Hoeveel stalgeld vragen? (en waar allemaal aan denken?)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxappiexx

Re: Hoeveel stalgeld vragen? (en waar allemaal aan denken?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-07 22:55

bedankt voor de tips.
Het gaat me niet om winst maken, we hebben gewoon 1 box leegstaan waar regelmatig mensen voor komen die hem graag zouden willen huren.
Nou vind ik dat wel fijn voor mijn paard die nu alleen staat en omdat ik nooit weg kan als mijn ouders ook weg zijn is het handig als diegene dan een keer alles bij wil houden.
Het gaat me dus niet om geld, gewoon om wat gezelschap voor mijn paard en mezelf, maar het is niet de bedoeling dat we bij moeten leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-07 08:30

Vales jij betaald te veel. En die dure pensionstal zal wel heel luxe zijn.

TS als je het doet om je paard gezelschap te bieden en een backup te hebben, kun je uitrekenen wat jij nu zelf kwijt bent aan hooi/stro en brok. Dan kan je 20 euro vragen voor buiten en binnen doen van het paard, eventueel zelf laten uitmesten en brok laten kopen. Als je dan 100 euro vraagt totaal denk ik dat je een reeele prijs hebt, je moet nl wel iemand vinden die ook bereid is om tijdens zijn pensiongeld extra te willen komen als je ouders weg willen, dus een dagje waardoor de paarden binnen gehaald moeten worden en gevoerd, vakanties, e.d.

Voor jouw regio is dat echt niet te weinig en eerlijk zat.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-07 17:11

russel schreef:
Vales jij betaald te veel. En die dure pensionstal zal wel heel luxe zijn.

TS als je het doet om je paard gezelschap te bieden en een backup te hebben, kun je uitrekenen wat jij nu zelf kwijt bent aan hooi/stro en brok. Dan kan je 20 euro vragen voor buiten en binnen doen van het paard, eventueel zelf laten uitmesten en brok laten kopen. Als je dan 100 euro vraagt totaal denk ik dat je een reeele prijs hebt, je moet nl wel iemand vinden die ook bereid is om tijdens zijn pensiongeld extra te willen komen als je ouders weg willen, dus een dagje waardoor de paarden binnen gehaald moeten worden en gevoerd, vakanties, e.d.

Voor jouw regio is dat echt niet te weinig en eerlijk zat.

Bedankt, ik heb al iemand gevonden die dat wil.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 16:57

Als de TS een box over heeft zou ik idd de stallingskosten zo rekenen dat het qua kosten gewoon uit kan. De prijzen die JoyceB hanteerd zijn inderdaad hier in het noorden gangbaar. Wij vragen voor stalling winterdag € 150 per maand per paard. Je hebt hiervoor een ruime box ( 4x5m), 2x daags krachtvoer, 2x daags ruwvoer en strooisel (stro/vlas). Daarbij komt je paard er elke dag uit in de paddock of op de wei. Binnenzetten, uitmesten, voeren doen wij. Je staat dus volpension hier. Zomerdag 24/7 op de wei betekend dat je dus geen € 150 door blijft betalen maar dan betaal je nog slechts (tot 3jr) € 50 per maand en (va. 3jr) € 60 per maand. Dit is ook incl. 2x daags krachtvoer en bij erg slecht weer komen de paarden gewoon op stal.

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:48

wow wat betaal ik hier dan toch veel in rotterdam... ik sta op 1 van de goedkopere stallen bij mij in de buurt, op eem manege. stal is 4 x 3,5 gok ik word 2 maal per week voor me gemest en de rest op gestrooid 2 keer per dag kuil en 2 keer perdag bix en drie buitenbanen... 255 euries...

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:49

Gok jij dat Bloos ik als klant zou wel precies willen weten hoe en wat Haha!

Elodie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 11:04

het staat wel op de site maar ze staat idg super ruim..

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 11:11

mijn verzorgpaardje staat ook op een pension stal.
ze krijgen daar onbeperkt hooi en we kunnen een halve plak stro per dag gebruiken.
in de winter staan ze ong. 3 uur in de paddock en in de zomer van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat.
ik gok dat de stallen daar ook rond de 3x3 meter zijn maar weet ik niet zeker Bloos
je moet zelf mesten maar voer en hooi geven wordt daar voor je gedaan.
het zijn mooie stallen en alles wordt daar goed schoon gehouden.

de prijzen zijn daar 164 euro per maand en wil je meer stro gebruiken dan betaal je 180 euro per maand.

dus ik denk dat je ook zoiets kan vragen, aangezien ze daar ook nog de hele dag op wei staan.
ik weet natuurlijk niet wat de prijzen bij jullie in de buurt zijn.

iig, veel succes Lachen

*edit: de site van de stal : www.picturetrail.com/stalvanholland