hebben meer mensen een containerstal met uitloop naar padock

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jol1

Re: hebben meer mensen een containerstal met uitloop naar pa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:15

Wij hebben hem in opdracht door een bedrijf laten maken. Dus ze adverteren er zelf niet mee. Ik zal vanavond aan mijn man vragen wat hij precies gekost heeft en dan stuur ik je pb'tje.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 21:28

We hebben er 2, en in de loop van tijd is er een gewone stal zelf bij gemaakt. Tussen de 2 containers is een overkapping gemaakt zodat het regen eraf loopt en niet blijft hangen, tussen de 2 containers is een gedeelte gemaakt voor dekens, hooi en een wasplaats. Er kunnen 2 paarden naast elkaar staan, maar nu hebben we 1 gedeelte voor spullen en het andere gedeelte is haar stal met een uitloopje op stenen. De nieuwe stal gaat nog 'paddocks' - uitloopje krijgen, alleen met zand. Waar ze dan in kunnen spelen, enzo Lachen

Blablabla11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 16:58

GamblersCup schreef:
Luxe!
Voor mij veels te duur. Ben hard op zoek naar een simpele container.

Niemand die ervaring heeft, of zo'n ding groot genoeg is als schuilstal voor 2 paarden?

ik heb er een van 6 meter zoasl je ziet even terug op de foto. aan de linker kant staat een paard van 1.60 de rechterkant is groter en daar staan twee pony's beide rond de 1.48 en dit gaat makkelijk.moet er wel bij zeggen dat die van ons alleen snachts op stal staan in de winter periode verder niet

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:34

Lindy1982 schreef:
aan de linker kant staat een paard van 1.60 de rechterkant is groter en daar staan twee pony's beide rond de 1.48 en dit gaat makkelijk.

Super, dit is precies het antwoord waar ik op zat te wachten! Haha!
Het zou een schuilstal worden, dus ze gaan er in wanneer en hoe lang ze zelf willen. Maar ik weet nu dat het daarvoor groot genoeg is!

Dank je!

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 18:57

Wij hebben onze 2 pony's ook in een paddock met containerstal staan. Ik heb hem eerlijk gezegd niet opgemeten, maar schat een meter of 5 a 6. Er zijn 2 boxen in gemaakt met vaste voerbakken en automatische drinkbakken (die helaas niet zijn aangesloten ivm geen leiding). Het gedeelte rond de stal is verhard met grote betonplaten, met van die metalen randen. Ik vergeet altijd hoe die dingen heten. De boxen staan altijd open.
Er maken 2 pony's gebruik van. 1 met een stokmaat van 1m38 en 1 met een stokmaat van 1m52.
Zolang het een inloopstal is vind ik dit voor mijn E pony groot genoeg, maar zou het te klein vinden als dichte stal. Voor de kleinere welsh zou het als dichte stal wel kunnen. Die van ons staan er alleen in om te eten en staan verder eigenlijk altijd buiten als het droog is.

Deze containerstal is al oud en is verroest en lekt her en der. Dat is wel vrij vervelend, maar het is in elke box aan 1 kant bij de wand dus zolang ik daar geen stro leg is het wel te doen. De stalhouder is van plan om er een golfplaten dak boven te bouwen, dus dan is dat ook opgelost. Hij wil die doortrekken naar de stal ernaast van de andere paddock. Dan hebben ze ook nog een stukje waar ze droog echt buiten kunnen staan op het beton en dat vind ik wel een fijn idee.

Hier nog even een foto. De betonplaten lagen er toen nog niet en was de instap wel erg hoog.
Afbeelding

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 19:00

Jol1 jouw stal is echt helemaal fantastisch. Ideaal zoiets wil ik zeker ook zodra ik een stekkie heb met de paarden aan huis. Zou je mij ook willen pb-en wat het gekost heeft en het bedrijf waar jullie hem hebben laten maken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 21:45

Crazy Cat: ziet er wel leuk uit, ik hoop dat er snel wat aan de lekkage gedaan wordt!

Ik heb gewone, ruime binnenboxen in het stalgebouw. Dus als ze naar binnen moeten, hoeven ze niet in de container. Dat is echt alleen om te schuilen voor regen (ja, mijn merrie is zich inmiddels flink aan het aanstellen, 2 druppels en mevrouw stond onder het afdak Haha! ) en voor die koude oostenwind. Die ik overigens deze "winter" nog niet gevoeld heb.

Als ze maar droog kunnen staan.

Is het dan bij jou in de stal niet vreselijk heet in de zomer?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 08:18

GamblersCup schreef:
Crazy Cat: ziet er wel leuk uit, ik hoop dat er snel wat aan de lekkage gedaan wordt!

Ik heb gewone, ruime binnenboxen in het stalgebouw. Dus als ze naar binnen moeten, hoeven ze niet in de container. Dat is echt alleen om te schuilen voor regen (ja, mijn merrie is zich inmiddels flink aan het aanstellen, 2 druppels en mevrouw stond onder het afdak Haha! ) en voor die koude oostenwind. Die ik overigens deze "winter" nog niet gevoeld heb.

Als ze maar droog kunnen staan.

Is het dan bij jou in de stal niet vreselijk heet in de zomer?

Die lekkage hebben de paardjes gelukkig niet echt last van. Het drupt niet op ze en het lekt alleen langs de wand als het regent en de wind een bepaalde kant op staat.
Zomers staan ze op het land en kunnen schuilen onder de bomen. De containerstal stond er nog niet afgelopen zomer, dus geen idee of het heel warm wordt. Er zitten bij ons wel ventilatie roosters in dus het lucht wel een beetje door.