Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
be_super schreef:Citaat:Olita
Weer dat gezemel over het zielig vinden dat een paard wel dag / nacht op stal staat.
Men kan bepaalde discussies niet achterwege houden omdat mensen het weer beter willen weten of bemoeien.
Er is niks raars aan om je gewoon met de vraag bezig te houden dan iemand in een hoekje te schuiven dat de eigenaar een dierenmishandelaar of iets dergelijks is?
Er zal wel een reden ervoor zijn!
wat voor bijdrage heeft jou bericht?
blosbokker schreef:Nou, sorry hoor, maar mijn paard staat nu net zo vaak buiten als in de zomer, dat is altijd, en ook op een pensionstal, ook al is het maar een kleine
Ok, sorry, maar er staat echt dag en nacht...In dat geval zou ik het erg zielig vinden, en dan zou de rand weinig uitmaken. snappie?
Citaat:de mijne kan ook niet in contact komen met de buurman

Olita schreef:Wel of geen bijdrage, het is hoogstens irritant dat men zo letterlijk op de woorden kijkt. voor anderen en voor de poster. maargoed! om mijn bijdrage te geven, ik vind het voor de pony niet zielig hoe ie erbij staat. de mijne kan ook niet in contact komen met de buurman omdat ze vrij klein is en dat er tralies er tussen zitten en vrij hoog.. als het paard maar contact kan krijgen met b.v mensen en genoeg loopruimte heeft zal dit geen belemmering hebben.
Citaat:confronteer de eigenaar van de pony, niet de TS
Dniesjj117 schreef:Citaat:confronteer de eigenaar van de pony, niet de TS
Nou, Natasjaa scharrelt ook rond in dit topic, dus ga je gang;)
Oké, flauw.

Je laat een paard geen 24 uur per dag 7 dagen in de week in zo'n rotstalletje staan toch? Dan ben je geen pony waard, in mijn ogen blosbokker schreef:Ehm...nou, dan weet je het antwoord misschien zelf ook wel? Het is in ieder geval gezelliger voor het paard om dan in ieder geval contact te kunnen maken met zn buurman dus ik zou dat gaas weghalen, en tja...verder commentaar hou ik dan maar voor me, ik denk dat dat weinig met de rand te maken heeft...
Ik geef gewoon mijn mening het is een paardenforum en ik mag gewoon rustig mijn mening plaatsen
merrieveulen schreef:de titel van het topic luidt: zielig? of toch niet?
mijn antwoord: ja. de rand is erg hoog, aangezien dit de enige plek is waar hij erover kan kijken zal die verlaagd moeten worden. verder is er nauwelijks contact mogelijk met de buren, en staat het dier dus de hele dag binnen. een paard hoort dagelijks vrij de benen te kunnen strekken. wij zitten ook met nat land, en hebben twee stukken later vertrappen. de rest houden we netjes, maar zo kunnen de paarden gewoon lekker naar buiten, in de groep, zoals een paard gemaakt is om te doen. misschien kan je dat voorleggen aan de eigenaar, een stukje vertrapt land is echt niet erg, komt van de zomer wel weer bij met een beetje beleid.Olita schreef:Wel of geen bijdrage, het is hoogstens irritant dat men zo letterlijk op de woorden kijkt. voor anderen en voor de poster. maargoed! om mijn bijdrage te geven, ik vind het voor de pony niet zielig hoe ie erbij staat. de mijne kan ook niet in contact komen met de buurman omdat ze vrij klein is en dat er tralies er tussen zitten en vrij hoog.. als het paard maar contact kan krijgen met b.v mensen en genoeg loopruimte heeft zal dit geen belemmering hebben.
voor een paard is contact met mensen echt niet genoeg Olita. paarden zijn kuddedieren die van nature vaal contact met hun soortgenoten hebben. even neuzen door het gaas is echt onvoldoende.