Zielig? Of toch niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Olita

Re: Zielig? Of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:35

Wel of geen bijdrage, het is hoogstens irritant dat men zo letterlijk op de woorden kijkt. voor anderen en voor de poster. maargoed! om mijn bijdrage te geven, ik vind het voor de pony niet zielig hoe ie erbij staat. de mijne kan ook niet in contact komen met de buurman omdat ze vrij klein is en dat er tralies er tussen zitten en vrij hoog.. als het paard maar contact kan krijgen met b.v mensen en genoeg loopruimte heeft zal dit geen belemmering hebben.

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:36

als de TS een vraag stelt zou ze alleen daar graag antwoord op hebben(logisch)
Als de personen die reageren het nodig vinden ongevraagt op andere dingen te reageren moeten ze dat vooral doen.
MAAR de TS kan dit niet waarderen zoals gemerkt dus vind ik dat jullie wel een beetje fatsoen mogen tonen aangezien dit de topic van de TS is.
Als ze daar reacties op wou hebben had ze het echt wel gevraagt en ook bij de ongevraagde reacties laat de TS merken dit niet te waarderen.. respecteer dat.
Sowieso kun je dat zeggen, maar haar nichtje is de baas over de pony dus als je het zonodig moet zeggen zeg dat dan tegen haar en val de TS daar niet mee lastig.
Laatst bijgewerkt door hallow op 12-02-07 12:39, in het totaal 2 keer bewerkt

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:37

be_super schreef:
Citaat:
Olita

Weer dat gezemel over het zielig vinden dat een paard wel dag / nacht op stal staat.
Men kan bepaalde discussies niet achterwege houden omdat mensen het weer beter willen weten of bemoeien.
Er is niks raars aan om je gewoon met de vraag bezig te houden dan iemand in een hoekje te schuiven dat de eigenaar een dierenmishandelaar of iets dergelijks is?
Er zal wel een reden ervoor zijn!

wat voor bijdrage heeft jou bericht? Haha!

reageer alsjeblieft niet zo puberaal. Olita heeft het recht dit te zeggen en alleen de TS hoeft daar opin te gaan en jij dus niet.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:42

Een paard dag en nacht in een klein rot stalletje laten staan, kan gewoon niet door de beugel. Het is niet voor niet dat iedereen daarop reageert. Voor dat ene uurtje dat je wat met zo een beest doet, moet hij zich de rest van de dag ook maar aan jou aanpassen.
Als je zoiets neerzet kun je verwachten dat je ermee geconfronteerd wordt.....

Libella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:43

blosbokker schreef:
Nou, sorry hoor, maar mijn paard staat nu net zo vaak buiten als in de zomer, dat is altijd, en ook op een pensionstal, ook al is het maar een kleine Lachen
Ok, sorry, maar er staat echt dag en nacht...In dat geval zou ik het erg zielig vinden, en dan zou de rand weinig uitmaken. snappie?

Het is niet overal mogelijk om je paard in de winter ook van de wei te laten genieten. Denk je zelf niet dat als die mogelijkheid er zou zijn er dan niet dankbaar gebruik van zou worden gemaakt? Daarnaast ben je 9 van de 10 afhankelijk van de staleigenaar die bepaalt of je paard op het land mag lopen of niet. Het is ook nog eens een verschil in welk deel van Nederland je woont of de bodem het toelaat of niet, in bepaalde gebieden van Nederland is de grond in de winter wel droog genoeg, in andere gebieden niet.
Het paardje al heus wel gereden/gelongeerd/losgegooid worden toch?

Persoonlijk vind ik de rand ook te hoog. Als het paard bij wijze van spreken 2 uur per dag uit de stal is, staat het er nog wel 22 uur per dag in natuurlijk en met zo'n hoge rand is hij best geisoleerd van de buiten wereld...

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:45

ik blijf bij mijn mening dat dit onterecht is. Uiteraard moeten paarden hun dagelijkse vrijheid en beweging krijgen maar confronteer de eigenaar van de pony, niet de TS
Aangezien de TS er niets aan kan doen omdat zij geen recht van spreken heeft over het doen en laten van de pony
Laatst bijgewerkt door hallow op 12-02-07 12:46, in het totaal 1 keer bewerkt

be_super

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:46

Citaat:
de mijne kan ook niet in contact komen met de buurman

dat ze niet zomaar in contact kunnen komen met andere vind ik niet zo erg, mijn paard staat naast een behoorlijk frustie paard dat naar alles en iedereen loopt te happen en te bijten, ik ben dus zeer blij dat die 2 niet met elkaar in contact kunnen komen.

& Hallow,
als iedereen gaat reageren op het wel of niet op stal staan, wat weer een reactie van de ander uitlokt krijg je alleen maar postings die dus niets te maken heeft met de vraag.
ik heb het bij mijn posting wel even aangehaald omdat het gewoon geschreven staat, en dan kan je het niet letterlijk zo bedoelen, anderen lezen het nou eenmaal wel zo.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:48

het is inderdaad aan de hoge kant ,maar hij kan er overheen kijken.

mijn pony staat sinds 1 week in een stal met 3 kanten dicht alleen van voor tralies

ze heeft 2,5 jr lang in een box gestaan met tralies maar ze trapt de hele boel bij elkaar en nu staat ze kreupel in een dichte stal
dus niet elk paard vind het even prettig om contact met de buren te hebben.
en de tralie tussen de box zou ik niet weghalen,ze hebben toch contact zo?! en nu heb je ook geen kans op vechtpartijen. Haha!

en de mijne staat nu voor 10 dagen binnen ,ze mag er 2x per dag 10 min uit om te stappen verder dus NIET!!en met mesten mag ze er even uit.
zij staat dus zeker 23 uur in de box,op dokters voorschrift!

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:55

dan kan je beter zeggen: wat voor bijdrage hebben de berichten die ongevraagt reageren op het doen en laten van de pony.
Daar is gewoon niet om gevraagt en daar kan ik me behoorlijk aan ergeren.
kom dan met nuttige informatie en niet 20 berichtjes over hetzelfde wat de TS en de posters beide geen nut geeft.
Sowieso ontstaat er vreselijke frustratie tussen bokkers terwijl het best vermeden kan worden.
Ze moeten gewoon begrijpen dat de TS daar niets aan kan doen omdat ze het recht niet heeft.. wie weet wel de toestemming maar ik denk van niet.
Dus dan krijg je een hoop nutteloze posts en gezeik terwijl de TS laat merken het onprettig te vinden bij de eerste post.
Uiteraard mag het gezegd worden maar waarom doorgaan als de TS er niets aan kan doen?

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 12:57

En dan krijg je dus ook nutteloze berichten over mensen die zich eraan ergeren.. zoals de mijne.. waar weer op gereageerd enzo.
Maar ik vind dat, dat even gezegd moest worden.

Zelf vind ik de rand ook te hoog voor een pony. Misschien kan je nichtje vragen om een overplaatsing naar een andere box?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:02

ik twijfelde of ik dit zou plaatsen, het is naar mijn idee toch niet nuttig, als je er niets mee kan, waarom wil je dan een mening?

maar ik vind de rand opzich niet te hoog, hij kan er nog overheen kijken, zou aan de zijkant een stuk vrijmaken, zodat hij contact kan hebben met de buren, dag en nacht vind ik ook niet kunnen, het land droogt wel weer op, en anders zet je toch een hard stuk af?

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:30

de titel van het topic luidt: zielig? of toch niet?
mijn antwoord: ja. de rand is erg hoog, aangezien dit de enige plek is waar hij erover kan kijken zal die verlaagd moeten worden. verder is er nauwelijks contact mogelijk met de buren, en staat het dier dus de hele dag binnen. een paard hoort dagelijks vrij de benen te kunnen strekken. wij zitten ook met nat land, en hebben twee stukken later vertrappen. de rest houden we netjes, maar zo kunnen de paarden gewoon lekker naar buiten, in de groep, zoals een paard gemaakt is om te doen. misschien kan je dat voorleggen aan de eigenaar, een stukje vertrapt land is echt niet erg, komt van de zomer wel weer bij met een beetje beleid.

Olita schreef:
Wel of geen bijdrage, het is hoogstens irritant dat men zo letterlijk op de woorden kijkt. voor anderen en voor de poster. maargoed! om mijn bijdrage te geven, ik vind het voor de pony niet zielig hoe ie erbij staat. de mijne kan ook niet in contact komen met de buurman omdat ze vrij klein is en dat er tralies er tussen zitten en vrij hoog.. als het paard maar contact kan krijgen met b.v mensen en genoeg loopruimte heeft zal dit geen belemmering hebben.

voor een paard is contact met mensen echt niet genoeg Olita. paarden zijn kuddedieren die van nature vaal contact met hun soortgenoten hebben. even neuzen door het gaas is echt onvoldoende.

Denise

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:45

Citaat:
confronteer de eigenaar van de pony, niet de TS

Nou, Natasjaa scharrelt ook rond in dit topic, dus ga je gang;)
Oké, flauw.
Die rand is behhoorlijk hoog, ja. Maar waarom ben je zo aangebrand? Je gaat wel een beetje respectloos met ons om, als ik ereerlijk mag zijn. Dan vraag je toch om vervelende berichten?

morelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:01

Stel dat het paard er twee uurtjes per dag in zou moeten staan dan is er op zich niet al te veel aan de hand, maar als de pony er inderdaad praktisch dag en nacht in moet staan is de rand te hoog en is het slecht voor de rug en hals. Wellicht kan er omgewisseld worden naar een andere box met mogelijkheden om normaal naar buiten te kijken?

