Buurman klaagt over de afrastering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Buurman klaagt over de afrastering

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:32

runningkawa schreef:
Getik van de draad?
Dat hoor je toch helemaal niet
En als de buurman het leijk vind, plaatst hij er zelf toch wat voor?

Dat kun je wel horen als er op die plaats sluiting in de draad is. Reden om je afrastering na te kijken omdat daar de stroom of wegloopt of zwak is.

Maar daar kan hij toch niet doof van worden Haha! bijna niet te horen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:33

Klopt, als de draad ergens kortsluiting maakt wel.
Maar dat hoort ook niet Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:33

runningkawa schreef:
Persoonlijk zou ik ze er ook niet achter zetten.
Maar daar gaat het topic niet om Lachen

Nee, klopt.
luna1986 schreef:
Nou is mijn vraag vinden jullie van dit hek, en wat is volgens jullie een deugelijk paarden hek?

Maar dit is wat ze vraagt en dan kom ik met mijn mening. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:35

Ah zo

Deugelijk in de vorm van, niet bij de buren kunnen komen wel.
Zo pakte ik haar vraag op. Omdat het over de buurman ging.

Deuglijk in de zin van veilig voor het paard, zeg ik ook nee Lachen

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 13:45

Kafue schreef:
Het is ook niet helemaal mijn smaak. Ik zou er in ieder geval mijn paarden niet achter zetten.
In het eerste geval moet je zeer zeker bij de gemeente of de bouwdienst navragen met hoeveel afstand je uit de scheiding moet blijven voor het plaatsen van een afrastering van welke aard dan ook, en zeer zeker vermelden dat het om schrikdraad gaat.
Ten tweede houd die buurman te vriend je paarden lopen er en wij hebben het ook gehad met een buurman die boos wilde doen die smeet kort gemaaid gras in de weide met gevolg alle paarden met koliek.

Het plaatsen van ijzeren palen voor een hekwerk lijkt me nou niet echt een geweldig idee, maar goed jullie keuze.
Ik weet wel en ik ben echt geen zeurkous dat ik hierover ook bij je aan de deur zou gaan zeuren. Okee het ziet er netjes uit, dat wel maar mooi is het niet. Natuurlijk betaald hij neit mee aan een afrastering met het zijn jouw paarden.
Probeer er dus samen uit te komen maar ga eerst je rechten navragen. Hier zijn ze heel streng erop, 30 cm uit de rand.
Mijn buurman heeft ook stroom om zijn tuin en mijn dochter is er al meermalen met spelen tegenaan gevallen en een drie jarige leg je dat echt niet uit. Op laste van de gemeente m oet het bij hem nu ook gewoon weg.

Wie weet is die man geen dierenliefhebber of kan hij niet tegen het getik van het stroomdraad je weet het niet.
Natuurlijk is het vervelend en denk je wat een zeikvent, wij hebben ook zon stomme buurvrouw maar goed bewaar je fatsoen en houd ze te vriend.

Mijn paarden blijven er achter staan, en ik denk dat dat het doel is van een hek. Het hele hek is neer gezet met toezicht van de gemeente, en is dus ook goedgekeurd.

even offtopic: we hebben al meerdere malen rechtzaken gehad, omdat de buurman het ergens niet mee eens was.
Het is zelf zo erg geweest dat hij me moeder heeft aangevallen met een riek en zijn zoon op me broertje (die van school kwam op de fiets) is ingereden met een tractor (en op het laatste moment weer weg stuurde).

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:48

hmm ook een beetje of topic: jammer dat oud en nieuw al voor bij is

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 13:51

runningkawa schreef:
Ah zo

Deugelijk in de vorm van, niet bij de buren kunnen komen wel.
Zo pakte ik haar vraag op. Omdat het over de buurman ging.

Deuglijk in de zin van veilig voor het paard, zeg ik ook nee Lachen

Het hek staat er nu al ruim eenjaar of 3.
Ze hebben er 1 x met hun neus tegen aan gezeten en blijven er nu wel uit de buurt.
En de paarden gaan (naar mijn mening) er pas doorheen als ze geen andere uitwijk mogelijk heden meer hebben.
Maar inderdaad als ze er door heen gaan is het vrij scherp, maar als ze door een houten hek heen gaan is het leed ook niet te overzien.

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 13:53

rommulus schreef:

Als je het bedoelt op de manier die ik denk dat je het bedoelt;
Je schiet er niets mee op.
Ik wil gewoon me paarden op het land hebben zonder dat er gezeur is.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:58

Als hij meer privacy wil, kan hij zelf nog een hek neerzetten, lijkt mij, inderdaad ook als er (kleine) kinderen op zijn erf komen.

