BeoBand!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

timokyana

Re: BeoBand!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 14:24

Wij hebben een roundpen afgezet met beoband (en stroomdraadje aan de buitenkant). Het beoband hebben wij ook aan de buitenkant van de palen bevestigd. Ik vond het fatsoenlijk straktrekken een ramp, maar wij hebben het dan ook met de hand gedaan. Het staat er inmiddels een 1.5 jaar en is nog steeds netjes.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 21:53

Wij hebben het Beo Band als bakomheining.
Ik ben er zeer over te spreken, veilig, dat vind ik het belangrijkste.
Moet wel zeggen dat het verkleurd is (wij hebben groen) en wat gaat hangen.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 15:25

Jantie schreef:
Francis schreef:
.. Dot is als veulen in het lint terecht gekomen waarmee ik de paddock voor't spenen in tweeën had gedaan en in haar blinde paniek rende ze toen door het band óf ze zat al in het beoband, heb niet precies gezien wat er gebeurd was, maar toen ik Dot veilig op stal had bleek het beoband in tweeën.....

Hoe breed was de band ?

'standaard weiland breedte'... durf zo niet te zeggen of dat nou 5 of 7 cm. is. Volgens mij 't zelfde als wat FH heeft (heb 't hare 'life' gezien). Dus FH, hoe breed is't jouwe?

Over hoe't er uit ziet na een paar jaar... Als je't goed strak trekt en vast zet zoals het hoort (daar gaat 't ook nog wel es mis, zet je't niet strak genoeg vast op de paal dan kan het onder de strips door glijden. En uiteinden moeten uiteraard ook goed strak vast) blijft het mooi strak staan. Beoband kán niet uitrekken omdat er kunststof draden doorheen zitten, dit in tegenstelling tot gewoon rubber band, dat rekt wel uit. Als het gaat hangen komt dat dus puur doordat het niet strak genoeg vast gezet is.
Ik had zwart band wat ook gewoon zwart bleef. Werd wel vies uiteraard, maar zou je't schoonmaken dan was het nog steeds vaalzwart, nagenoeg zoals het was toen het er nieuw op kwam ('t wordt misschien íets valer/doffer, maar zeker niet veel). Bij mij zat het er toen ik daar weg ging zo'n 4 jaar op denk ik en het band zag er nog steeds netjes uit (afgezien van het wat slap hangen dus, maar dat was puur doordat wij het met de hand vastgezet hebben en voor't mooi moet je beoband dus echt 'mechanisch' strak trekken, wordt op de site ook geadviseerd).

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:34

Volgens mij 7 cm breedt bij mij weide..........
Ook hier geen echte verkleuring, onder de bomen in de hoek zit alleen wat alg erop, dat is er zo weer af te poetsen met een soppie.

nicolaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:43

Misschien een beetje offtopic, maar waarom kies je voor beoband?
Wij gaan van het voorjaar beginnen met hekwerk rondom de weide te plaatsen, maar is er een voordeel bij beoband in vergelijking met hekwerk (3 rijen hout met daarop schrikdraadje)??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:47

-Geen onderhoud (behalve af en toe een sopje en misschien straktrekken).
-Veilig: geen kans op kapotte planken met scherpe stukken.
-Kostentechnisch erg interessant.

Overigens heb ik het niet, maar ik heb er wel serieus naar gekeken toen ik aan een ander hek moest.

nicolaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:48

En gaan ze er niet aanzitten of moet er ook een schrikdraadje bij?

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 16:49

Thanks DD........... daarom dus, Clown .

Tevens heb ik vaak jong spul in mijn weide en daarvoor is het een erg veilige omheining!

Ik heb (zie de foto's) een koort ervoorlangs om schuren/ over het hek hangen te voorkomen.

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 17:51

Nou, voorlopig hebben we besloten geen beo-band te nemen. Waarschijnlijk blijven we niet al te lang op deze plek en vind ik het zonde om daar geld in te steken. De weilanden zijn nu omheind met voornamelijk schrikdraad en binnenkort komen er gewoon metalen panelen voor de roundpen en kan zo ook makkelijk mee verhuizen.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-08 17:55

Ojeeeee, je gaat verkassen?!? Blijven jullie wel aan de andere kant van de plas??

Splash

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-08 20:27

FlyingHigh schreef:
Ojeeeee, je gaat verkassen?!? Blijven jullie wel aan de andere kant van de plas??

Nee, nog lang niet (alhoewel, dat zeg ik nu wel. Er hangt namelijk wel iets in de lucht. Een andere baan voor Chris. Stukje hier vandaan).
Eigenlijk was de bedoeling dat we zo'n 3 jaar in dit huis zouden blijven en dan een 'echte' ranch te kopen. Ons 3 jaren plan Cool maar of dat gaat lukken Bloos

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 15:46

Ik haal dit topic even omhoog omdat ik er over zit te denken om de omheining te vervangen (wat gewoon nodig is) voor beoband. Ik weet dat het in verschillende breedtes verkrijgbaar is en nu vroeg ik me af of het sterk genoeg is om zand te "dragen" dus om een brede rand gaan de onderkant gelijk als "plank" te gebruiken om het zand tegen te houden.

