wat voor omheining rijbak

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re: wat voor omheining rijbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 10:26

@ ChirooHeleen
Lint moet je ook geregeld opspannen. Wij hebben om het land 40mm lint zitten en elk jaar spannen we dat op. Band gaat uitzetten bij warmte en na een aantal jaren ook scheuren. Anderzijds, als een paard er een keer doorheen gaat veert het meer mee dan houd en snijd minder dan lint Knipoog

@ Niezzz
Onze bakomheining zit ook op 1m50

ChirooHeleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 14:49

@rubywhite: Scheuren heb ik bij ons nog niet gezien, en het zit er nu ongeveer 6 jaar onheen. Wij hebben het nog nooit aangespannen, maar het hangt op sommige plaatsen wel slap (het moet eigenlijk wel een keer Haha! ).

dirke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:52

kleppie schreef:
Nog even over die banden, het lijkt mij dat je dan niet je paard los kan gooien in zo'n omheinde bak, toch...??? of wel ???

er ligt een sloot rondom en verder afgesloten met een hek dus mijn paarden kunnen er niet uit mits ze over de sloot springen Knipoog

LiinDseyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 13:59

Onze stal eigenaar is erg creatief en heeft ze een omheining gemaakt..

Hij heeft oude bomen die toch weg moesten omgezaagd en in plakjes gezaagd.. nu hebben we een houten omheining..

bij ons gaat het eigenlijk best goed.. er is maar 1 plek waar er een paar keer in is gebeten maar dat is niet echt erg..

van veraf : http://pic16.picturetrail.com/VOL676/43 ... 038172.jpg
iets dichterbij : http://pic16.picturetrail.com/VOL676/43 ... 038178.jpg

we hebben er niet heel veel onderhoud aan.. af en toe een keer iets erop ' verven ' zodat het langer meegaat en soms zit er een plankje los.. maar dat is zo gerepareert.

Esperanza
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 14:26

Dat is wel mooie omheining....

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:04

Ik heb lint, is wel handig, kan je de spannig erop en dr af doen.. maar toch zou ik kiezen voor hek. Die van ons zijn ook wel eens door het lint gevlogen! Huilen En als je lint doet zou ik Zeker geen dun lint doen want daar rennen ze al helemaal dwars doorhen ( bij ons tenminste Tong uitsteken )