Manen voor de helft naar de verkeerde kant...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mammaslamma

Re: Manen voor de helft naar de verkeerde kant...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:20

Het is niet logisch , maar er zijn wel es meer dingen die niet logisch zijn, krullen die je krijgt na je puberteit, ook zoiets, daar klopt geen barst van, maar ja, je hebt ze toch.......
Niet te vroeg juichen over je krullen, zo ken ik er meer, voor je het weet, foetsie...........(ook niet verklaarbaar)

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 08:49

er moest nog geleden tussen in mijn post. Heb 1 keer mijn haar gepermanent 4 of 5 jaar geleden...

nee het is niet logisch, maar je kunt dus wel van haar veranderen. Terug on topic... bij mijn paard is het toevallig ook gelukt met vlechten. Ik denk dat het dus een kwestie is van volhouden, en met manen in een losse vlecht blijven ze ook klitloos en schuren ze minder snel af dus heb je 2 vliegen in 1 klap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 08:58

SSJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 21:05

ik heb myn haflinger ook een hengstenvlecht naar een kant gevlochten, ze had ook manen waar niets aan te beginnen viel,
en ik had in de winter een hood over haar hals heen, zodat de manen netjes aan een kant bleven, nou, haar manen zitten nog steeds zo!
en we zijn nu ongeveer anderhalf jaar verder, dus je hebt wel degelijk invloed!

be_super

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 08:48

bij mijn paard vallen de manen ook naar beide kanten, ik vind het wel lekker ondeugend staan.

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 10:06

Eens in de zoveel tijd vlecht ik Prisca's manen in en laat dat dan een dag zitten. Als ik het dan uithaal, hangt alles keurig naar rechts.

(totdat ze dan weer een keer buiten staat in de regen, dan is het weer over Lachen )

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 10:42

ik heb laatst ergens gelezen dan je het punt waar de manen een andere kant op gaan staan moet meten tot aan het hoogste puntje van de schoft. dat moet je spiegelen naar de rug. op dat eindpunt zit waarschijnlijk iets niet goed.

ik weet niet wat er van waar is, maar vond het erg grappig. er waren veel reacties van: he, dat klopt precies bij mijn paard.

heb t bij mijn paard niet kunnen testen. die heeft een fjordenkapsel door haar zomereczeem...

Rhavenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:33

Alle manen 1 kant op kammen, en dan een hengstenvlecht maken. Die zo lang mogelijk laten zitten, en dan maar hopen..:p

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:17

Er is natuurlijk nog een optie........knip ze eraf en maak een mooie boog van de manen zoals bij b.v een fjord!

Squit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:23

haarlak:P
helemaal vol spuiten en lekker laten zitten en niet aankomen! hahahaha grappie