c

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 06:22

Ineke2 schreef:
Libera schreef:
Joh, topic is nog maar 17 jaar oud :')

Dat zegt degene die het omhoog haalt toch ook, maar die heeft een zelfde soort issue dus zo erg is het dan toch niet.

1 a 2 jaar oke, maar 17?? Das diep graven in de archieven hoor.

Waarom dan niet gewoon een nieuw topic openen.

shadowstar

Re: Kijkers afspreken bij verkoop paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 07:35

Ik zou koper 1 contacteren en vragen of ze nog interesse hebben, mocht dat niet zo zijn dan aan koper 2 verkopen..

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 07:43

Ik zou eerst de koper waar je je paard het liefst ziet vragen of ze nog geinteresseerd zijn. Zoniet naar de volgende.

Overigens onali, je ziet erg vaak reacties op nieuwe topics dat er al een soortgelijk bestaat of dat ze de zoekfunctie moeten gebruiken. Ik had hetzelfde gedaan als TS om dat te voorkomen haha

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 07:52

Bij een particuliere verkoop zijn weinig regels. Zolang je niet betaald hebt gekregen van nummer 1 en ook geld bij een ander vangt := , is het dat jij mag bepalen aan wie je je paard verkoopt. Er is ten slotte nog geen (mondelinge) overeenkomst. Al laat je 10 kijkers komen en kies je daaruit welke jij het leukst vindt, of welke de mooiste cap heeft :D, de keus ligt bij jou. Bedenk dus wat jij een fijne plek vindt en ga daarmee verder. Of wacht even af of koper 1 bijv een hoger bot doet. Laat je niet leiden door schuldgevoel in elk geval. Als jij een beter gevoel hebt bij koper 2, dan heeft de 1e helaas pech. Er zijn ook mensen die na een x komen proefrijden aangeven dat ze het paard niet aan hem/haar willen verkopen omdat ze zich er niet goed bij voelen. Ook dat mag gewoon. Jouw paard nu nog, dus jij bepaalt.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 07:57

Gooiske schreef:
Allereerst sorry voor het heropen van oud topic.

Hier nu ook dilemma, koper 1 is 2x geweest te kijken en zou de volgende dag bellen, dat zei koper na 1 x kijken ook en belde vervolgens 3 dagen later nu dus wederom niet gebeld na 2de bezichtiging.
Omdat koper 2 aan andere kant van het land woont wist ik dus niet goed wel of niet laten komen, heb ze wel laten komen, ruiter rijd beter heeft meer ervaring.
Koper 1 heeft nog geen tegenbod gedaan, koper 2 wel maar behoorlijk lager, maar kan daar wel mee leven.
Wat betreft huisvesting zijn ze beide zeker gelijkwaardig en perfect.
Hebben beide dus nog geen definitief besluit genomen om te kopen, maar weet nu effe niet wie ik moet teleurstellen, stel dat ze beide willen kopen.
Koper 2 weet wel af van koper 1, en koper 1 weet ook dat er nog iemand zou komen kijken.

Als koper 1 dichter bij jou in de buurt woont kun je nog ns bij je paardje gaan kijken. En hij betaalt ook nog meer dan koper 2?

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:02

Maar koper 1 is duidelijk nog aan het twijfelen, het duurt langer dan beloofd voor er weer contact is.
Wellicht is koper 1 nog met een ander paard bezig?

Je schrijft dat ze beiden nog geen definitief besluit hebben genomen, maar koper 2 heeft al wel een bod gedaan en je vindt deze als ruiter beter.

Kijk uit dat je koper 2 niet af gaat houden tot koper 1 een keer een besluit neemt, want het kan zomaar dat koper 1 voor een ander paard blijkt te gaan en dat koper 2 niet meer wou wachten en verder is gaan kijken.

Natuurlijk wil je iemand die echt voor jouw paard gaat en tot nu toe lijkt koper 2 de meest serieuze.
Komt vanaf de andere kant van het land kijken, doet een bod en rijd beter.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 10:24

Koper 2 wil het paard dus kopen, je hebt er een goed gevoel bij, en zou wel akkoord willen gaan?

Maar wellicht hoop je dat koper 1 iets meer wil betalen? Heb je net zo'n goed gevoel bij koper (of eigenlijk geïnteresseerde ;) ) 1? Zo ja dan zou ik zeggen: neem zelf even contact op met koper 1 en zeg gewoon eerlijk dat de andere kijker het paard graag wil kopen, maar dat je hem eerste keuze geeft omdat hij/zij eerst was.

Dan geef je nr. 1 een dag de tijd om de knoop door te hakken en anders verkoop je lekker aan nr. 2 :)

Zelf zou ik op zich toch liever aan nr. 2 verkopen denk ik. Meer ervaren, komt een eind rijden voor het paard en wil het graag hebben. Daar heb ik dan een beter gevoel bij om mijn dier naartoe te sturen dan naar zo'n twijfelkont. Ik denk dus dat ik het dier lekker aan nr. 2 zou gunnen MITS je een beetje zekerheid denkt te hebben dat het niet stiekem een handelaar is ofzo....

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 11:50

Koper 2, ruiter rijd beter en meer ervaring.

Voor mij zou koper 1 dus afvallen

Voor mij is t zo dat paard naar beste huis/eigenaar gaat en ervaribg heeft op de goede manier voor t paard.

Prijs is dan minder belangrijk.

En koper 2 heeft geboden, dus interesse.

Zou alleen er wel omdenken dat paard blijvend huis krijgt en niet weer vlot verkocht word. Want er zijn zoveel kopers die zeggen blijvend huis, maar handel doen.

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 11:59

mijn mening: een paard is emotie..
Wie gun jij je paard het meeste? Waar komt hij straks het beste uit de verf denk je en met wie had hij de beste klik?

Ik zou ze beide laten komen kijken en daarna je keuze maken als ze beide interesse blijken te hebben. Een boos gezicht zal je mogelijk krijgen als je iemand teleur moet stellen, maar voor jezelf toch fijn als je er van overtuigd bent dat je paard goed terecht komt.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:22

Je kan toch ook koper 1 bellen en zeggen dat je een bod hebt gehad. Je kan ze dan bedenktijd geven tot bijvoorbeeld vanmiddag 16.00 voor een tegenbod en anders gaat het paard naar koper 2

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-19 12:24

Omdat dit een topic is uit 2002 en de topicstarter als het goed haar keuze al heeft gemaakt plaats ik hier een slotje.
Desbetreffende bokker met een zelfde soort vraag kan een nieuw topic plaatsen.