trailerprobleem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-02 23:12

je kan de trailer zeker ook niet ergens in een bak zetten, zodat ze er zelf in kan lopen. en haar dan (als ze in de bak staat) eten geven in de trailer, kan ze zelf naar haar eten toe lopen. Doet ze dat niet heeft ze geen eten, loopt ze er vanzelf een keer in. Moet je haar dus ergens anders in die tijd geen eten geven.
Wat springen betreft, gewoon doorgaan en streng en consequent zijn. Gewoon doorgaan tot zeer normaal overheen springt, en dan goed belonen En anders misschien wat vaker oefenen met op vreemd terein te springen, of zelfs alleen maar te rijden.
Succes iig

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 02:15

Ik ken het probleem van moeilijk verladen, met het grote verschil, dat mijn paard wél panisch is! Ik kan niet eens gaan rijden, want binnen 10 meter heeft ´ie de trailer gesloopt Verdrietig !
Heb je er trouwens al eens op gelet of het licht binnen in de trailer aan is? Veel paarden vinden het doodeng om in zo´n donker "gat" te stappen!
Wat ze vaak op western-wedstrijden doen, is met een zweepje op de nieren kloppen (niet slaan!!!). Je moet ik een regelmatig (vlot) tempo op de nieren kloppen, net zo lang totdat ze het sch**t- irritant gaat vinden; als ze dan een stap naar voren doet, stop je er meteen mee. Blijft ze weer staan, klop je weer verder! Dus lopen is stoppen (=belonen), staan is kloppen (= straffen).
We hebben het bij het paard van een vriendin geprobeerd, die ook altijd zo´n theater maakte; het duurde 3 min. voordat ´ie doorhad wat de bedoeling was en 4 min. voordat ´ie in de trailer stond Lachen !
Als ´ie nu problemen maakt bij het verladen, hoeft er maar even iemand met een zweepje naast hem te staan en met het zweepje richting z´n nieren te wijzen en hij staat er in!!
Laatst bijgewerkt door Sterre op 01-09-02 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Tlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 12:25

hoi! ik heb de kans oml zondag opnieuw een jumping te doen, maar aangezien die weigering ben ik wat et vertrouwen kwijt, wat zou ik doen??? toch proberen en als het niet gaat dan gaat het niet!! gewoon zien wat er komt??? voor die trailer, als ze er niet blok gaat voor staan, dan loopt ze er mooi op af en net voor de klep gaat ze er express naast gaan lopen en staat dan stil, misschien een belangerijk detail?? ik weet et niet!! en dan schopt die vent haar weer zodat ze er weer recht voor staat en dan gaat ze weer mooi op zij, die vent kan haar dan niet tegenhouden, ze is veel te sterk, dan schopt ie ze maar he!!!!! als je ze met de longes inlaad, en jij staat in de trailer met het touw in je handen, moet je dan trekken of niet??? die vent zegt dat ik niet moet trekken, en toen we van die jumping terug naar huis gingen, zei een vent (die hielp inladen, met ons 3 alleen lukt et niet!!!) dat ik wel moest trekken!!!??? verwarring!!! we moesten ze dan weer met zn vijven inladen!!! ze ging alle kanten op maar niet die van de trailer Knipoog!! zoals ik al zei die venten daar willen niet dat ik het met eten probeer, ze zeggen dat ik veel te braaf ben tegen haar en altijd dat belonen zeggen ze!! beloon ze als ze iets goed heeft gedaan maar zo helpt ht niet! nog een reden waarom ik het niet met eten mag proberen: omdat het hun trailer is, moest het de onze zijn had ik het al lang gedaan, maar het is die van hen en dan gaat dat een stuk moeilijker!!! zij beslissen eigenlijk of ik die mag gebruiken of niet!!

Tlove

trailerprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 12:31

sterre: ja de trailer is wel donker!! er is geen licht om te laten branden, het is een wat oudere trailer, maar dat kan het wel een zijn!! toen ik ze in de bak tussen staanders liet lopen en er achteruit er weer uit, ging het prima, in die bak valt dan ook wel veel licht naar binnen!! ik zal eens al jullie ideeën aan mn ouders voorleggen, en dan eens alles proberen, zeker!!! bedankt!! en natuurlijk geven we ze altijd een snoepje als ze er eindelijk in staat!!!
Laatst bijgewerkt door Tlove op 30-08-02 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Pegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 12:34

Als ik dat allemaal lees heb je niet 1 probleem, maar een hele stapel.
Ik zou ze maar eens uitsorteren en een voor een een plan bedenken hoe je het gaat oplossen. En denk niet dat het van vandaag op morgen opgelost is. Gun je zelf en het paard daar meer als voldoende tijd voor. Dat is niet alleen beter voor jou maar ook eerlijker voor het paard.

Tlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-02 20:40

eindelijk, het is gelukt! na 3 keer proberen! ik heb dan maar de staleigenaars om hulp gevraagd en die slaan haar er niet in hoor, ze slaan haar alleen als ze naat de trailer loop, dan krijgt ze een ferme klap! zodat ze weer recht voor de klep staat.
de eerste keer heeft ze een paar klappen gekregen, alleen als het nodig was, consuquent. de eerste keer duurde het zo een 7 min. tot ze door had dat ze niet er naast moest lopen maar erin en dat er wat ging volgen als ze ernaas liep, wel duwden we haar nog al achter met een longe.
de 2de keer duurde het zo een 3 min. en als ze een beetje opschoof om er naast te gaan dan kreeg ze een tikje dat ze wist dat ze moest opletten en eraan moest denken dat ze niet aldaar mocht.
de 3de keer ging ze meteen erin! echt ze vloog erin, ze liep bijna op mn hielen Knipoog!
ik ben blij, maar ze zeggen wel dat het de volgende keer misschien wel nog eens mis kunnen gaan en dan moeten we consuquent blijven!
en voor die weigering ga ik les volgen, het helpt misschien, hopelijk Knipoog!

bedankt voor alles he!!!
Tlove.

ponyzotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-02 10:29

tt proficiat Tlove!
en kom je zondag op jumping? dan kom ik kijken hoe ze niet weigert Lachen
je aanpak heeft nu dus wel succes, voorlopig toch
veel succes!