Is dit zielig??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Hilde_q

Re: Is dit zielig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:15

Ga je schamen jij dierenbeul Clown Ik vind de weiden echt alles behalve zielig. Ze zijn groot genoeg voor 3 (of 4:P ik weet niet hoeveel er het zijn) paarden. Sommige paarden hebben een ministukje en staan dag en nacht buiten zonder schuilstal;)

Ga zo door hoor;)

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:20

Ziet er echt super uit hoor.! Op dit moment heeft niemand nog een mooi groen weiland (alleen degene waar de paarden er niet op mogen misschien). Van het voorjaar groeit het gras weer hard zat aan, en je voert ze ook nog bij.. Dus zou me er maar niet druk om maken..

mizzet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:28

Onze paarden staat ook in een inloopstal, grenzend aan de bak(die soms ook behoorlijknat is)
Persoonlijk vind ik dat een paard niet de hele dag op stal moet staan.. lijkt me behoorlijk saai, maar als een paardhet geweend is, maakt dat op zich ook niet uit,,Als een van mijn paarden nu oppeens 'fulltime' op stal zou moeten staan, zouden ze dat echt niet leuk vinden.. Ik denk dat paarden beweging en andere paarden nodig hebben.. en als dat toevallig in een modderige wei is.. Wat maakt ht paard dat nou weer uit... Haha!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:28

Ideaal voor die paardjes, die van mij kunnen ook lekker in en uit wandelen wanneer ze er zin in hebben. Alleen bij mij hebben ze geen grasland maar een stuk grond om te lopen genoeg te eten want ze zijn modder vet. Ik ken dat gevoel van jou, sommige mensen vinden die van mij ook zielig omdat ze onder de modder zitten, maar goed dat doen ze zelf rollen en niet voor niets.
Denk dat jou paardjes het heerlijk hebben, beter (denk ik) dan paarden die 24/7 binnen staan omdat ze niet op het land mogen omdat anders de hele boel vertrapt word!

Nee hoor meid don't worry doe ik ook niet, andere mensen die er geen verstand van hebben zullen denken zielig, maar ik trek me er niets van aan, het is de meest natuurlijke manier om paarden te houden. En die van mij zijn er ook niet minder gelukkig door!

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:46

Hey, maak je maar geen zorgen hoor !! Ach gut Ik vind het alles behalve zielig, de paarden hebben een dikke vacht, ze kunnen lekker rondlopen en hebben een schuilplek als het regent, ideaal toch ? OK dan! Mss is een deken wel fijner voor jou (ivm poetsen als ze nat zijn, dat is slecht e.d) maar als je er geen problemen mee hebt kan het prima zo. Knipoog Let wel goed op dat je paarden geen mok krijgen, want als ze het eenmaal hebben kom je er niet makkelijk vanaf als ze dagelijks in zo'n baggerwei lopen !! Nagelbijten / Gniffelen

Er viel me wel 1 dingetje op wat slecht is : Het hooi hangt véél te hoog (onder het afdakje) !! Blauw oog Ze kunnen er wel goed bij, maar als ze een hap nemen krijgen ze stof in hun ogen en neus, wat heel slecht is. Verdrietig Zo loop je een grotere kans dat je paard gaat hoesten. Je kunt een hooinet het beste op ong. 1m hoogte hangen, op hoogte van de neus in ruststand. Je kunt ook een hooiruif gebruiken, dit is minder gevaarlijk en steviger. Knipoog Het gevaar van een hooinet op ong. 1m hoogte als ze zoveel ruimte hebben is dat ze erin kunnen blijven hangen op wat voor manier dan ook. Nagelbijten / Gniffelen Het touw van een hooinet is erg sterk en volgens mij snijdt het ook. Voor in de wei zou ik het niet aanraden en zéker niet op die hoogte, maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Slim is het in elk geval niet.

romatjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:49

@Maxielover: Een hooinet op 1m. hangen is ook niet veilig hoor. Als ze er met de benen in komen te hangen ben je ook niet blij.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 20:50

ik vind dit niet zielig..

maar ze moeten ook niet zomers op dezelfde blijven staan en regelmatig op mok controleren.
de wei is zo nat.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:02

romatjuh schreef:
@Maxielover: Een hooinet op 1m. hangen is ook niet veilig hoor. Als ze er met de benen in komen te hangen ben je ook niet blij.

Waarom ga je daar in hemelsnaam iets over zeggen terwijl ik het zelf ook gezegd heb... Verward Nutteloos !! Koe

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-07 22:06

ze komen zelf tegen etens tijd naar de stall.smorgens zijn ze er dan nog/weer..iig zijn de benen dan helemaal droog en controleer ze iedere dag..

over de hooinetten.ze hoeven niet echt omhoog te gaan voor ze erbij kunnen..bij een ruif is dat hetzelfde..en die hangen in de stal. maar kan niet alleen daarin voeren.dan onstaat er dus ruzie..zo kunnen ze erbij..Lager gaat dus niet dat is te gevaarlijk..aangezien er 2 nogal speelse paardjes zijn en ik geen benen erin wil hebben.

Had het eerst op de grond maar dit gaat niet..naja dan waait alles dus weg!!

