wat moet ik in godsnaam hiermee aan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus_Fugit

Re: wat moet ik in godsnaam hiermee aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:40

Ik denk niet dat jij het over je hart kan verkregen om het meisje met paard weg te sturen van stal, als ik zo je reacties lees, want als je het meisje weg stuurt gaat ze gewoon naar een andere stal en weer hetzelfde verhaal.

Betaalt ze wel gewoon netjes elke maand stalgeld? Ik zou idd zoals ik ergens las wat extra vragen als jij het paard naar buiten laat of andere extra verzorging doet.

Een ander idee misschien (was zelfde probleem hier) is om haar te verplichten haar paard zelf te komen voeren elke dag. Dan moet ze wel komen, anders gaat het paard dood (zo ver laat jij het natuurlijk niet komen, maar dat weet zij niet).

En idd kosten wat kost haar ouders aanspreken, want een minderjarig meisje hoort nooit alleen de verantwoordelijkheid over een paard te hebben. Ouders moeten daar ook een oogje bij in het zeil houden!

succes

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:51

Zelf een bijrijder gaan zoeken of iemand anders iets met het paard laten doen is in ieder geval geen optie.
Alleen de eigenaar heeft het recht om te beslissen wie er wat met het paard doet en stel dat er wat gebeurd als een ander met het paard bezig is.

Praten en bellen dat ze vaker langs moeten komen maakt blijkbaar geen enkele indruk.

Enige wat nog overblijft is dan inderdaad een aangetekende brief te sturen dat je eist dat ze een x aantal keer per week op stal komt om haar paard te verzorgen. Indien dit niet bebeurd dat je dan haar stal opzegt. Geef meisje daar ruim de tijd voor 2 a 3 maanden.
Klinkt misschien hard maar op die manier dringt misschien eens bij de ouders door dat er echt wat moet gebeuren en dat het zo niet langer kan.

Met een beetje geluk gaan ze geen nieuw plekje zoeken voor het paard maar zetten ze hem in de verkoop.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:52

Ik neem aan dat je een contractje hebt en dat daar ook haar adresgegevens op staan. Of in ieder geval haar gegevens hebt.

Zoja, dan zou ik naar haar huis toe gaan als ik jou was. Ik zou `s avonds gaan, grote kans dat haar ouders thuis zijn.
En niet weggaan voor je iedereen rond de tafel hebt gehad.
Desnoods maak je foto`s van het paardje en neem je die mee om ze zo met hun neus op de feiten te drukken.

Vervolgens vertel je hun wat jij van hun verwacht en stelt een termijn voor binnen welke tijd het in orde moet zijn.
Dit zet je uiteraard op papier.
Mochten ze binnen die termijn niks veranderd hebben, zou ik grotere stappen ondernemen en het paard desnoods zelf elders onderbrengen.

Succes ermee. Dit zijn geen fijne situaties. Voor niemand niet.
Laatst bijgewerkt door Silence op 31-01-07 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 12:53

Dit is een onhoudbare situatie voor jou en voor het paard, het is jouw terrein en je plezier in het stallen verhuren gaat er op achteruit. Denk dat je toch even door de zure appel heen moet bijten, hoe lastig het ook is. Maar dit probleem blijf je houden, ze zal misschien een paar weken weer wat meer dr best doen en langzaam aan versloft het weer.

Hoe zit het eigenlijk met de stallen mesten, doen jullie dat ook zelf voor je pensionklanten? Als je niemand kan berijken, dan inderdaad maar een aangetekende brief is misschien nog wel makkelijker voor je ook om het schriftelijk te doen? Misschien als je haar stalling opzegd dat ze overweegd om het paard toch maar te verkopen, dat zou eigenlijk het beste zijn want op deze manier is het houden van een paard ook niets.

deprimuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 13:11

ik kan het inderdaad niet over mijn hart verkrijgen, exact om de reden die jij noemt thagirl.

Wij mesten de stallen gelukkig uit.

Het stalgeld wordt helaas niet netjes overgemaakt als bij de anderen. Ook daarbij moet ik er altijd achteraan..

Dank jullie wel voor alle ideeen en steun.

deprimuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 13:11

ThaGirl schreef:

En idd kosten wat kost haar ouders aanspreken, want een minderjarig meisje hoort nooit alleen de verantwoordelijkheid over een paard te hebben. Ouders moeten daar ook een oogje bij in het zeil houden!

