Ik vind de weiden echt alles behalve zielig. Ze zijn groot genoeg voor 3 (of 4:P ik weet niet hoeveel er het zijn) paarden. Sommige paarden hebben een ministukje en staan dag en nacht buiten zonder schuilstal;)Ga zo door hoor;)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik vind de weiden echt alles behalve zielig. Ze zijn groot genoeg voor 3 (of 4:P ik weet niet hoeveel er het zijn) paarden. Sommige paarden hebben een ministukje en staan dag en nacht buiten zonder schuilstal;)

Ik vind het alles behalve zielig, de paarden hebben een dikke vacht, ze kunnen lekker rondlopen en hebben een schuilplek als het regent, ideaal toch ?
Let wel goed op dat je paarden geen mok krijgen, want als ze het eenmaal hebben kom je er niet makkelijk vanaf als ze dagelijks in zo'n baggerwei lopen !!
Ze kunnen er wel goed bij, maar als ze een hap nemen krijgen ze stof in hun ogen en neus, wat heel slecht is.
Zo loop je een grotere kans dat je paard gaat hoesten. Je kunt een hooinet het beste op ong. 1m hoogte hangen, op hoogte van de neus in ruststand. Je kunt ook een hooiruif gebruiken, dit is minder gevaarlijk en steviger.
Het gevaar van een hooinet op ong. 1m hoogte als ze zoveel ruimte hebben is dat ze erin kunnen blijven hangen op wat voor manier dan ook.
Het touw van een hooinet is erg sterk en volgens mij snijdt het ook. Voor in de wei zou ik het niet aanraden en zéker niet op die hoogte, maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Slim is het in elk geval niet.

romatjuh schreef:@Maxielover: Een hooinet op 1m. hangen is ook niet veilig hoor. Als ze er met de benen in komen te hangen ben je ook niet blij.
Nutteloos !!

Arabian_Girl schreef:ze komen zelf tegen etens tijd naar de stall.smorgens zijn ze er dan nog/weer..iig zijn de benen dan helemaal droog en controleer ze iedere dag..
over de hooinetten.ze hoeven niet echt omhoog te gaan voor ze erbij kunnen..bij een ruif is dat hetzelfde..en die hangen in de stal. maar kan niet alleen daarin voeren.dan onstaat er dus ruzie..zo kunnen ze erbij..Lager gaat dus niet dat is te gevaarlijk..aangezien er 2 nogal speelse paardjes zijn en ik geen benen erin wil hebben.
Had het eerst op de grond maar dit gaat niet..naja dan waait alles dus weg!!
2 weien zijn best droog daar zakken ze niet met heel hun hoeven in.
in de zomer is er altijd weer gras (al 8 jaar lang)

Ik kan het me niet voorstellen om mijn paarden vast te zetten, ze zouden echt doodvervelen en dan heb ik geen gelukkige paarden meer... In de zomer staan ze bij ons wel op een andere wei. Wel zijn ze altijd extreem vuil met van die modderplekken die je er niet meer afkrijgt