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:15

Dniesjj117 schreef:
Citaat:
confronteer de eigenaar van de pony, niet de TS

Nou, Natasjaa scharrelt ook rond in dit topic, dus ga je gang;)
Oké, flauw.

inderdaad een flauwe opmerking.. hou de volgende keer maar voor je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 16:50

Moderatoropmerking:
SVP ontopic blijven en gewoon aardig naar elkaar reageren, doet een hoop voor de sfeer, je kan je boodschap ook op een normale wijze verwoorden. TS, even ademhalen voor je in de aanval gaat, lees het bericht eens rustig door, en kijk of ze gelijk kunnen hebben of niet Knipoog

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:26

Ik wil toch even reageren, aangezien t inderdaad om mijn pony gaat, ik heb deze overplaatsing niet aangevraagd, en ben er ook zeker niet tevreden mee, sterker nog, ik ga vanavond nog zeggen dat ik niet wil dat ze hier in deze stal blijft staan.
Wat het vertrappen van het land betreft, daar kan ik niets over zeggen, aangezien ze niet bij mij aan huis staat, ik had haar liever ook een aantal uur per dag buiten gehad, maar dat mag nu eenmaal niet van de staleigenaar waar Natasja gestald staat, wel gaat ze, waar mogelijk een tijdje per dag in de buitenbak om de benen te strekken, en natuurlijk krijgt ze daarnaast elke dag haar normale beweging nog.
Van de zomer gaat ze weer overdag naar buiten, en staat ze alleen nog snachts op stal.
Als je me nog wilt aanvallen op t feit dat ze dus weinig buiten komt overdag in de winter, pm me dan maar, en val inderdaad mijn nichtje er niet mee lastig.
Ik hoop dat ik haar vanavond naar een stal met lagere rand kan laten terugplaatsen, want ik ben ook Zeker niet blij met de manier waarop mijn pony nu gestald staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:29

Maar jij verteld hier heel wat anders
Jij verteld hier dat je paard elke dag beweging krijgt
Dat is niet wat TS zegt

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:30

Ik denk dat zij er van uit ging dat dit als vanzelfsprekend werd gezien Lachen Je laat een paard geen 24 uur per dag 7 dagen in de week in zo'n rotstalletje staan toch? Dan ben je geen pony waard, in mijn ogen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:31

Sisco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:32

blosbokker schreef:
Ehm...nou, dan weet je het antwoord misschien zelf ook wel? Het is in ieder geval gezelliger voor het paard om dan in ieder geval contact te kunnen maken met zn buurman dus ik zou dat gaas weghalen, en tja...verder commentaar hou ik dan maar voor me, ik denk dat dat weinig met de rand te maken heeft...

Afgod Afgod

T is wel hoog, maar aan de andere kant kan ie zich ook wel ''terugtrekken''.
Kijk, als ie de andere 5 uur ( om maar weinig uur te roepen ) met zijn matties in de wei zou lopen, dan zou het niet zo'n probleem zijn. Maar als ie de hele dag binnenstaat, nee, dan is het te hoog.
T blijven sociale dieren Lachen

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:38

Ja de rand is te hoog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 19:54

Ja ik vind de rand en stuk te hoog,
Ik vind ook dat een paard er iig elke dag een paar uur uit moet Lachen Ik geef gewoon mijn mening het is een paardenforum en ik mag gewoon rustig mijn mening plaatsen Knipoog

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 20:32

Dus nu heb je een topic vol met mensen die het te hoog vinden, en meer mag er niet gezegd worden.
Okee. Ik vind het ook te hoog, beest kan niks zien..

Olita

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:02

merrieveulen schreef:
de titel van het topic luidt: zielig? of toch niet?
mijn antwoord: ja. de rand is erg hoog, aangezien dit de enige plek is waar hij erover kan kijken zal die verlaagd moeten worden. verder is er nauwelijks contact mogelijk met de buren, en staat het dier dus de hele dag binnen. een paard hoort dagelijks vrij de benen te kunnen strekken. wij zitten ook met nat land, en hebben twee stukken later vertrappen. de rest houden we netjes, maar zo kunnen de paarden gewoon lekker naar buiten, in de groep, zoals een paard gemaakt is om te doen. misschien kan je dat voorleggen aan de eigenaar, een stukje vertrapt land is echt niet erg, komt van de zomer wel weer bij met een beetje beleid.

Olita schreef:

voor een paard is contact met mensen echt niet genoeg Olita. paarden zijn kuddedieren die van nature vaal contact met hun soortgenoten hebben. even neuzen door het gaas is echt onvoldoende.

Het is niet voor iedereen mogelijk om een stal te hebben dat ieder paard contact met een ander paard kan hebben. meer zeg ik er niet over!