Maar je schrijft dat er eerder al dingen zijn voorgevallen waarbij hij buiten zijn boekje is gegaan. Hebben jullie dat toen ook aangegeven bij de politie, dat lijkt me wel belangrijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:00

Als jou paard een keer rolt richting draad en erin rolt, heb jij een groot probleem, met een hek niet.

Als hij eens met het voorbeen kapt en over de draad kapt, heb je ook een probleem. Dat kan al zijn met een vlieg.
Het gaat niet direct meteen over het er doorheen rennen Lachen

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 14:09

runningkawa schreef:
Als jou paard een keer rolt richting draad en erin rolt, heb jij een groot probleem, met een hek niet.

Als hij eens met het voorbeen kapt en over de draad kapt, heb je ook een probleem. Dat kan al zijn met een vlieg.
Het gaat niet direct meteen over het er doorheen rennen Lachen

Inderdaad met rollen kan het een groot probleem zijn.
Maar in het algemeen weten ze dat er stroom om staan en komen ze niet in de buurt van het hek.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:50

luna1986 schreef:
rommulus schreef:

Als je het bedoelt op de manier die ik denk dat je het bedoelt;
Je schiet er niets mee op.
Ik wil gewoon me paarden op het land hebben zonder dat er gezeur is.

ik bedacht me ineens een buren ruzie hier in het dorp
de een had met oud en nieuw dwars door de voorruit een grote vuurwerk bom gegooid.
trammeland was over mensen zijn verhuisd.

maar goed is niet de oplossing
wat je zou kunnen proberen via een advocaten kantoor een brief sturen met de vraag wat ie nou echt wil mischien dat ie dan wel wil praten

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:50

Het hek ziet er keurig uit, maar jammer genoeg heb je een zeur van een buurman. Vaak zijn zulke reacties ook uit jaloezie. Hij hoeft toch ook niet aan het hek te zitten, hij weet toch dat er stroom opstaat? Als hij zo'n hekel aan die afscheiding heeft dan zet hij er zelf maar een ander hek voor. Ons land loopt achter een heleboel huizen door, want het is een dijk en één buurman (meer dan 12 huizen verderop) heeft ook altijd wat te zeuren. Wij hadden zo'n hek met aan de bovenkant en onderkant een plank met daartussen gaas neergezet. Hij begon toen gelijk te zeuren dat hij liever een landhuishek had, omdat hij dat mooier vond. Wij hebben een draaibrug en hij wil ook altijd dat die voor hem opengaat als hij gaat roeien. Hij gaat dan 4 meter verderop keren en gelijk weer terug, omdat daar een betonbrug ligt, waar hij niet onderdoor kan. Dus ja, moeilijke mensen heb je overal.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 14:58

om eerlijk te zijn vind ik het hek echt ontzettend lelijk maar het is op jullie grond dus daar heeft hij verder niks over te zeggen
ik vind dat runningkawa ook zeker een punt heeft als je het hebt over paarden die verstrikt kunnen raken in het draad.

hoelang denken jullie dat dit hek zal meegaan? anders kun je zeggen bv dat jullie de volgende keer weer een houten hek neerzetten

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 15:06

rommulus schreef:

ik bedacht me ineens een buren ruzie hier in het dorp
de een had met oud en nieuw dwars door de voorruit een grote vuurwerk bom gegooid.
trammeland was over mensen zijn verhuisd.

maar goed is niet de oplossing
wat je zou kunnen proberen via een advocaten kantoor een brief sturen met de vraag wat ie nou echt wil mischien dat ie dan wel wil praten

Ja zou leuk zijn als hij dit keer er wel op in ging... want de andere 30 brieven vond hij het niet waard.
Zelfs toen we met de politie en daarna met de rechter hebben gepraat blijft hij zeggen dat hij een ander hek wil maar het mogen geen coniveren, een heg, een schutting van 1.20m of een schrikdraad hek zijn. Hij wil alleen maar een houten hek omdat dit volgens hem geen deugelijk paardenhek is. Maar hij wil er zelf geen cent aan mee betalen! Het vorige hek is er trouwens ook uitgegaan omdat hij vond dat het hek niet op onze grond, maar op zijn grond stond, dit terwijl hij het hek zelf met ons in de grond heeft gezet en het kadaster het uit gemeten heeft.