Amen! Afgod

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:15

Al die reacties over verzorger/ bijrijder zoeken zou ik in de wind slaan, deprimuis Knipoog

Ze zijn goed bedoeld, maar jij als pensioneigenaar krijgt daar problemen mee betreft aansprakelijkheid. Helemaal als je zonder toestemming van de bezitter van het paard zoiets op touw zet. Mocht er wat gebeuren dan levert dat onherroepelijke problemen met de verzekering op. En de ouders zullen dan mogelijkerwijs zelfs stappen ondernemen om bv jouw schadevergoeding te stellen. De zorg van hun paard is in jouw handen, maar buiten dat heb jij geen inbreng over wie er met het paard wat doet.

Nogmaals, kies voor jezelf. Als het paard bij jouw niet terecht kan wordt misschien de stap voor de ouders beter om te beslissen dat het paard bv wordt verkocht. Jij hebt je best gedaan, meer kun je toch niet doen. Het paard bij jouw laten staan en zien wegkwijnen is ook geen optie lijkt me.

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 13:49

Het is ook niet de bedoeling dat de TS voor een bijrijder moet zorgen. Maar misschien een punt om aan te geven aan de eigenaren. Dat ze niet netjes het stalgeld overmaken vind ik ook niet netjes. Met andere woorden we hebben een paard...... en verder niks. Jammer voor het dier, jammer voor jou, jammer voor iedereen die het lot van zo'n dier aantrekt en zelf niet in staat is om financiel of door tijdgebrek niet de liefde kan geven aan een paard. Die dat dus wel zouden doen als ze eentje in bezit hadden.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:24

jeetje
staat er in het contract niks over het betalen van het stalgeld op tijd ?
het verzorgen van je paard ect ?

dit kan niet goed zijn voor je naam en je andere pensioenklanten die worden er ook niet vrolijker van
en de andere paarden kunnen hierdoor gestresst raken .

ik hoop voor je dat je de goede keus kan maken en dit meisje eens heel goed leert wat het is om een paard te houden en dat het een dier met een hart en gevoel is . en dat ie nu eenmaal liefde en aandacht nodig heeft, en als ze dit niet inziet ze het dier beter kan verkopen

en die ouders ..... ik ben nu bijna 25 en de mijne mengen zich er evensgoed in

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:28

Als jij de staleigenaar bent, zou ik je pensiongast per aangetekende brief op de hoogte brengen van je grieven. Ook zou ik in die brief melding maken van het feit dat je, als de situatie niet op korte termijn verandert, genoodzaakt bent om de dierenbescherming of een andere instantie in te schakelen.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:30

Ik vrees dat de schuld in dit geval niet bij het kind ligt, die is nog minderjarig. Mogelijk verwaarloosd en of problemen thuis. Je hoort wel eens van gescheiden ouders waarbij papa vbang is dat het kind te kort komt of meer van mama zal houden en daarom ontzettend dure (en onnozele) dingen cadeau te doen..

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:48

wat chevax en Bienotje al beschreven zat ik ook al mee in gedachten.

en wat ik zou doen is bv een jaarlijkse vergadering in lassen met alle pensioen klanten (kun jij je zegje kwijt en je klanten ook) hier wat regels opstellen over wat jij en wat je klanten doen met de paarden.
ook kun je hier gelijk wat regels instellen zoals datum van betalen hoe vaak de verplichting is van komen en vooral wat de consequenties zijn als de regels niet na geleefd worden.

verder zou ik het ook zo aantrekkelijk mogelijk maken om maar zo vaak mogelijk te komen vaak wil dit ook nog wel eens werken zoals eens een buitenrit, een bbq, oeven parcoursje, dressuur wedstrijdjes en mischien wat goedkope clinic's.
veel kun je zelf doen maar bv een clinic organiseren is natuurlijk ook interesant mischien nodigd dat uit om vaker te komen.

verder tja kan ik je niet veel meer doen dan sucses wensen en te zeggen als ze een andere stalling kan vinden waar ie wel iedere dag naar buiten kan heeft ie het teminste niet slecht

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:48

Heb ik het nu goed begrepen dat jij de staleigenaar bent. Je pensionklant niet voor dr paard zorgt en jij ook nog eens elke maand achter je zuur verdiende centen aanmoet omdat ze het niet netjes overmaakt??

