Betaal ik te veel voor deze stal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sientje

Re: Betaal ik te veel voor deze stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:37

Vind het behóórlijk veel geld. Dat betaal je normaal gesproken bij een goed gefaciliteerde manege en dan nog vind ik het duur. Wij hebben ook weinig rijmogelijkheden, maar wel weiland. Ik betaal voor een paardenbox rond de 120 euro per maand, pony is zo'n 30 euro goedkoper. Dit is kale huur, dus wij doen verder alles zelf. Voer kopen, uitmesten etc. Per maand ben ik een stuk goedkoper uit dan jij, terwijl ook mijn stallen in een duur gebied (midden in de Randstad) zijn. Bijkomend voordeel: als je alles zelf doet, hoef je ook niet boos te worden als iemand anders het niet volgens afspraak doet terwijl jij je blauw betaalt, onder meer aan hooi dat je paard niet krijgt... Gestoord

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:40

Citaat:
Ik snap dan echt niet waar ik voor betaal

Volgens mij geef je hier zelf het antwoord al... Als ik jou was had ik idd mijn paard al lang verhuist.. Dit is echt te gek voor dat geld!
Voor hetzelfde geld heb ik twee binnenbakken en een buitenbak, een spuitplaats, stapmolen, solarium (moet je voor betalen overigens) tot mijn beschikking.

Verder gaan kijken dus! Succes!

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:41

Ik zou als ik jou was toch eens gaan kijken in je omgeving, tis niet gemakkelijk missschien maar er zal toch iemand zijn waar je beter terecht kan ? 270 Euri's voor deze stal met van die modderzooi en niet fatsoenlijk voeren ..... Hoe liggen de prijzen bij jullie op manege's ?

Nu een antwoord op je vraag; Ja je betaald enorm veel.

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:50

Ik vind dit ook erg veel. Ikzelf betaal 180 per maand voor mij paard op een manege (omgeving Eindhoven). Daarvoor heb ik 2 binnenrijbakken, een springweide en twee dressuurringen buiten ter beschikking om te rijden (les kost 3 euro per keer, doe ik 1 keer per week). De manege ligt verder direct aan een groot bos. De paarden hebben altijd mogelijkheid tot weidegang (maar ik moet haar er wel zelf opzetten en afhalen). Ze krijgen 2 maal per dag krachtvoer, wekelijks een zak wortelen/appels (3 euro extra) en dagelijks aardig wat stro. Uitmesten moet ik dan wel weer zelf doen. Maar goed, als je een paard hebt, vind ik persoonlijk dat dat er ook gewoon bijhoort. Ik ben maar een 'arme' student, dus ik heb de goedkoopste en gezelligste manege gekozen (op 5 minuten afstand bijvoorbeeld zit er een voor 275 per maand met 1 rijbak, (deels) stands, en geen weide en uitrijmogelijkheden).

Als ik dit zo lees, gauw onderhandelen gaan, of een ander plekje zoeken...

Jana_en_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:53

Ik vind dit ook erg veel. Ikzelf betaal 180 per maand voor mij paard op een manege (omgeving Eindhoven). Daarvoor heb ik 2 binnenrijbakken, een springweide en twee dressuurringen buiten ter beschikking om te rijden (les kost 3 euro per keer, doe ik 1 keer per week). De manege ligt verder direct aan een groot bos. De paarden hebben altijd mogelijkheid tot weidegang (maar ik moet haar er wel zelf opzetten en afhalen). Ze krijgen 2 maal per dag krachtvoer, wekelijks een zak wortelen/appels (3 euro extra) en dagelijks aardig wat stro. Uitmesten moet ik dan wel weer zelf doen. Maar goed, als je een paard hebt, vind ik persoonlijk dat dat er ook gewoon bijhoort. Ik ben maar een 'arme' student, dus ik heb de goedkoopste en gezelligste manege gekozen (op 5 minuten afstand bijvoorbeeld zit er een voor 275 per maand met 1 rijbak, (deels) stands, en geen weide en uitrijmogelijkheden).

Als ik dit zo lees, gauw onderhandelen gaan, of een ander plekje zoeken...

edit: er is iets fout gegaan? nu staat het er twee keer

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:57

natuurlijk is het per regio verschillend, maar zelfs in jou regio vind ik het nog veel en veel te duur.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:58

jij wil dat je paard meer hooi krijgt
dan krijgt hij meer hooi, je betaald een flinke prijs en daarvoor mag je toch wel wat service verwachten
als ik jou was zou ik nog een gesprek aangan met de eigenaar van de stal
waarin je je problemen kenbaar maakt
=je paard moet voller, volgens haar is het zijn bouw, maar het is jouw paard en dus jouw beslissing , niet de hare
= je kunt eingelijk gewoon niet rijden in de bak, wat voor d eprijs die je betaald toch echt moet kunnen
ga zo maar door ,
als ik mijn paard ergens heb staan, dan wil ik dat degene die de stal runt mijn wensen respecteert ten opzichte van e verzorging van mijn dier
(dit wel in redelijkheid en eventueel in verleg, als ene paard te dik is mag en pensioneigenaar daar best de eigenaar op aanspreken en overleg plegen )
maar als ik afspreek dat een dier een aantal kilo krachtvoer krijg, en een bepaalde hoeveelheid hooi dan moet dat gevoerd worden tot ander is afgesproken, en dit altijd in samenspraak en niet op eigen initiatief van de pensioneigenaar
of het nu stalling van 150 euro betreft of stalling van 300 euro , dat boeit niet
afspraken zijn afspraken , klaar.
en zeker voor het geld wat hie rbetaald word, mag je verwachten dat de bak berijdbaar etc

mocht de pensioneigenaar weigeren onderhoud uit te voeren of voer behoeftes te voldoen, zou ik vertrekken

(dit werkt andersom ook bij mij
als een persoo nbij mij in pension staat dan worde er overlegd en afspraken gemaakt over voedergift(kracht en ruwvoer)
die afspraken worden nageleefd tot er verandering nodig is en dit weer besproken en afgesproken is met de eigenaar van het dier, als ik een bak aanbied in het pakket, dan zal ik er voor zorgen dat die berijdbaar is of er is anders afgesproken etc etc

mcht ik een dier te dik vinden, dan overleg ik met eigenar , te mager...ik overleg met de eigenaar van het dier... die heeft ook eind verantwoording voor het dier omdat het zijn/haar eigendom is )

persoonlijk zou ik vertrekken ...