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 15:10

ocianx schreef:
om eerlijk te zijn vind ik het hek echt ontzettend lelijk maar het is op jullie grond dus daar heeft hij verder niks over te zeggen
ik vind dat runningkawa ook zeker een punt heeft als je het hebt over paarden die verstrikt kunnen raken in het draad.

hoelang denken jullie dat dit hek zal meegaan? anders kun je zeggen bv dat jullie de volgende keer weer een houten hek neerzetten

hmm... ik denk dat ijzer niet zo snel verrot, dus ja het zal nog wel even meegaan! Tong uitsteken

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 16:50

russel schreef:
Tja, zijn schade moet hij toch ook kunnen bewijzen, maar persoonlijk zou ik mijn paarden niet achter zulk een afrastering willen hebben. Die draden zijn loeischerp als ze daar door heen komen en trekken ze ook niet zomaar stuk.

Ik zou een houten hek van een meter zetten en daarop nog een verlenging met een lint dat onder stroom staat maar die paaltjes naar binnen (de wei) gericht houden zodat je ze niet kunt beetpakken. Niemand kan dan stroom vatten. Aan de binnenkant van de houten omheining kan je ook nog een lint zetten. De paarden komen dan ook niet tot dicht bij de omheining, ook dan kunnen ze lekker niet aan je paard zitten, iets wat ik niet graag zou hebben. Aai, weg poes idee van een vervelende buurman. Aan de buitenkant ziet het er netter en steviger uit.

Verder heb je een vervelende buurman. Buren kunnen heerlijk zeiken. Zorg dat je aan jouw kant het netjes hebt, eventueel vraag je de politie even te komen en hun commentaar te geven op wat je eventueel anders zou moeten gaan doen en verder gewoon verder met je leven gaan. Wij hebben ook vreselijke buren, die zijn nu klaar met zeiken omdat alles bij ons klopt en wij op goede voet met de politie staan.

Heb je enig idee wat een houten hek kost? Ik bedoel het is mooier, maar ook zoveel duurder (en meer onderhoud) dat het voor veel mensen niet te betalen is...

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 16:58

luna1986 schreef:
Ja zou leuk zijn als hij dit keer er wel op in ging... want de andere 30 brieven vond hij het niet waard.
Zelfs toen we met de politie en daarna met de rechter hebben gepraat blijft hij zeggen dat hij een ander hek wil maar het mogen geen coniveren, een heg, een schutting van 1.20m of een schrikdraad hek zijn. Hij wil alleen maar een houten hek omdat dit volgens hem geen deugelijk paardenhek is. Maar hij wil er zelf geen cent aan mee betalen! Het vorige hek is er trouwens ook uitgegaan omdat hij vond dat het hek niet op onze grond, maar op zijn grond stond, dit terwijl hij het hek zelf met ons in de grond heeft gezet en het kadaster het uit gemeten heeft.

hier maak ik op uit dat het gewoon een enorme zeikert is
eerst zeuren dat het tever op zijn erf staat dan vervolgens helpen met een nieuwe omheining en dan nog zaniken !!!!!!!!

heeft ie niet iets beters te doen ???
als die man een houten omheining wil moet ie dat maar zelf op zijn erf zetten
ik maak hier tevens ook op uit dat dat wil om de waarde van zijn eigen huis op te schroeven
iets anders kan ik er niet van maken

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:50

dat houten hek mag dan misschien duur zijn maar dat is niks vergeleken bij de kosten van een operatie aan het been van je paard oid. Het is maar waar je prioriteiten liggen wat dat betreft al hoewel ik denk dat de kans dat er iets gebeurd niet heel groot is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:51

Dat ligt eraan hoe groot het stuk is dat je moet omheinen Tong uitsteken Clown

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:52

nog even een kleine toevoeging, laat die buurman van je maar lekker in de str*nt zakken want hoe hij zich opstelt met al zijn eisen is echt niet verdraagzaam

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:52

runningkawa schreef:
Dat ligt eraan hoe groot het stuk is dat je moet omheinen Tong uitsteken Clown

oke maar in verhouding dan he Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 17:53

Snap wel wat je bedoeld, maar kon het niet laten even te plagen Bloos

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 18:05

Het gaat niet om het feit dat een houten hek duurder is,
het gaat er om dat het huidige hek doet waarvoor hij er staat;
de paarden uit zijn tuin houden!

Inderdaad zit aan een houten hek een hoop onderhoud, maar ook aan het huidige hek. Elke week de draden controleren zodra de draden sluiting maken en in orde maken. Onkruid/hoog gras weg maaien enz.

Precipitator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:58

Niks van aantrekken zover dat kan dan....En brandwonden lijkt mij er sterk en als het zo is hij kan er toch een hek naast zetten of gewoon beter uit kijken Knipoog