Ruzie om niks met stalhouder...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Re: Ruzie om niks met stalhouder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:24

Wijze les van een ervaringsdeskundige: NOOIT bemoeien met andermans paarden. Geeft alleen maar gedonder. Tenzij er iets ernstigs aan de hand is natuurlijk, dan stalhouder waarschuwen. Sterkte!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 20:25

Was eventjes een stomme vergelijking. Ik vind die maantop ook geen ruzie waard, maar ik ben niet begonnen. Die nieuwe eigenaars zeggen helemaal niks over de maantop. De stalhouder doet wel vaker van die dingen, kan niet zo iets bedenken op 5 sec.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 20:27

Ik zeg al helemaal niks meer op stal. Geeft idd gedonder. Rijden en je met je eigen pony bemoeien.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:27

Ik zou gelijk ergens anders heengaan, zon toon aanslaan tegen een klant van je *de stalhouder* kan toch eigenlijk niet ?? *tenzij je het erg bont maakt maar nouja* Ik vind dit echt niet kunnen ...

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:28

Waarom kan je niet eerder na je pony toe??
Wel een naaistreek trouwens van je staleigenaar! Het is hun paard, hun hebben de manen geknipt, jij gaf alleen een tip... Nou dit tip heb ik toevallig ook gekregen om de staart de dooie puntjes er af te halen zodat ie zomer's voller word;) Ga ik dus ook doen:P Nou succes!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 20:29

Behalve dat van die maantop heb ik eigelijk nog nooit iets mispeutert ook niet per ongeluk. Om dan gelijk zo'n toon aan te slaan.
Ik heb geen vervoer morgen, en het gaat giga stormen dus met de scooter gaat niet. Vrijdag heb ik wel vervoer.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:29

Ik zou gaan bellen met de stal eigenaar,en het uitpraten hoe moeilijk het ook is. Vertel terwijl ook dat je niet wil dat zij (nog?) aan je pony's komt. En als dit nog eens gebeurt je zal veranderen.

Als er men de manen zijn geknoeid zou ik dus ZEKER bellen, of praten met de stalhouder. Raakt dit niet opgelost, dan zou ik een ander plekje gaan zoeken. Je komt niet aan de manen van een ander paard!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:31

Kan je niet ergens anders gaan staan ? Dit is toch niks.
Nou sterkte met je pony.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 20:31

Ze haakt meteen in heb ik al geprobeerd. Je kan er ook niet rustig mee praten, begint gelijk te roepen en te tieren. Als ze wel degelijk iets gedaan heeft, kies ik mss wel voor de optie politie -> vandalisme. Ze heeft het recht niet om mijn pony te bewerken.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:33

welshfreak schreef:
Heel wraakzuchtig op dat vlak, ik kan niet hebben dat ze met mijn pony bezig zijn op dat vlak. Ik vind het al erg dat ze hem uit de stal halen voor in de paddock te zetten.

Haha ik ook. En dan moet ik verdragen hoe het zoontje m'n paard 'mokke' noemt, en vervolgens op haar poep gaat kloppen/slaan. (doet hij alleen maar omdat ik er bij sta. Eigenlijk is hij bang van m'n paard, maar als z'n vader er bij staat om te kijken als er niets zal gebeuren tijdens het mesten, is het in orde.)

Trouwens het is dan ook alleen maar van de papa en van het zoontje dat ik het niet erg kan verdragen, van de mama en de zus (die een stuk ouder is als mij) kan ik het wel verdragen. Tja raar hé. Lachen

Lietjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:33

Ohh je woont dus ver van je stalling af... Nou dan wist ik het wel haha verhuizen van stalling;) Ben je ook van het gezeur af:P najaah klinkt wel makelijk maar zou eerst ff afwachten *rare reactie*

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:34

welshfreak schreef:
Ze haakt meteen in heb ik al geprobeerd. Je kan er ook niet rustig mee praten, begint gelijk te roepen en te tieren. Als ze wel degelijk iets gedaan heeft, kies ik mss wel voor de optie politie -> vandalisme. Ze heeft het recht niet om mijn pony te bewerken.

Bedoel je dan bij het bellen? Ik denk dat als je aangifte gaat doen, er alleen nog meer ruzie komt. Als je ouders het goed vinden, en het mogelijk zou zijn, en jij het zou willen zou ik veranderen van stal, of desnoods schrijf je gewoon een briefje met daarop duidelijk, dat er vanaf nu niet meer aan jou pony gekomen word. En dat jij je niet meer zult bemoeien. PUNT. Dan weet ze het gelijk zonder ze er op kan reageren. (of toch niet met roepen/tieren)

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 20:38

Zo'n negen km. En dan moet ik nog een eind door het bos. Ik ga proberen om morgen toch even binnen te springen. Hou het niet uit. Heb deze nacht al niet geslapen en ga dat vannacht ook niet doen vrees ik.
Ja met bellen, als ze mijn stem hoort is het meteen kiestoon. Van dat briefje is op zich wel een idee. Maar hoe stel ik dit zo op zonder het erger te maken.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:38

waarom denk je dat je ouders niet jou kant zullen kiezen? Het was alleen een goedbedoeld advies. Lijkt mij niet dat ze reden hebben om niet jou kant te kiezen of is er al meer voorgevallen?

