wendyashley schreef:Als hij de hele dag op stal staat zal hij weinig zweten ben ik bang.
Een paard kan ook behoorlijk zweten als hij de warmte niet kwijt kan hoor, ook op stal.[/quote]
Ik vermoed dat dit ironisch bedoeld was...?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
wendyashley schreef:Als hij de hele dag op stal staat zal hij weinig zweten ben ik bang.
wendyashley schreef:Ik denk dat het overigens ook per paard verschillend is, mijn vriendin haar paard heeft een super dun huidje en zelfs in de winter een hele dunne vacht( nooit scheren dus, op zich wel lekker) maar die heeft het dus wel heel snel koud. In de winter heeft hij altijd een wolle deken+ winterdek op en met buitenrijden altijd een rijdeken, in de binnenbak kan hij na een tijdje wel af maar buiten echt niet, dan staat hij na een paar dagen te snotteren en hoesten. Mijn vriendin vind het best wel vervelend om constant rekening te houden met de temperatuur van haar paard. Zijn er nog meer mensen met een paard met een super dun huidje plus vacht?
Koud hebben maak ik me verder niet druk om. xxappiexx schreef:LaBoYuri schreef:mijn oudje van 22 jaar staat nu onder een 450 grams winterdeken van de week vond ik dat nog te warm maar nu vind ik dat wel lekker voor hem/
zweet je paard niet onder die 800 grams dikke dekens??
het is een wonder dan.
Als hij de hele dag op stal staat zal hij weinig zweten ben ik bang.

LadyAnja82 schreef:gewoon een winterdeken van 350gram,,en een dun dekentje eronder bij een geschoren paard
bij een ongeschoren paard gewoon 300/350gram
RockyLover schreef:Mijn geschoren pony van 22 staat momenteel onder een 400 grams, als het vriest doe ik er een wollen dekentje onder. Precies goed vind ik het zo! Hoe dik is 800 grams wel niet?