Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
minnie_muis schreef:Wij hebben automatisch drinkbakken met rondpompsysteem. Dus nooit bevroren! En idd geen gesjouw met emmers zou ook teveel werk zijn. Enige nadeel is dat je niet weet hoeveel ze drinken!
minnie_muis schreef:Wij hebben automatisch drinkbakken met rondpompsysteem. Dus nooit bevroren! En idd geen gesjouw met emmers zou ook teveel werk zijn. Enige nadeel is dat je niet weet hoeveel ze drinken!
Neonlight schreef:Emmers, de automatische drinkbakken hebben wij er een aantal jaar geleden allemaal uitgesloopt. Wij willen precies weten hoeveel een paard drinkt onder bepaalde weersomstandigheden, zeker omdat ze grote prestaties moeten leveren op de aangespannen wedstrijden, en het ook makkelijk is als je electrolyten bij geeft.
Wij hebben er 10 staan, het is goed om te doen om met emmers water te geven. Emmers staan niet permanent in de stal, ze krijgen 5 keer per dag een emmer aangeboden. Ze kunnen dus niet drinken wanneer ze willen. Zielig? Nee, in mijn ogen niet. Als ze mee op wedstrijd gaan kunnen ze ook niet drinken wanneer ze willen op de vrachtwagen (en daar staan ze tot 20 uur op een dag op) en als ik op mijn werk ben mag ik ook niet drinken wanneer ik wil. Bovendien merken we eigenlijk wel dat zeker ieder paard 2 keer op een dag niet naar de aangeboden emmer omkijkt.

Neonlight schreef:als ik op mijn werk ben mag ik ook niet drinken wanneer ik wil. .