Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

JB55 schreef:Pletje123 schreef:Sommige stalhouders houden er vreemde acties op na..![]()
Als ik jou was, zou ik eens rustig gaan praten met deze meneer of mevrouw. Jij betaalt geld om je paard daar te kunnen stallen. Dan moet je ook gewoon met je paard bezig kunnen zijn! Zij moeten service aan jou leveren en niet andersom.
En als ze niet willen luisteren dan zou ik mijn spullen pakken en verhuizen.
Ik ben het bijna met je eens![]()
Altijd even overleggen wanneer je het ergens niet me eens bent of anders wil hebben. Mocht dan blijken dat de stalhouder ergens een goede reden voor heeft, dan kun je de slimste zijn en er mee akkoord gaan en dus op stal blijven óf je gaat niet akkoord en zoekt idd een stal waar je het wel overal mee eens bentBestaat dat wel?
Succes!
Maar dan: doe je er ook wat mee? Als die klant nou iets vraagt wat niet kan of totaal tegen de principes van de stalhouder ingaat, dan is het misschien beter als de pensionklant een stal zoekt waar hij/zij meer op 1 lijn zit met de stalhouder. En anders een compromis sluiten, waar beide partijen tevreden mee zijn.Tzatzi schreef:Mijn paard staat op volpension. Nu loop ik tegen een aantal dingen aan. Ben benieuw wat jullie er van vinden en hoe het bij jullie is geregeld.
1. Alle paarden gaan overdag naar buiten (van 6.30-16:00). Maakt niet uit wat voor'n weer het is. Ik zet mijn paard meestal, nadat ik gereden heb, zelf naar buiten (tegen 12 uur). Ik krijg dan een snauw van de pensionhouder dat ik hem rap naar buiten moet zetten. In hoeverre is het reëel om zelf te bepalen wanneer je je paard naar buiten zet? In principe mest ik zelf elke dag uit. 1 x per week wordt het gedaan.
Citaat:2. Als het hooi in de stal op is gooien we hooi bij. Dit wordt niet getolereerd. Als je het toch doet krijg je meteen een post-it op de stal en wordt het er weer uitgehaald. Er is in het verleden gezegd dat er geen beperking op het hooi zit. In hoeverre vind je het reëel dat je zelf mag bepalen hoeveel hooi je je paard geeft?
Citaat:3. De paarden staan in de winter in de paddock. Deze zijn niet gedraineerd. Vind je dat je eisen mag stellen over de paddock? Bijv. uitmesten (gebeurt niet), frequentie van hooi krijgen, tot hoever ze met de benen in de modder mogen staan, hoe lang ze er max. in mogen staan etc
Ben heel benieuwd!
El_Beauty schreef:Ik vind je eerlijk gezegd en beetje zeuren..
Als er mest in de paddock ligt onderneem actie en ruim de mest even op niet altijd op andere mensen wachten tot zij het opruimen want dan kan je lang wachten..
Bij ons op de manege staan alle paarden binnen en krijgen 2 x per dag hooi.. hoezo zouden ze zich gaan vervelen als het eten op is jij eet toch ook niet 24 uur per dag.. jij eet ook waarneer je honger heb.. en bij ons geven ze de eene keer ook meer hooi dan de andere keer maar ik ga me er niet zo erg druk om maken..
Het enigste waar ik het mee eens ben is dat de staleigenaar niet tegen je hoeft te snauwen wat jij met je paard uitspookt dat is gewoon jou doen en laten..
Tzatzi schreef:Mijn paard staat op volpension. Nu loop ik tegen een aantal dingen aan. Ben benieuw wat jullie er van vinden en hoe het bij jullie is geregeld.
1. Alle paarden gaan overdag naar buiten (van 6.30-16:00). Maakt niet uit wat voor'n weer het is. Ik zet mijn paard meestal, nadat ik gereden heb, zelf naar buiten (tegen 12 uur). Ik krijg dan een snauw van de pensionhouder dat ik hem rap naar buiten moet zetten. In hoeverre is het reëel om zelf te bepalen wanneer je je paard naar buiten zet? In principe mest ik zelf elke dag uit. 1 x per week wordt het gedaan.
wees blij dat je pensionhouder de paarden een flinke tijd buiten heeft lopen!!! ik zou het nog terechter vinden dat als jij wilt rijden, je je paard van buiten kan plukken....zodat geen enkel beestje tot laat in stal staat
2. Als het hooi in de stal op is gooien we hooi bij. Dit wordt niet getolereerd. Als je het toch doet krijg je meteen een post-it op de stal en wordt het er weer uitgehaald. Er is in het verleden gezegd dat er geen beperking op het hooi zit. In hoeverre vind je het reëel dat je zelf mag bepalen hoeveel hooi je je paard geeft?
ik ben absoluut voor onbeperkt hooi, zeker wanneer paarden buiten lopen, maar ook op stal tegen verveling. ik begrijp echter wel dat de pensionhouder dat zelf in de hand wil houden en niet dat jan en alleman met hooi aan komt zetten wanneer zij vinden dat het moet
3. De paarden staan in de winter in de paddock. Deze zijn niet gedraineerd. Vind je dat je eisen mag stellen over de paddock? Bijv. uitmesten (gebeurt niet), frequentie van hooi krijgen, tot hoever ze met de benen in de modder mogen staan, hoe lang ze er max. in mogen staan etc
nogmaals.... wees blij dat ze buiten komen, van een nat pootje halen is nog geen enkel paard overleden! uitmesten.... weet niet hoeveel je betaald en in hoeverre er luxe beloofd is, maar een kleine moeite om zelf een schep in de hand te nemen en zo af ent oe eens uit te mesten toch?? 3 keer per dag een ruime hoeveelheid ruwvoer lijkt me een mooie manier
Ik geloof dat er een regel is dat je 25/30€ meer betaald als ze binnen staan. Hebben ze er meer werk aan. Ik denk met uitmesten of zo… Want ze hoeven de paarden dan toch niet naar buiten te zetten en weer binnen te halen.
Maar in de paddock staat hij wel alleen. 
JB55 schreef:een stal waar je het wel overal mee eens bentBestaat dat wel?
Tzatzi schreef:
@Sjoert: Hoe lang staan ze bij jullie in de paddock en zie die er net zo uit als bij ons, zie foto, of hebben de paarden daar nog wat te doen? Ik denk dat de meeste eigenaren bij ons niet helemaal op de hoogte waren welke regels er allemaal gelden. We hebben nl niks op papier staan. Je kreeg bijv te horen ‘ze gaan ’s ochtends naar buiten’. Dat is dus voor 7 uur, en dan wordt een dagje paddock lang. En nieuwe regels worden continue bijgemaakt.

Eerste x springen was een kruisje, maar meneer dacht dat hij toen al op 1.20m stond. Hoooog!!! Maar ik kan dan ook zelf niet springen, beide zo groen als gras. Springfoto: