Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

ThaGirl schreef:
En idd kosten wat kost haar ouders aanspreken, want een minderjarig meisje hoort nooit alleen de verantwoordelijkheid over een paard te hebben. Ouders moeten daar ook een oogje bij in het zeil houden!

rina schreef:Heb ik het nu goed begrepen dat jij de staleigenaar bent. Je pensionklant niet voor dr paard zorgt en jij ook nog eens elke maand achter je zuur verdiende centen aanmoet omdat ze het niet netjes overmaakt??
Je weet in je hart al dat je maar 1 optie hebt, en dat is haar de deur wijzen. Je eigen plezier in je paarden is al weg zeg je. Je moet elke keer weer achter dr aan, of om het paard of om je centen. Je andere klanten klagen ook al. Je weet dat dit een bom is waarbij je kan wachten dat die afgaat. Zoiets kan je zolang tollereren maar ook niet langer.
Een bijrijder wil ze niet, maar netjes voor dr paard zorgen ook niet. Echt schop dr eruit voor je andere (welkome) pensionklanten weggaan vanwege haar. Jullie ergeren je groen en geel eraan, maar verbeteren zal dit echt niet. Die krijgt niet ineens een ommekeer over hoe ze met haar paard omgaat en dat dit niet zo kan. Ik kan ook alleen maar hopen dat, als ze bij jou de deur gewezen krijgt, ze dan idd dr paard te koop zet. Ik heb overigens in het verhaal een beetje de vader van die klant gemist. Waar is die? en weet hij wel hoe en wat er gaande is met het paard? Als laatste optie zou ik die eens aanspreken, en dan niet dat ze meer moet komen maar dat hij beter het paard kan verkopen, aangezien dochter er toch geen zin meer in heeft.
Caira schreef:Ik zou een aangetekende brief sturen met de punten genoemd in het topic. Ze 1 maand de tijd geven voor verbetering, zo niet dan kunnen ze vertrekken. Je kunt niet de hele last van de wereld op je schouders nemen.
jacimatho schreef:rina schreef:Heb ik het nu goed begrepen dat jij de staleigenaar bent. Je pensionklant niet voor dr paard zorgt en jij ook nog eens elke maand achter je zuur verdiende centen aanmoet omdat ze het niet netjes overmaakt??
Je weet in je hart al dat je maar 1 optie hebt, en dat is haar de deur wijzen. Je eigen plezier in je paarden is al weg zeg je. Je moet elke keer weer achter dr aan, of om het paard of om je centen. Je andere klanten klagen ook al. Je weet dat dit een bom is waarbij je kan wachten dat die afgaat. Zoiets kan je zolang tollereren maar ook niet langer.
Een bijrijder wil ze niet, maar netjes voor dr paard zorgen ook niet. Echt schop dr eruit voor je andere (welkome) pensionklanten weggaan vanwege haar. Jullie ergeren je groen en geel eraan, maar verbeteren zal dit echt niet. Die krijgt niet ineens een ommekeer over hoe ze met haar paard omgaat en dat dit niet zo kan. Ik kan ook alleen maar hopen dat, als ze bij jou de deur gewezen krijgt, ze dan idd dr paard te koop zet. Ik heb overigens in het verhaal een beetje de vader van die klant gemist. Waar is die? en weet hij wel hoe en wat er gaande is met het paard? Als laatste optie zou ik die eens aanspreken, en dan niet dat ze meer moet komen maar dat hij beter het paard kan verkopen, aangezien dochter er toch geen zin meer in heeft.
Helemaal mee eens, heel rap actie ondernemen!!
Citaat:Je weet dat dit een bom is waarbij je kan wachten dat die afgaat.
deprimuis schreef:Dat is nu inderdaad het probleem, je legt de vinger op de zere plek Bienotje. Ik zie het paard achteruit gaan en kan dit niet aanzien zonder iets te onder nemen.
Ik sta voor een dilemma, waar volgens mijn gevoel geen 1 keuze de juiste is.
- verkopen zie ik ze zo 123 niet doen
- bijrijder wil ze niet
- haar wegsturen komt dat arme beest ergens anders te staan waar hij weg kan kwijnen
- haar waarschuwen werkt max 1 week (denk dat dat ook in effect af neemt)
- met dingen dreigen heeft geen zin, want ik ben haar ouders niet (en dat weet ze heel goed)
- vanuit haar ouders komt geen enkele respons en die heb ik de laatste keer gesproken toen de temperatuur 30+ was (yep erg niet?)
- ik kan de hulp inroepen van mensen op het forum die het probleem kennen en haar kennen, maar daar wil ze niks van aannemen, of ze zegt ja en doet nee...
- het paard van haar overkopen? Ik weet niet of ik dat wel wil..
fjordnina schreef:Ik mis 1 optie...
De enige die volgens mij juist is:
Haar de deur wijzen zodat jij je er niet meer verantwoordelijk voor hoeft te voelen.
Het is jouw stal dus ze heeft te luisteren naar de regels. Zo niet, dan moet ze iets zoeken wat beter bij haar manier past.
Het is van jouw kant allemaal goed bedoeld met het welzijn van het paard in het achterhoofd, maar genoeg is genoeg en ik denk dat het tijd is om de knoop door te hakken en weer wat rust op stal te creeren.
Denk ook even aan je andere klanten. Ik denk dat jij haar liever kwijt bent dan 1 van de anderen?
kynshiri schreef:maar moesten de woorden 'of je kan een andere stal zoeken' als eens vallen dan zou ze mss beseffen dat het menens is!
en als er dan nog nx verandert vrees ik dat dit buiten jou bereik is... erg maar waar.
Ok ze kan inderdaad net hetzelfde doen op een andere stal, maar binnen een tijdje gaat ze daar met hetzelfde probleem zitten hoor! of in het beste geval vind ze en stal waar de paarden elke dag in de loopmolen gezet worden ofzo en dan is ie er toch al iets beter aan toe...
)