kwijl Kwijl

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 18:17

Ik vindt dressuur en springen gewoon even leuk! Ik rij ook dressuur en springwedstrijden. Heb nog maar 1 springewedstrijd gesprongen, B springen dus, en had gelijk foutloos --> 2 winstpunten dus Lachen Volgende week ga ik weer springen!

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 18:46

ik vind springen veel leuker als dressuur. thuis dressuur ik nou heel veel, omdat dat ook belangrijk is. voor de afwisseling doe ik dan regelmatig 'dresuurmatig een hindernisje nemen' zoals mijn lesgeefmens dat noemt.
het is de bedoeling dat ik nou binnenkort officieel cross ga starten, maar dan heb ik eerst een winstpunt dressuur en springen nodig Lachen

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 19:27

ja sinds kort ga ik springen ook leuker vinden als dressuur maar dressuur zal ik er zeker bij blijven doen! maar springen en cross vind ik toch leuker! veel spannender! alleen ga ik eerst starten in de B gewoon dresuur, en dan een keer een oefenparcours doen ofzo op een odnerlinge wedstrijd en als het allemaal een beetje goed gaat wil ik een wedstrijd springen, en ook crossen (ik hoef verder niet echt ver in het springen ofzo te komen maar een b-parcourtje moet lukken hoop ik)

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-02 19:53

hoera Party!! er zijn toch mensen die springen erg leuk vinden!

ik heb de smaak weer helemaal te pakken. ook de afstanden schatten gaat best ok de laatste tijd. ook heb ik met Mercurius gister een sloot gesprongen van 1,70 breed (inclusief de caveletti die ervoor lag) Tong uitsteken . Hij sprong er wel heel hoog overheen maar dat heeft ie wel vaker als ie een hindernis voor de 1e keer springt... Het is echt superleuk gewoon! *LOL*

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-02 20:13

denz schreef:
Hebben ze bij die stal tegenover ons(waar jij de bak weleens huurt) geen plaats voor je?

Ze wil binnenkort een paar paarden gaan verkopen , misschien dat ik daar in de toekomst nog wel eens wil gaan staan als dat aan de orde zou komen Lachen

Maar ik ken die mensen verder nauwelijks en hier heeft Rena het verder behoorlijk goed + niet duur , en eigen wei...dus dat moet ik niet zomaar opgeven natuurlijk Lachen
(en ik hoop van haar stal een loopstal te mogen maken , dat zou natuurlijk absoluut top zijn !!! )

Wel een ge-wel-dig lekkere bak hoor daar bij jullie tegenover, daar kun je een paar mooie parcoursjes in bouwen *kwijl* Lovers

djedda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 17:47

Ik vind het allebei gewoon ook leuk!! Alles op z'n tijd. Haha!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 17:58

Ik vind dressuur denk ik leuker als springen, springen vind ik ook wel leuk maar dan moet het niet hoger zijn dan 40cm want hoger vind ik eng.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 18:04

Ik heb vroeger met Felix nog wel eens gesprongen, toen ik overstapte op western was het springen voorbij.
Nu rijd ik met Danno weer dressuur en ja als hij goed aan de hulpen staat in all 3 de gangen wil ik wel weer eens een sprongetje gaan maken.
Maar of het een echte springer is betwijfel ik want met vrij springen probeert hij gewoon tussen de bakrand en hindernis te komen.

Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 10:16

Ik probeer in ieder geval eens in de week wat sprongetjes te maken. Niet omdat ik het zelf zo leuk vind hoor, maar Nikita geniet er zo geweldig van Lachen .
Heb vroeger 1.40 gesprongen, maar na een lelijke val heel lang niet meer gedurfd. Voor Nikita wel weer begonnen, maar hoger dan 60/70 cm. ben ik niet meer gegaan (komt hoop ik wel weer).

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 10:24

Ik vind het wel leuk maar heb het paard d'r niet voor.
Den springt eigenlijk alles tot ong 60 cm. Maar hij vind het niet zo heel leuk, alleen in het bos.
En met Dien springen we niet meer sinds we een ongeluk gehad hebben. Ik heb met haar ong 50 cm gesprongen. Niet gek voor een paard waarvan gezegt was dat ze helemaal niet zou kunnen springen vind ik.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 12:08

Ik vind springen ook leuker dan dressuur. Helaas kan ik nu niet springen op de stal waar ik sta maar binnenkort is de springtuin klaar dus gaan Omar en ik een sprongetje wagen Haha! Haha! Omar is ook gek op springen en vind dressuur maar niets. Wedstrijden zal helaas niet gaan omdat ik geen trailer heb en mijn auto ook geen trailer kan trekken. Heb ook een beetje wedstrijdangst.

Frederieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-02 12:31

Ik vind dressuur leuker als springen omdat ik nogal bang heb tijdens het springen dit komt alleemaal door mijn vorige pony die stopte altijd keihard en ik vloog altijd in de hindernis maar nu met mijn nieuw pony Jelle dus gaat het al veel beter en nu begin ik het springen al veel leuker terug te vinden.Ik volg 1 x in de week privé les en dat is voor allebei eigenlijk de ene week alleen dresuur de andere week dressuur en springen.Ik heb nu reeds 4 wedstrijden gesprongen in de B(90cm) en als ik zondag foutloos ben mag ik naar de L(100 cm) gaan maar ik doe dit pas na de winter.Deze winter blijf ik dus nog B springen.

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-02 15:33

Min vorige paard weigerde ook constant voor opzichtige hindernissen. Vooral dus op wedstrijden Verdrietig .
Maar nu ik Mercurius heb zie ik het helemaal zitten. Hij geeft mij weer een beetje het vertrouwen dat springen heel leuk kan zijn en ook gewoon kan lukken Pling .
Wat leuk dat je nu in de L mag starten!