Je weet in je hart al dat je maar 1 optie hebt, en dat is haar de deur wijzen. Je eigen plezier in je paarden is al weg zeg je. Je moet elke keer weer achter dr aan, of om het paard of om je centen. Je andere klanten klagen ook al. Je weet dat dit een bom is waarbij je kan wachten dat die afgaat. Zoiets kan je zolang tollereren maar ook niet langer.
Een bijrijder wil ze niet, maar netjes voor dr paard zorgen ook niet. Echt schop dr eruit voor je andere (welkome) pensionklanten weggaan vanwege haar. Jullie ergeren je groen en geel eraan, maar verbeteren zal dit echt niet. Die krijgt niet ineens een ommekeer over hoe ze met haar paard omgaat en dat dit niet zo kan. Ik kan ook alleen maar hopen dat, als ze bij jou de deur gewezen krijgt, ze dan idd dr paard te koop zet. Ik heb overigens in het verhaal een beetje de vader van die klant gemist. Waar is die? en weet hij wel hoe en wat er gaande is met het paard? Als laatste optie zou ik die eens aanspreken, en dan niet dat ze meer moet komen maar dat hij beter het paard kan verkopen, aangezien dochter er toch geen zin meer in heeft.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:54

rina schreef:
Heb ik het nu goed begrepen dat jij de staleigenaar bent. Je pensionklant niet voor dr paard zorgt en jij ook nog eens elke maand achter je zuur verdiende centen aanmoet omdat ze het niet netjes overmaakt??

Je weet in je hart al dat je maar 1 optie hebt, en dat is haar de deur wijzen. Je eigen plezier in je paarden is al weg zeg je. Je moet elke keer weer achter dr aan, of om het paard of om je centen. Je andere klanten klagen ook al. Je weet dat dit een bom is waarbij je kan wachten dat die afgaat. Zoiets kan je zolang tollereren maar ook niet langer.
Een bijrijder wil ze niet, maar netjes voor dr paard zorgen ook niet. Echt schop dr eruit voor je andere (welkome) pensionklanten weggaan vanwege haar. Jullie ergeren je groen en geel eraan, maar verbeteren zal dit echt niet. Die krijgt niet ineens een ommekeer over hoe ze met haar paard omgaat en dat dit niet zo kan. Ik kan ook alleen maar hopen dat, als ze bij jou de deur gewezen krijgt, ze dan idd dr paard te koop zet. Ik heb overigens in het verhaal een beetje de vader van die klant gemist. Waar is die? en weet hij wel hoe en wat er gaande is met het paard? Als laatste optie zou ik die eens aanspreken, en dan niet dat ze meer moet komen maar dat hij beter het paard kan verkopen, aangezien dochter er toch geen zin meer in heeft.

Helemaal mee eens, heel rap actie ondernemen!!

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 14:56

Ik zou een aangetekende brief sturen met de punten genoemd in het topic. Ze 1 maand de tijd geven voor verbetering, zo niet dan kunnen ze vertrekken. Je kunt niet de hele last van de wereld op je schouders nemen.

deprimuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 15:11

Caira schreef:
Ik zou een aangetekende brief sturen met de punten genoemd in het topic. Ze 1 maand de tijd geven voor verbetering, zo niet dan kunnen ze vertrekken. Je kunt niet de hele last van de wereld op je schouders nemen.

dat heb ik in december gedaan. Voornemen voor hun in het nieuwe jaar. Knipoog
jacimatho schreef:
rina schreef:

Helemaal mee eens, heel rap actie ondernemen!!

dank jullie wel. Ik zal jullie in ieder geval op de hoogte houden.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 15:36

Citaat:
Je weet dat dit een bom is waarbij je kan wachten dat die afgaat.

De bommen opruimingsdienst bellen en als die niet beschikbaar is de bom zelf ontmantelen.. Clown

Bommen kun je niet laten liggen in ieder geval..

deprimuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 15:56

Dat is nu inderdaad het probleem, je legt de vinger op de zere plek Bienotje. Ik zie het paard achteruit gaan en kan dit niet aanzien zonder iets te onder nemen.
Ik sta voor een dilemma, waar volgens mijn gevoel geen 1 keuze de juiste is.

- verkopen zie ik ze zo 123 niet doen
- bijrijder wil ze niet
- haar wegsturen komt dat arme beest ergens anders te staan waar hij weg kan kwijnen
- haar waarschuwen werkt max 1 week (denk dat dat ook in effect af neemt)
- met dingen dreigen heeft geen zin, want ik ben haar ouders niet (en dat weet ze heel goed)
- vanuit haar ouders komt geen enkele respons en die heb ik de laatste keer gesproken toen de temperatuur 30+ was (yep erg niet?)
- ik kan de hulp inroepen van mensen op het forum die het probleem kennen en haar kennen, maar daar wil ze niks van aannemen, of ze zegt ja en doet nee...
- het paard van haar overkopen? Ik weet niet of ik dat wel wil.. Bloos

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:11

deprimuis schreef:
Dat is nu inderdaad het probleem, je legt de vinger op de zere plek Bienotje. Ik zie het paard achteruit gaan en kan dit niet aanzien zonder iets te onder nemen.
Ik sta voor een dilemma, waar volgens mijn gevoel geen 1 keuze de juiste is.