Coba80

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:24

Wow ik betaal nog minder voor 3 buitenbakken, hele jaar door weidegang 7u per dag, longeercirkel, spuitplaatsen, solarium, 2 hooi/kuil en 1x brok (voeren wel 2x daags zelf nog bij). Maar ik vind dat jij erg veel betaald!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:29

Wow je betaalt echt veel te veel! Dat weet ik iig wel, en als ik jou was zou ik een andere en goedkopere ~betere plek zoeken, die zijn er vast wel Knipoog

Sorlede

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:30

ik vind 270 euro duur vanwege dat er geen binnenbak aanwezig is.

MaartjeEsra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 13:36

Ik vind € 270,- ook echt te veel. Daarvoor zou ik hier in de omgeving het beste van het beste kunnen betalen.

elinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:41

ik vind dat geld wat jij betaalt echt veel ste veel Ja .. voor dat geld kan je wel beter krijgen Knipoog

o0marije0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:45

Dat is echt veelste veel geld! Ik woon zelf in een vrij duur gebied ( dichtbij amsterdam maar nog net in t gooi). En hiert heb je erg goede stallen ( naar mijn mening) die bijna tegen de 200 euro in de maand zijn. Altijd rijbare buitenbakken. Goede paddocks en weilanden. Ook hebben ze aparte longeerringen.

Ik zou dus zeggen wegwezen daar. Ik zou er geen seconde over nadenken, meteen op marktplaats ofzo zoeken naar een andere in je buurt.

Precipitator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:52

Ik heb geen idee wat een goede prijs is maar 270 is als ik het zo lees wel te veel!!

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:58

je betaalt naar mijn idee veel te veel... tenminste wel voor de service die je krijgt en ik vind zelfs op vlas 3x per week uitmesten te weinig ik mest elke dag en in de wintermaanden gaat er bij mij om de vier dagen een nieuw pak vlas in (hangt wel een beetje van het formaat paard af hoor..) ik vind 150 per maand zat en genoeg

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 09:32

dank jullie wel voor alle reacties, hier mag een slotje op.

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:33

ik vind dat je er veet te veel voor betaalt.
maar 3x in de week gemest, niet kunnen rijden vanwege een slechte paddock en bak.
ik was daar dus echt allang weg!!
waarom zet je je paard niet ergens anders??

__Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:37

Ik vind ook dat je veel te veel betaald! Ik zou daar allang vertrokken zijn! Voor €30,- meer per maand heb je hier bij een manege 2 binnenbakken, 2 buitenbakken, overdekte longeer/losgooi bak, stapmolen en veel weide!

Jamezy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:45

Ook ik zou zeggen dat je wel veel kwijt bent, in verhouding voor wat je er voor terug krijgt...

Even ter vergelijking: ik betaal voor mijn stalling in de Randstad met redelijke uitrijmogelijkheden €20 minder dan jij betaald, en daarvoor wordt mijn paard 2x gevoerd, krijgt 2x hooi, heb ik de beschikking over een longeercirkel, stapmolen, gedraineerde en verlichte buitenbak van 30x60, er wordt voor me gemest èn zes paddocks + vier weilanden.

Probeer te pleiten voor meer ruimte om je paard te longeren, dan wel te rijden, maar verschillende stukken. Drainage is duur, maar dan heb je ook wat... Blubber, en dus mok, is natuurlijk onaanvaardbaar!

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:50

voor dat geld heb ik twee paarden op pension staan...belachelijke hoog zeg

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 09:56

toen ik het las schrok ik van de prijs die erbij stond.. €150 zou ik zelfs nog teveel vinden.. zo te lezen gaat alles een beetje laks daar, en daarvoor zou ik niet betalen.. hier sta je voor €250 all in (en dan ook incl. binnenbak) en dan woon ik ook in de randstad.

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:05

Je zegt dat je je paard er niet wilt weghalen, omdat hij daar al zo lang staat. Maar denk je niet dat een andere stal óók voor je paard fijner is?

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:09

Zo dat is makkelijk geld verdienen voor de eigenaar! Ik vind dit echt te duur, voor zo'n bedrag moet er wel iets tegenover staan, nu krijg je alleen ellende. Misschien moeten jullie eens met zn alle een vergadering organiseren, om te kijken wat de problemen zijn en of deze zijn op te lossen, anders adviseer ik je om naar een andere stal te gaan.

Chocolaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:17

Dat gaan ze ook doen (moet je ff bericht nummer 1 lezen)

_Joycke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 10:22

Dat vind ik belachelijk veel geld! Ik betaal zelf 250 euro in de maand en daarvoor krijg ik terug een binnenbak (planning voor een 2de binnenbak) 3 buitenbakken ( 2 dressuur 1 springweide) iedere dag wordt gemest (1x in de week de hele stal) iedere schoonstro derbij, 3 x per dag gevoerd. en 2x hooi. en zeer goede hulp als ik vragen heb.
Ik zou mijn paard daar weghalen vooral met zo natte bodem zo slecht voor de hoeven mok!