Hoe weet je of je paard het warm genoeg heeft ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

VeerenAshley

Re: Hoe weet je of je paard het warm genoeg heeft ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:11

wendyashley schreef:
Als hij de hele dag op stal staat zal hij weinig zweten ben ik bang.

Een paard kan ook behoorlijk zweten als hij de warmte niet kwijt kan hoor, ook op stal.[/quote]

Ik vermoed dat dit ironisch bedoeld was...?

Tyron

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 15:41

wendyashley schreef:
Ik denk dat het overigens ook per paard verschillend is, mijn vriendin haar paard heeft een super dun huidje en zelfs in de winter een hele dunne vacht( nooit scheren dus, op zich wel lekker) maar die heeft het dus wel heel snel koud. In de winter heeft hij altijd een wolle deken+ winterdek op en met buitenrijden altijd een rijdeken, in de binnenbak kan hij na een tijdje wel af maar buiten echt niet, dan staat hij na een paar dagen te snotteren en hoesten. Mijn vriendin vind het best wel vervelend om constant rekening te houden met de temperatuur van haar paard. Zijn er nog meer mensen met een paard met een super dun huidje plus vacht?

Die van mij heeft geen super dunne vacht, maar heeft het snel koud, ook als ik hem niet scheer! Ook ik kan in de winter echt niet zonder uitrijdeken rijden. Dan bedoel ik wel als het echt vriest. Tijdens de hele training moet hij dan de deken op houden. Zonder deken is hij dan ook strontvervelend. Als ik de deken op doe is het goed.
Hij heeft hetzelfde in de zomer dat hij extreem reageerd op beesten.
Heel vervelend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 17:12

800 gram Bloos!
Mijn paard staat zonder de dekens de hele dag buiten (heeft schuilstallen, zoekt die alleen niet vaak op). Ik zorg gewoon dat ze voldoende (ofwel: onbeperkt) hooi heeft zodat ze van binnen goed kan 'stoken' . Knipoog Koud hebben maak ik me verder niet druk om.

LaBoYuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 18:07

xxappiexx schreef:
LaBoYuri schreef:
mijn oudje van 22 jaar staat nu onder een 450 grams winterdeken van de week vond ik dat nog te warm maar nu vind ik dat wel lekker voor hem/

zweet je paard niet onder die 800 grams dikke dekens??
het is een wonder dan.

Als hij de hele dag op stal staat zal hij weinig zweten ben ik bang.

als ze het warm hebben en stilstaan nou dan gaan ze alsnog zweten hoor Knipoog
mensen zweten toch ook vaak als ze stilzitten en gewoon te warme kleren aan doen;)

dus ook een paard die dag en nacht binnen staat(Wat zoiezo niet goed is) kan zweten onder een te dikke deken

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-07 21:29

mijn paardje staat 's nachts op stal
en overdag als het even kan altijd buiten..

en ze staat gewoon lekker zonder deken, al die dekens tegenwoordig.. je moet een paard ook niet teveel verwennen hoor..
het moet niet te gek worden 800 gram vind ik echt teveel

als ik zou kiezen voor een deken nu zou het een regendeken zijn..
maar men paardje heeft nooit geen deken opgehad en zou haar in de war brengen om nu een 300 grams op te leggen..

geschoren paard vind ik ander verhaal, maar zou zelf men paar niet scheren niet nodig Lachen

DinkeyGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 08:21

Om te checken of mijn paard het koud heeft voel ik idd aan de basis van de oren, de buik, de neus en de benen. Gelukkig is dit bijna nooit het geval. Mijn paard is geschoren en staat nu onder een 200 grams rhino, hij heeft veel moeite met zijn warmte kwijt te kunnen en heeft het dus al snel warm onder dekens, waardoor hij allemaal bultjes krijgt. Als het echt vriest krijgt hij een dikkere op maar dan voel ik dat vanzelf aan zijn temperatuur.

LadyAnja82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:26

gewoon een winterdeken van 350gram,,en een dun dekentje eronder bij een geschoren paard

bij een ongeschoren paard gewoon 300/350gram

LadyAnja82

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 16:27

en als je onder de deken voelt en het is warm dan is het goed
is het bezweet dan zijn de dekens te dik

persoonlijk vind ik de dekens die jij erop hebt te dik

VeerenAshley

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 18:01

LadyAnja82 schreef:
gewoon een winterdeken van 350gram,,en een dun dekentje eronder bij een geschoren paard

bij een ongeschoren paard gewoon 300/350gram

M.i. heeft een ongeschoren paard helemaal geen deken nodig (uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Een paard is prima in staat om zich warm te houden, en ik denk dat paarden te vaak worden gezien als mensen: zo gauw de baas het zelf koud krijgt, moet het paard ook een jasje aan, terwijl moeder natuur hem voorzien heeft van een geweldig effectieve bontjas.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:22

Ik voel altijd aan de oren of mn pony het koud heeft Lachen

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 19:44

beetje overdreven 800gram. een paard is niet van suiker hoor.

RockyLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 12:44

Mijn geschoren pony van 22 staat momenteel onder een 400 grams, als het vriest doe ik er een wollen dekentje onder. Precies goed vind ik het zo! Hoe dik is 800 grams wel niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-07 14:29

RockyLover schreef:
Mijn geschoren pony van 22 staat momenteel onder een 400 grams, als het vriest doe ik er een wollen dekentje onder. Precies goed vind ik het zo! Hoe dik is 800 grams wel niet?

Wil het niet weten. Clown