wel of geen peesbeschermers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

playboysches

Re: wel of geen peesbeschermers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:39

ik rij altijd met beenbeschermers (heb ongeluk met me paard gehad en als ik ze niet om had had ik hem kunnen laten inslapen) ik heb voor beenbeschermers van BR deze zijn rondom dicht en achter heb ik profesional's choice skidboots of gewoon peesbeschermers. niet alleen met rijden heeft hij bescherming om, ook met losgooien en stapmolen en op het land krijgt hij springschoenen om voor.
vroeger was ik niet zo heel voorzichtig maar na me ongeluk, ben ik dat liever wel..

elleskrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 18:40

Ik rijd ook altijd met peesbeschermers, en de jonge paarden die net op ijzers staan met springschoenen...
Een verkeerde beweging en ze kunnen al een zware peesblessure oplopen.. dus neem liever geen risico

Whoepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 09:31

ik rij altijd met peesbeschermers, en bandages gebruik ik nooit, dit vind ik te lastig.

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 11:12

LiSSy schreef:
toch typisch dat heel veel sporters wel een steunkous, brace oid gebruiken... maar dat is weer een hele andere discussie.

In het onderbeen, waar je de bandage omwikkeld zit geen spier, alleen pees (péésbeschermers?). Dus is er helemaal niks om steun aan te geven, waar bij mensen wel een spier zit bij een steunkous etc.
Dus die vergelijking gaat niet op Clown.

Ik rijd eigenlijk altijd met peesbeschermers, achter hoge beschermers en springschoenen. In de zomer ook vaak met bandages en springschoenen.

Lucilla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 19:58

hebben jullie dan ook op de wei peesbeschermers om?

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:00

Ik rijd altijd 3 in 1 beschermers om bij mijn paard tijdens het rijden. Hiermee heb ik al een paar ernstige verwondingen kunnen voorkomen.
In de wei doe ik ze niet om, vind ik weer een beetje overdreven want daar is niks te vinden waar ze zich aan open kan halen buiten haar eigen benen om.

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:03

Ik rijd met peesbeschermers puur en alleen voor de bescherming, tegen het tikken en als ze met haar achterhoef er tegen aan knalt.
Bandages heb ik niet nodig.

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:04

men haf heeft er nooit om gebruik hem alleen in de bos en koets
en men dressuur paard doe ik er wel om
waarom weet ik niet Haha! niet echt met een reden

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 22:02

Met springen en buitenrijden gebruik ik peesbeschermers, met dressuur soms. Het ligt er ook erg aan wat voor beschemers je gebruikt, misschien passen ze toch niet helemaal goed? Mijn paard kreeg ook witte plekken van een bepaald soort beschermer. dus misschien kun je eens andere beschermers proberen?

marco1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 09:56

Met rijden gebruik ik ze altijd
Ongeluk zit in een klein hoekje
Op de wei nooit, dan zijn ze te lang aan

Mummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 10:20

Ik pak mijn paard altijd helemaal in, tijdens het rijden 3 in 1 beschermers of bandages, op de wei en tijdens het longeren altijd peesbeschermers voor en achter en springschoenen.

Misschien een beetje overdreven maar ik ben als de dood voor wondjes door aantikken aangezien ze nogal uit d'r dak kan gaan met longeren of los.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:15

Bij mijn Fries reed ik nooit met bescherming. Omdat ze niet passen en ze zichzelf toch niet raakt (anders werken d'r sokken ook nog als bescherming). Ik bandageerde haar voorbenen wel eens als ik buiten ging rijden en van plan was lekker te galopperen, uit voorzorg.

Bij mijn nieuwe paard gebruik ik wel peesbeschermers. Omdat ze pas 3 is en zichzelf wel eens raakt doordat ze haar balans nog moet vinden. En ze staat sinds kort op ijzers, dus als ze zich dan zou raken is de 'schade' groter dan zonder ijzers.

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 14:16

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 28-02-24 13:38, in het totaal 1 keer bewerkt

hanka_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:16

ik rijd MET peesbeschermers En strijklappen .. omdat het toch wat meer bescherming bied

maar heb jy wel de goeie maat ??
en wat voor stof zt er aan de binnen kant ?

want er zijn verschillende soorten Knipoog

xxx

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:22

Ik rij compleet zonder. Waarom zou ik zijn benen beschermen terwijl het niet nodig is? In de zomer wordt het eronder 50 graden, dat maakt meer kapot dan dat het goed doet.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:23

Ik irjdt met ik laat de modder helemaal drogen en dan veeg ik het er zo af miss kan je met bandages..!!
Ik hoop dat er een oplossing is scc6

Beauty_yana0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 16:27

Ik rijd alleen maar buiten in het bos, en heb altijd peesjes om, en soms achter ook nog bandage's

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 21:04

Rijd alle paarden zowiezo met peesbeschermers voor,
mijn eigen paard rijd ik met peesbeschermers en kogelbeschermers of met 3 in 1 beschermers.
De 3 in 1 beschermers zijn mischien wel een goed idee als je paard wondjes van peesbeschermers krijgt , de 3 in 1 beschermers gaan er helemaal om heen.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:37

ik heb het alleen om voor springen of cross
verder lopen ze bij mij zonder..zelfs thuis met lage huppies nog en in het bos heb ik ze ook nooit om

ohio

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 19:47

misschien moet je van die speciale cross beschermers proberen?
kan je ook makkelijk schoon maken!

Rhavenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:11

Ik rijdt altijd met, anders schopt ze haar eigen benen kapot. En liever dat ik eens in de zoveel tijd de peesbeschermers moet vervangen, dan dat ik straks een pony met kapotte benen heb.

Laurine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:22

Ik heb bijna altijd wel peesjes om zowiezo als ik naar buiten ga of ga springen enz.. (zijn die witte plekjes geen drukplekken dat kan ook nog namelijk!)

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:08

Ik doe voor altijd met werken of losgooien peesbeschermers om, maar goed ook al ik naar alle beschadegingen daarop kijk.
Ik heb paarden gezien met peesklap, niet fijn. Mijn pony is dus ook een dier die met achterbenen voor intrapt.

Maar idd niet voor elk dier is het nodig, ik werk liever zonder dan met. Maar deze pony is het dus nodig.

Goede tips zijn al gegeven, kijk naar een ander soort, desnoods met bont erin of een soort schuimlaag. Slechtpassend en loszittende beschermers zorgen voor wondjes.

1 optie en super omslachtig is een klein laagje dunne bandage erom heen daarover heen de peesbeschermer. De bandage laat bijna geen viezigheid ertussen en de peesbeschermer doet ook zijn werk. Tja je bent wel een hoop tijd kwijt ik weet daar alles van ik moest het ooit zo doen van een eigenaar van mijn verzorg paard Boos! maar toen waren de keuzes niet zo goed als tegenwoordig.

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 21:12

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:02

Ik zou geen bandages gebruiken als het niet nodig is. hier worden de pezen alleen maar slapper van en de temperatuur loopt snel te hoog op onder de bandages. en peesbeschermers hoeven eigenlijk alleen als het paard zichzelf raakt met lopen (en met springen of buitenrijden natuurlijk)