Weet eigelijk niet waarom, alleen bij zijn het wel tastharen..
Maar ik denk niet echt dat een paard ze nodig heeft
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Maya schreef:Jongens, graag nog even de beginpost goed lezen. TS vraagt niet wát jullie doen.
Maar deze vraag :Citaat:Als je de snor/tastharen van je paard afknipt, knip je dan min of meer het tastzintuig weg? Ook omdat paarden het puntje van hun neus niet kunnen zien, dus als ze dan ergens tegenaan dreigen te stoten (staldeur ect) voelen ze dat met die lange haren, maar als je ze afknipt, krijgt je beestje dan geen ''handicap?''
Graag beantwoorden, wat jullie daarvan denken

die heb ik toen gewoon op lengte van de rest van de tastharen afgeknipt.
) Citaat:scheer ze weg. En eerlijk gezegd heb ik bij al die paarden waar ik dat heb gedaan (ook als groom) nog nooit gemerkt dat er een paard onhandiger van werd. Ach ja, ze weten de weg inmiddels wel in de stal
Je reageert alsof ik zeg de je GEEN respect hebt voor je paard, dat heb ik niet gezegd, alleen iets over de hoeveelheid
superlise schreef:nou ze voelen inderdaad niet of minder snel waneer er iets staat.
ik vind dat je die snorharen moet laten zoals ze zijn, ze zitten er niet voor niets!

Waratje schreef:Waarmee duidelijk is hoeveel respect jij (en nog wat anderen) voor je paard hebt.