paard bij me houden of niet ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-02 15:58

jongens bedankt allemaal voor alle reacties, het heeft me in iedergeval erg geholpen om mijn beslissing te maken. Ik heb mijn vriend even lief aan gekeken en we gaan na de vakantie de bak opknappen. Dan kan ik in iedergeval in de winter ook een beetje knap rijden. Samen met Ciska zullen we hem dan in iedergeval wat meer gaan trainen en dan misschien als alles leuk gaat kan Ciska hem meenemen naar een wedstrijdje.
Jullie hebben gelijk, van mij hoeft ie geen Z te lopen heb liever een paard wat zijn leven lekker vrij heeft kunnen leven. Toch weten mensen nog wel eens op me in te praten en die zeggen juist weer dat hij zo goed is en dat het zo zonde is dat ik verder niks met hem doen, dan komt die twijfel wel eens naar boven. Want mijn vader vond het altijd vreselijk als ik met de moeder van nimber op wedstrijd ging toen we nog in schotland woonden. Die merrie wilde namelijk niet springen en dan moest iedereen haar zowat over een balkje heen duwen. Dan stond hij aan de kant en vervloekte die merrie altijd want alle andere kinderen gingen er wel normaal overheen. Ik heb het nooit erg gevonden en zag er de lol wel van in. En nu heb ik een goed paard en vind ik er zelf niks meer aan (aan die wedstijden enzo dan)

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 12:20

Zo te horen moet onze boef van iedereen weer gewoon naar huis komen. Dan zal ik alvast mijn conditie al weer gaan verbeteren wat rijden betreft. En die van Dien ook, kunnen we weer lekker het bos in. En misschien zelfs wel starten(maar dan moet ik ook nog maar eens NOG harder gaan oefenen).

fabienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 12:58

Het ligt eraan wat je zelf met hem wilt, je hoeft hem natuurlijk niet te verkopen, maar misschien ben je ook wel trots als hij wat gaat presteren? En zou je vader dat leuk hebben gevonden?
Hebben ze misschien niet een paard voor je, zodat je zolang thuis een ander paardje hebt? Dat zou misschien ook nog een optie zijn!

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 13:04

Max schreef:
Nee helaas het is niet te combineren ze woont in Haarlem.
Ikzelf vind wedstrijden helemaal niks, ik ben jaren lang groom geweest voor een grand prix paard en vind het nu wel best. Ik ga liever lekker het bos in en heb dan meer lol. Helaas denkt Nimber daar anders over die loopt nu binnen de maand dat hij daar staat al M oefeningen terwijl ik dat nog nooit met hem gedaan had.

kijk ze zegt zelf dat haar paard graag moeilijker oefeningen wil doen, geschikt is voor zwaarder werk (andalusiers willen ook altijd werken, sommige andere paarden hebben dat ook!)
kan jij er zelf echt ni mee gaan rijden? da's waarschijnlijk leuker voor het paard en jij zal er ook wel weer lol aan beleven hoor! snap best dat je nu niet wilt, maar als je paard vanzelf moeilijke oefeningen doet is dat wel een teken dat hij zich verveelt in de les...
ik snap natuurlijk wel dat je er heel erg aan gehecht bent!!!!! probeer tóch zelf wat wedstrijdjes te doen enzo, dat is fijner voor het paard.

Sterre

Re: paard bij me houden of niet ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-02 23:07

Desiree"]
[quote="Max schreef:
Maarja ik heb hem al 7 jaar en gekregen van mijn vader die inmiddels is overleden. Verkopen wil ik hem dus voor geen goud. Enige oplossing zou dus zijn dat ik hem uitleen, maar dan zal ik hem dus vreselijk missen en heb ik geen geld om een nieuw/ander paard te kopen. Verder staat hij daar 22 uur per dag op stal en bij mij de hele dag op het land.

NIET DOEN! om de redenen die je hierboven zelf al aangeeft.
[/quote]

Helemaal mee eens Lachen ! Tsss... 22 uur in een box staan, daar moet je toch zelf ook niet aan denken?!!
Ik ben blij te lezen, dat je hebt besloten hem gewoon lekker zelf bij je te houden Lachen !!