2 weien zijn best droog daar zakken ze niet met heel hun hoeven in.

in de zomer is er altijd weer gras (al 8 jaar lang)

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 22:49

Arabian_Girl schreef:
ze komen zelf tegen etens tijd naar de stall.smorgens zijn ze er dan nog/weer..iig zijn de benen dan helemaal droog en controleer ze iedere dag..

over de hooinetten.ze hoeven niet echt omhoog te gaan voor ze erbij kunnen..bij een ruif is dat hetzelfde..en die hangen in de stal. maar kan niet alleen daarin voeren.dan onstaat er dus ruzie..zo kunnen ze erbij..Lager gaat dus niet dat is te gevaarlijk..aangezien er 2 nogal speelse paardjes zijn en ik geen benen erin wil hebben.

Had het eerst op de grond maar dit gaat niet..naja dan waait alles dus weg!!

2 weien zijn best droog daar zakken ze niet met heel hun hoeven in.

in de zomer is er altijd weer gras (al 8 jaar lang)

Je zou kunnen overwegen het hooi in een krat te doen, of een badkuip oid?

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 23:42

ze staan er prima bij , wei is wel nat, maar er zijn genoeg drogere plekken \en ene schuilstal met hooi...droom voor ieder paard Haha!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 23:45

Niet zielig, eerder niet zo slim. Ten eerste zal er in de lente in het stuk wat volledig vertrapt is eerder onkruid groeien dan mooi gras. Ten tweede zou ik geen hooi op die modder leggen, dat is zonde van het hooi Nagelbijten / Gniffelen

Rowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 23:58

Ik vind dat ze super staan! Ja het kan altijd nog beter, droge wei met gras. Maar er zijn veeeeeeeeeeel paarden die het minder goed hebben hoor! Een paard is gemaakt om lekker buiten te staan.

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 08:33

er komt eigenlijk bijna geen onkruid.ieder jaar gewoon gras en af en toe een prikkelding of een brandnetel..

het meeste hooi en voordroog krijgen ze bij de stal..

badkuip van echt niet aan te komen ben al een tijd aan het zoeken..jah nieuw..maar das ook beetje overdreven.

een krat..daar gaat sha alleen maar mee slepen en slopen..die loopt met alles te slepen..
had het eerst in speciekuipen maar die gooit ie ook om en die waaien als het hard waait en ze leeg zijn ook weg..en verder sloopt hij ze dan..
ook past daar niet genoeg in..

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 08:36

@welshcob fan kijk in haar profiel en je zult zien hoeveel onkruid er in de zomer staat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:48

In een speciebak leg ik vaak een stoeptegel in, tegen het wegwaaien en slopen.

De kwaliteit van het gras zal zeker minder worden als het elke keer zo vertrapt word. Mijn weiland kenmerkt zich nu in de lente door de groei van onrkuid omdat het al een paar jaar vertrapt is. Het land waar de paarden heel de winter niet op komen, is elk jaar groen en mooi. Dus het werkt zeker door in je grasland.

DeborahW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:51

heelijk voor die beesten zo!!!!

zeker niet zielig...!!!

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 13:56

Zielig?! De paarden die 24/7 in een donkere stal staan dat is pas zielig. Deze paarden staan lekker buitenm,voldoende bewegingsruimte, een afdak, stal met stro... mooi toch?

hiawattah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:50

Ik ken het probleem, wij hebben ook van die zeuren in de buurt gehad. Mensen die klagen hebben er gewoon geen verstand van zolang ze een droge plek hebben die hun beschermd tegen wind en regen is het perfect als ze buiten staan man!!
Mijn vroegere dierenarts was er fan van. Niets gezonders voor een paard. Je moet alleen oppassen voor mok met die natte weiden, maar dat moet je anders ook.

NIets beter voor een paard dan zo lekker buiten kunne staan!!!

ojas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:56

NIET ZIELIG!!

de paarden zien er goed uit,hebben beweging en kunnen zich lekker vies rollen in de modder,dat is toch wat paarden willen?wat maakt hun t uit of er blub is of niet?als ze maar eten en drinken krijgen en dat krijgen ze ! niet druk om maken zou ik zeggen,menig paardjes die altijd maar binnen staan zullen stikjaloers zijn.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 16:59

Mijn paarden staan juist hetzelfde, ze hebben alleen geen afdak voor de stallen en dat vindt ik absoluut niet zielig. Een paard op stal vastzetten vind ik verschrikkelijk Ik kan het me niet voorstellen om mijn paarden vast te zetten, ze zouden echt doodvervelen en dan heb ik geen gelukkige paarden meer... In de zomer staan ze bij ons wel op een andere wei. Wel zijn ze altijd extreem vuil met van die modderplekken die je er niet meer afkrijgt Clown

katrien13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:35

Die paarden hebben het wel naar hun zin.(volgens mij tenminste)
Ze hebben een stal met droog hooi en worden bijgevoerd prima..
Het land is wel nat ja, maar ja waar niet??

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 18:59

Ik vind het absoluut niet zielig! De paarden staan er gelukkig bij de wei is ind wel nat maar wat doe je er aan!

Cathelijne15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:21

Ik vind het ook niet zielig, de paarden zien er goed uit en ze hebben een goede plek om te schuilen! Lachen

xxMarijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 19:58

Nee lijkt me niet zielig paardje kunne wel wat hebben zo lang ze hooi hebben is t volgens mij okee Haha!