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 20:40

Nee, maar de stalhouder heeft in hun ogen altijd gelijk. Wat dan ook. Ik kan tenvroegste in juni weg.

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:45

als jij gewoon zegt tegen je ouders van wat ik nu weer heb meegemaakt...
ik was met die nieuwe mensen van die pony aan het praten en ik zei tussen neus en lippen door dat hij wat dode puntjes aan zijn manen had en die mensen waren geintereseert en ik vertelde dat ze wanneer ze een klein stukje van de punten af zouden halen de manen weer mooier aan zouden groeien... gewoon als weetje en die mensen vonden dat een goed idee en hebben dat later zelf gedaan toen ik weg was en nu krijg ik op mn bord van de staleigenaresse dat het mijn schuld is dat hij iets kortere manen heeft... terwijl ik niets gedaan heb, heb die manen met geen vinger aan geraakt...... die mensen wilden het zelf en hebben het zelf gedaan...... en ze heeft gedreigd dat ze mijn ponie dr manen af zou knippen... snap dr niets van heb nog geprobeert uit te leggen dat die mensen er zelf voor gekozen hebben om de manen 2 cm (!!!) te knippen maar ze zegt dat het mijn schuld is.... wat moet ik hier nu mee ?

weet zeker dat je ouders ook zoiets zullen hebben van nouja waar s;aat dat nou weer op ? en dat ze ook boos zullen worden dat ze jou en je pony bedreigt !

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:48

Urielle schreef:
Die stalhouder heeft er niks mee te maken. Mocht mijn stalhouder zo te keer gaan, dan stond ik vanavond nog ergens anders. Je bent toch geen hond zeg Scheve mond

Dat dacht ik ook ja Knipoog

Waarom kan je pas in juni weg? wegens opzeg termijn? Ik zou daar drie keer maling aan hebben net zoals ze met jou heeft.

Gewoon hoppa paard laden spullen pakken en weg wezen.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:53

Wat een naaistreek!
Ik zou per direct een nieuwe stalling zoeken, een beetje aan je pony zitten is vandalisme, zoals gezegd! Ze heeft het recht niet om zo boos op jouw te worden én ook maar zelfs je pony aan te raken!
Waarom heeft zij het recht niet? Nou, omdat jij een TIP gaf en niet zei: Knip die manen is kort, het ziet er niet uit! Ze beschuldigt jouw van iets wat je niet hebt gedaan, want in feite heb je die pony niet aangeraakt.

Als ze zoiets bij mij zouden flikken, dan wordt ik zeker boos, zoiets laat ik niet over mij heen lopen.

Het komt vast goed, maar ik geef jouw eeen tip: Als het echt niet gaat, en je hebt nog steeds slapeloze nachten, ga dan alsjeblieft een andere stal zoeken waar ze met fatsoen paarden en mensen behandelen. Want dit kan echt niet! Echt niet! Lachen

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 20:54

Aan zijn manen zelf ben ik niet eens aan geweest, enkel hengstenvlechtje gemaakt omdat ze anders in de weg hangen met rijden, zodat ze er net NIET af moeten. Vind die manen gigamooi, de maantop was enkel een zielig sliertje geworden. En dat vond de stalhouder blijkbaar mooier. Melaniepk ik denk dat ik het zo zal aanpakken, op een rustig moment.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 20:56

Ik mag van mijn ouders pas in Juni weg, als ik een goed eindrapport heb op school, ik ben het daar al langer beu. En de opzegtermijn is een maand, anders krijg je je borg van +-500 :€ niet terug.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 20:59

belachelijk die stalhouder ik zou daar echt niet tegen kunnen.
wij hebben ook om iets banketstaaf ruzie gehad. wij waren meteen diezelfde dag nog weggegaan, terwijl eigenlijk ook 1 maand opzegtermijn maar ze zei morgen zijn jullie weg, we hebben de trailer gepakt en zijn vertrokken daar kan iik echt niet tegen om zo iets banketstaaf
succes

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:02

Als je je verhaal bij je ouders voorlegt misschien wel eerder. Kom op zeg, ze hebben van je pony af te blijven en zelfs al dreigen ze 'alleen maar' dan nog... klant is koning, je betaalt daar elke maand een fiks bedrag en daarvoor kunnen ze je op zijn minst normaal behandelen! En ophangen als ik op zou bellen? Ik reed met mijn ouders samen stante pede naar stal.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 21:08

Ik betaal idd een héél groot bedrag, vind ik persoonlijk. Maar wat als mijn stalhouder tegen mijn ouders een heel ander verhaal ophangt, dat IK in de pony heb geknipt etc. Ik ga er morgen proberen heen te gaan.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:09

jeetje ik vind de reactie van die stalhouder egt nietr normaal! ben beniewd hoe het afloopt!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-07 21:11

Ik ook, heel erg.