- verkopen zie ik ze zo 123 niet doen
- bijrijder wil ze niet
- haar wegsturen komt dat arme beest ergens anders te staan waar hij weg kan kwijnen
- haar waarschuwen werkt max 1 week (denk dat dat ook in effect af neemt)
- met dingen dreigen heeft geen zin, want ik ben haar ouders niet (en dat weet ze heel goed)
- vanuit haar ouders komt geen enkele respons en die heb ik de laatste keer gesproken toen de temperatuur 30+ was (yep erg niet?)
- ik kan de hulp inroepen van mensen op het forum die het probleem kennen en haar kennen, maar daar wil ze niks van aannemen, of ze zegt ja en doet nee...
- het paard van haar overkopen? Ik weet niet of ik dat wel wil.. Bloos

heel moeilijk maar je zal toch zelf de beslissing moeten nemen helaas ,
ik lees je hebt echt het beste met het paardje voor alleen het meisje niet
waarom zou je het paardje niet willen overkopen ? hij komt dan wel goed terecht dat is een feit als ik dit allemaal lees !
in ieder geval heel veel succes!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:13

Ik mis 1 optie...

De enige die volgens mij juist is:

Haar de deur wijzen zodat jij je er niet meer verantwoordelijk voor hoeft te voelen.

Het is jouw stal dus ze heeft te luisteren naar de regels. Zo niet, dan moet ze iets zoeken wat beter bij haar manier past.

Het is van jouw kant allemaal goed bedoeld met het welzijn van het paard in het achterhoofd, maar genoeg is genoeg en ik denk dat het tijd is om de knoop door te hakken en weer wat rust op stal te creeren.

Denk ook even aan je andere klanten. Ik denk dat jij haar liever kwijt bent dan 1 van de anderen?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:18

die optie staat erbij hoor, en dan gaat het paard ergens anders wegkwijnen..
ik zou toch zelf proberen het paard over te kopen, dan zijn hun er vanaf (zoveel geven ze er toch niet om), en kan je het paard doorverkopen aan iemand die er wél mee bezig gaat.
aangezien al die andere dingen echt niet blijken te werken..

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:18

fjordnina schreef:
Ik mis 1 optie...

De enige die volgens mij juist is:

Haar de deur wijzen zodat jij je er niet meer verantwoordelijk voor hoeft te voelen.

Het is jouw stal dus ze heeft te luisteren naar de regels. Zo niet, dan moet ze iets zoeken wat beter bij haar manier past.

Het is van jouw kant allemaal goed bedoeld met het welzijn van het paard in het achterhoofd, maar genoeg is genoeg en ik denk dat het tijd is om de knoop door te hakken en weer wat rust op stal te creeren.

Denk ook even aan je andere klanten. Ik denk dat jij haar liever kwijt bent dan 1 van de anderen?

ja maar ze denkt in het welzijn van het dier als ze dit meisje de deur wijst dan gaat het meisje gewoon verder op een andere stal en doet ze het paardje hetzelfde aan nu heeft ze er nog zicht op en kan ze het paardje zo nu en dan buiten zetten

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:20

maar moesten de woorden 'of je kan een andere stal zoeken' als eens vallen dan zou ze mss beseffen dat het menens is!
en als er dan nog nx verandert vrees ik dat dit buiten jou bereik is... erg maar waar.
Ok ze kan inderdaad net hetzelfde doen op een andere stal, maar binnen een tijdje gaat ze daar met hetzelfde probleem zitten hoor! of in het beste geval vind ze en stal waar de paarden elke dag in de loopmolen gezet worden ofzo en dan is ie er toch al iets beter aan toe...

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:57

ja denk dat ze geen betere geduldigere stalhouder kan vinden voor dit euvel ,
ik hoop voor het dier dat je de juiste beslissing maakt succes nogmaals

deprimuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 17:59

kynshiri schreef:
maar moesten de woorden 'of je kan een andere stal zoeken' als eens vallen dan zou ze mss beseffen dat het menens is!
en als er dan nog nx verandert vrees ik dat dit buiten jou bereik is... erg maar waar.
Ok ze kan inderdaad net hetzelfde doen op een andere stal, maar binnen een tijdje gaat ze daar met hetzelfde probleem zitten hoor! of in het beste geval vind ze en stal waar de paarden elke dag in de loopmolen gezet worden ofzo en dan is ie er toch al iets beter aan toe...

Heb ik al gedaan, meerdere keren. Zelfs advertenties op marktplaats doorgestuurd en nagevraagd of ze er zijn wezen kijken. Bloos

We hebben een molen, maar dat dier krijg ik er niet in (moet je met meer zijn) (opvoedprobleem Tong uitsteken )