Als ik kom krijgt hij altijd wat lekkers. Dat kan een appel, paardensnoepje, wortel ofzo zijn. Na het rijden of als ik wat met hem heb gedaan dan krijgt hij iets wat hij echt lekker vind. Kan zijn een mandarijn, sinaasappel of een banaan.
Een klein emmertje met wortels meestal. Straks in de zomer staat hij weer 24/7 uur buiten en krijgt hij na intensieve arbeid 1/4 muslie en anders een appel o.i.d.
De mijne krijgt een haffel winterpenen. Die krijgt ze niet alleen naar het rijden, maar gewoon altijd als ik weg ga (al heb ik alleen maar gekeken of ze er goed bij staat). Die krijgt ze gewoon in d'r bak, gaf het mijn andere paard altijd uit de hand. Maar die begon op een gegeven moment te happen e.d. Dus daar begin ik niet meer aan
Ze krijgt naar het rijden altijs 2/3 winterpenen of 5/6 bananen snoepjes.. al zou ik haar wel muesli willen geven maar dan heb ik gelijk 10 boze paarden om me heen staan die schoppen tegen de staldeuren.. maar een kleinigheidje is ook genoeg
hij krijgt naast zn standaard voer eigenlijk elke dag een halve schep musli, en peen. Haal elke week een zak voerpeen voor hem op zaterdag (soms op vrijdag afhankelijk van mijn dag/week planning) en eigenlijk voeren we de zak ook met een week leeg.
Ook neem ik elke vrijdag oud brood mee (van mn werk) en zo nu en dan een appeltje
Na het rijden voeren om te "voeren" doe ik niet aan, alle paarden worden gewoon tegelijk gevoerd en als dat dan toevallig tijdens het rijden of er vlak na gebeurt, dan is dat zo.
Over het algemeen krijgt 'ie een hand muesli, een appel of een wortel als beloning. Mocht er net zijn gevoerd, vind ik dat ook een prima beloning. Mocht ik dan toevallig al een wortel ofzo bij zijn stal hebben liggen, dan krijgt hij deze gewoon, maar ik ga er niet een keer extra voor op en neer lopen in dat geval.
Ik maak altijd wat slobber (cavalor), die krijgt hij als ik gereden heb. Ik meng dit altijd met lijnzaadbrokjes (voor mooie vacht en goede darmwerking) Het is licht verteerbaar en geen dikmaker