Ook ben ik benieuwd naar ervaring met het doorhangen. Er zijn vast mensen die het ondertussen al wat jaartjes hebben staan.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:00

Ja Rosa, check de site van BeoBand maar, het wordt zelfs in hele brede maten geleverd speciaal voor dit 'zandkeer'doel voor bijv. longeercircels. Dat kan dus.

Wat hangen betreft... bij mij hing het na vier jaar niks meer dan na het zetten. Het hing iets omdat ik het met de hand had vast gezet en dan kun je 't gewoon niet mooi strak op spanning zetten zoals 't hoort. Zet je't zoals het geadviseerd wordt dan blijft het strak.

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:09

Ik heb uiteindelijk voor de hipposafety fence gekozen. Goedkoper en gemakkelijker aan te brengen.
http://www.hipposafetyfence.com/0000009 ... index.html
Als ik nog stukken moet afzetten die niet in hout zijn gebruik ik dit terug. Er zitten opspanners bij waardoor je (indien nodig) steeds kan bijspannen.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:27

Francis schreef:
Ja Rosa, check de site van BeoBand maar, het wordt zelfs in hele brede maten geleverd speciaal voor dit 'zandkeer'doel voor bijv. longeercircels. Dat kan dus.

Wat hangen betreft... bij mij hing het na vier jaar niks meer dan na het zetten. Het hing iets omdat ik het met de hand had vast gezet en dan kun je 't gewoon niet mooi strak op spanning zetten zoals 't hoort. Zet je't zoals het geadviseerd wordt dan blijft het strak.

bedankt voor je reactie, wat gebeurd er als een paard hier met een hoef langtrapt, is het dan gelijk beschadigd of kan het wat hebben?

Jantie schreef:
Ik heb uiteindelijk voor de hipposafety fence gekozen. Goedkoper en gemakkelijker aan te brengen.
http://www.hipposafetyfence.com/0000009 ... index.html
Als ik nog stukken moet afzetten die niet in hout zijn gebruik ik dit terug. Er zitten opspanners bij waardoor je (indien nodig) steeds kan bijspannen.

Dat ziet er ook heel mooi uit, wat is precies het verschil met beoband?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:36

Beoband kan wel wat hebben. Als onderrand zou ik het wel heel goed en mechanisch spannen, hoe strakker het staat, hoe minder er mee gebeurt denk ik.

Dat spul van jou ziet er ook goed uit Jantine, vind het wel mooi dat 't in 't bruin te krijgen is, dat ziet er wel mooi natuurlijk uit, 't heeft zelfs houtnerf zie ik.

Overigens. Die spanratel die zij gebruiken is volgens mij iets wat je bij de bouwmarkt wel kunt kopen, zit op grote spanbanden ook volgens mij, dat zou je dan eventueel ook voor beoband moeten kunnen gebruiken lijkt me. (mits de doorvoeropening niet te smal is, zo te zien is beoband wel dikker dan dit spul).

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:39

Beoband is rubber en Hipposafe is van kunststof.
Beoband is beduidend dikker als Hipposafe. Ik heb geen idee hoe dit materiaal zich houdt als het langer in gebruik is, dat zal de tijd moeten leren. Als ze het probleem van de weekmaker niet goed hebben opgelost zou het na een x-aantal jaren bros worden en scheuren. Verder valt het me op dat ze bij elke strook Hipposafe een stroomdraadje hebben zitten, terwijl in principe één stroomdraadje bovenop voldoende zou moeten zijn.
Mij geeft dat geen goed gevoel over de sterkte van het product iig.

Jantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:40

Het is de light versie van de beo band maar ik zie er een paard niet gauw doorgaan. Voordeel is dat je het quasi alleen kan plaatsen en met de opspanner een mooi strakke band krijgt (zie de plaatsingvoorschriften met fotos op de site).
Hier zitten 2 twenters (een hannover en een volbloed) achter dit systeem en ze blijven er mooi in.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:47

Dan denk ik dat ze hier in de buurt ergens die hipposafe hebben. Dat is volgens mij echt kunstof :j Vind het zo mooi spul.
Is die ook in verschillende breedtes verkrijgbaar?

Ik kan niet wachten om mijn paddock onder handen te nemen :+

Edit: in de beoband zit toch ook kunstof verwerkt?

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 16:50

oh heb het al:

BEO-BAND® is een industrieel product, ontwikkeld met een driedelig doel:
veiligheid, kwaliteit en duurzaamheid.
Om dat te bereiken is een geweven polyester mat afgewerkt met een coating van PVC.
Deze bestanddelen vormen samen de ijzersterke band.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-10 18:36

Dat is om uitrekken en breken te voorkomen.

Ik weet niet of HippoSafe volkunststof is (dus zonder binnenversterking). Ik heb ooit eens een paar proefstukjes gehad, maar die ben ik weer kwijt natuurlijk 8-)
Overigens zit de verkoper ook op EA-co.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:09

Ik heb mijn BeoBand al jaren staan, nog steeds strak en keurig!

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 14:52

Super!
Dat hoop ik over een paar jaar ook te kunnen zeggen :D