Waar hebben jullie jullie paard/pony gekocht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Waar hebben jullie jullie paard/pony gekocht?

handelstal/manege ect.
25 (28%)
via advertenties
28 (31%)
van kennisen/vrienden
14 (15%)
fokker
21 (23%)

Totaal aantal stemmen: 88

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 18:54

Trammelant van kennissen (=fokker)
Didaer, Issedy van dezelfde kennis (niet fokker)
Pablo via een advertentie van de fokker
Raimaer zelf gefokt

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 19:52

Sher hebben we gekocht van de manege eigenaar, die haar ook gefokt heeft. Wat moet ik nu invullen Verward

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 20:00

Max heb ik samen met zijn moeder gekocht van een particulier, die dus Max had gefokt.
Taran komt van een WelshCobfokker.

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 20:10

Ik kan 2 antwoorden invullen, omdat Galactica van een kennis /fokker vandaan komt, Avalon heb ik ook rechtsstreeks van de fokker vandaan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 22:01

hallo allemaal, de waarheid ligt in het midden en geluk is met de dommen. Waarvoor heb je een paard/pony nodig. Als je blank gaat kijken en je ziet zo'n snoepje dan val je toch wel. Ik moet een van mijn drie super lieve en goede jonge merries verkopen.Kan zelf niet kiezen maar als je ziet wat voor een idioten ik al op het erf gehad terwij ik zeker weet dat ik super kwaliteit heb te bieden. Allen van top dressuurbloed, mooi en prima bewegingen. Zo goed dat ik zelf niet kan kiezen, dan zijn mijn motivaties toch eerlijk ? toch ik wil geen van hen eigenlijk kwijt, maar er staan er 7 en iets moet weg, helaas.
sarabande

max_4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 23:07

max heb/had ik via een advertentie, soraya van iemand die ik kenden van de manege waar ik toen werkte, en ramona van een kennis die bij ons op de manege en ponyclub rijdt

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 06:57

Fitz heb ik bij een handelsstal vandaan, mijn vorige paard via mijn instructeur en die daarvoor bij een manege.

Zelf heb ik juist slechte ervaringen met particulieren. Net zoals Sjuimpje zegt: die willen maar 1 ding en dat is hun paard verkopen. Zij hebben idd geen naam hoog te houden zodat er het nodige verzwegen wordt.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 07:53

Alfie heb ik bij de trainings-/handelsstal gekocht waar ik toen reed. Ik reed er al een jaartje had mijn oog op een ander paardje laten vallen maar toch maar besloten die niet te kopen omdat ik toen nog te ver weg woonde. Dat paardje werd verkocht.

En toen kwam Alfie. Amper 3 jaar, zo uit het land en hij vond alles best. Eerst werd er weinig met hem gedaan, 't was nog zo'n klein schriel ding, daar kon je gewoon nog niet op gaan zitten. Eerst de anderen maar zadelmak gemaakt en ingereden en toen tenslotte hem ook maar eens aan de longeerlijn geknoopt. Na een paar keer er even op gaan zitten, meneer vond 't prima. Zo verder een half jaartje af en toe wat mee gedaan, beetje mee buiten gereden en af en toe een uurtje in de les en na een half jaar had ik m'n besluit genomen, ALS ik een paard kocht zou hij het worden. En zo heb ik hem uiteindelijk gekocht. Laten keuren en de koop was gesloten. Nooit een seconde spijt van gehad. Lachen

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 08:09

Nappie heb ik van een Fallabella fokkerij gekocht die tevens af en toe een Liizzanerveulen fokt voor "de fun". Hij komt bij Greenwoods Stud vandaan uit Wassenaar.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 08:40

Ik heb al mijn paarden bij de fokker vandaan. Meis bij een hobby fokker El Roy bij een een grote fokker/handelsstal en Ro bij een NRPS fokker. Allemaal jong & groen & gekeurd.

Groetjes Merilyn

wodan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 09:21

wodan heb ik bij een hobby fokker gekocht. hij fokt elk jaar een fjorden veulentje en tot nu toe is het zo geweest dat als het een hengst is dat ze worden verkocht. Wodan moest in sept naar de keuring toe en achter zijn naar stond te koop. Die avond dat we het boekje binnen hadden gelijk gebeld. Zelf was ik al helemaal verkocht aan hem. En ik zou alleen maar kijken Haha! .Ik heb er geen spijt van. Ik weet waar hij als veulen heeft gestaan en dat hij geen traumas uit z'n jeugd heeft.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 11:45

Ik heb Maffick op mijn stage leren kennen .Ik kende hem al goed voordat hij echt van mij werd dus wist precies waar ik mee thuis kwam.Zo was het voor mij ook makkelijker mn pony weg te doen omdat ik wist wat voor paard ik er voor trug kreeg.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 11:46

Sheril komt van een fokker die haar niet drachtig kon krijgen. Hij had haar van een kennis gekocht waar ze wel meerdere veulens had gekregen, maar in de 2 jaar dat hij haar had is het hem niet gelukt. Ze stond geadverteerd in de rubriek te koop van een hengstenhouder.

phoenix4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 11:48

ik kocht exel op een handelstal waar ik werkte kon die mensen niet echt mijn vrienden noemen.
sidney kocht ik via een advertentie bij een fokker/handelaar.
en tja sym is bij mij gebracht door exel's eitje en etons zaadje Haha! o ja en een hele hoop geluk. hihi je moest eens weten wat er fout kon gaan bij de delingen.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 12:42

bij een handelsstal, omdat hij een haflinger had die aan onze eisen voldeed. Maar we hebben wel vie veel advertenties ook gezocht en op internet.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 13:05

Ik heb loulou eerst bijna 3 jaar verzorgd. toen stopte de eigenaar met paarden omdat ie te oud werd en nam zijn dochter het over. loulou zou worden verkocht omdat ze niet mee kon lopen in de kinderlessen (ze was te wild) toen heb ik haar gekocht Lachen

* Ellen *

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 13:21

Ik heb mijn paard gekocht van de eigenaar van de handelsstal/manege waar ik mijn paard heb staan. Hij wist precies wat voor paard ik zocht. Ook konden we hem erop vertrouwen dat het eerlijk ging met de prijs.
Hij heeft zelf erg veel kijk op paarden en handelt er ook veel in.

Je moet in iedergeval iemand bij je hebben die er kijk op heeft en kan zien of er niets aan het paard mankeert.
De verkoper van het paard moet ook te vertrouwen zijn en geen slaatje uit je proberen te slaan.

Succes Knipoog

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 15:05

mijn eerste pony had ik van iemand partuculier gekocht ergens in schagerbrug, die verkochtte haar omdat het meisje te groot werd, en Jamy heb ik van een connemarafokker uit zeewolde gekocht