Wondermiddeltje voor een wit paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Precipitator

Re: Wondermiddeltje voor een wit paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:02

tjady schreef:
Vroeger woonde ik bij het strand. Als mijn vriendin met haar schimmel in zee ging, werd ie spierwit. De benen mijn paard waren ook hagelwit als we thuis kwamen. Hielp trouwens ook geweldig tegen mok.
Maar ja het is niet echt een praktische tip.

mijn paard gaat dus nooit de zee in Tong uitsteken

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:41

P.S.
Als je je paard WEDSTRIJDwit wil hebben (m.a.w. als er naderhand een zadel op moet) dan zou ik GEEN anti-klit spray of wat voor een spray dan ook op de rug/ribben/buik spuiten i.v.m. glijdende zadels/singels Haha!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 23:29

TanteMiesje schreef:
P.S.
Als je je paard WEDSTRIJDwit wil hebben (m.a.w. als er naderhand een zadel op moet) dan zou ik GEEN anti-klit spray of wat voor een spray dan ook op de rug/ribben/buik spuiten i.v.m. glijdende zadels/singels Haha!

Nagelbijten / Gniffelen o ja vergeten erbij te schrijven

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 19:57

TanteMiesje schreef:
Driehoek Groene Zeep: van die snotterige smurrie in een bakje Haha!
Paard goed nat maken, met schone borstel+klodder zeep de vlek flink schrobben, even in laten weken en dan afspoelen. Desnoods nog een keer.

En inderdaad Zilvershampoo Ja
Staart goed nat maken, zeep erin, kwartiertje laten intrekken en HEEL goed uitspoelen.

En tot slot; vlak voor de keuring of wedstrijd: een beetje talkpoeder in de sokken/staart/manen (als die wit zijn natuurlijk Nagelbijten / Gniffelen )

groene zeep heb je ook in vloeibare vorm, die gebruik ik altijd voor mn bontje Knipoog

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 20:48

Van Equistar heb je ook een middeltje Equibright geloof ik dat het heet, zit volgens mij in een groene fles. Sprayen op laten drogen en afborstelen.

Verder als je geen vocht of water wil gebruiken is het handig om een ijzeren rosborstel en een glansborstel van varkenshaar te gebruiken. De combi van deze twee krijgen wij onze schimmel altijd schoon mee.

Verder op nog natte strontvlekken werken babydoekjes heel goed. Let wel op dat je niet te breed wrijft want dan wrijf je het uit haha....

Redseven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 21:04

Ik spuit altijd Coat whitener DCM op de vieze plekken, eerst inwrijven met een doek daarna iets oppoetsen met een vochtige spons opwrijven en laten drogen. Als het droog is kan je het vuil zo weg poetsen. Ik heb het zelfs laatst op een wedstrijd gebruikt voordat ik de ring in moest. Had haar helemaal schoon, reisbandages omgedaan, ging een kopje koffie drinken en mevrouw was gaan rollen in een verse ...... vol op haar hals. Voor het losrijden opgespoten en ingesmeerd, gaan losrijden (ondertussen droogde alles op) en met een borstel uitgeborsteld, niets meer te zien. Staart was ik met biotex en daarna met zilvershampoo.

WitJeWit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-07 15:07

Ik heb idd ook Coat Whitener gekocht echt superspul Haha! !!!! Heb je niet al teveel water voor nodig dus ideaal voor de winterdagen. Van de zomer ga ik zeker de groene zeep uitproberen:D. En zijn staart was ik meestal met zilvershampoo idd. Dat kan meestal wel in de winterdagen en zijn benen ook, want na het rijden spuit ik toch altijd zijn benen af Bloos . Er zijn echt al supergoeie tips binnengekomen! Pling

Rhavenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 18:09

Supergoeie tips, daar heb ik ook wat aan Tong uitsteken
Mijn vzp is altijd voor de helft vies, althans bij haar zwarte vlekken valt het niet zo op, maar haar witte vlekken zijn vaker geel dan wit.

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 23:49

liannes schreef:
en betadine scrub shampoo, doe ik de paarden ook wel mee, en biotex.
en wat judith_ zegt, is zilvershampo, en werkt ook goed.

Hiermee hebben we het een keer geprobeerd, alleen bij ons werkte dit totaaaaaaaal niet.
Groene zeep helpt ook niet echt super, maar het is wel bij ons de beste oplossing Tong uitsteken

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-07 17:55

weet je wat tegen gele plekken helpt. een keertje buiten in de modder zetten. echt gewoon vol in de modder laten rollen. klinkt raar. maar als je het dan op laat drogen kun je het er zo vanaf poetsen en zijn de gele plekken ook weg.

PolosportJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 10:31

als je je paard niet kan wassen dan is zo'n schuurblokje erg handig. In de winter deed ik mn schimmel daar helemaal mee schoon houden! En ze was helemaal wit, check profiel maar. Verder heb je ook nog van die spray voor witte aftekeningen. Die kan je der ook opspuiten zonder af te spoele. Dat werkt wel maar ze owrden er erg vet van. Als ik dat gebruikte liet ik het ff inwerken en dan afspoelen en dan was ze super wit. Dat is voor de plekken op der kont die er al langer opzitten.

ladylay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 10:44

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:18

Ik heb voor het eerst mijn bonte merrie geschoren en moet zeggen dat ik haar nu heeel wat makkelijk kan schoonhouden dan voor die tijd. Ook je paard op zaagsel/vlas zetten is aan te raden. Als ik ga trainen, krijg ik haar meestal schoon met een poetsblok. Toen ze nog haar wintervachtje had, ging dat heel makkelijk met een dik rond puimsteenblok, lichtgrijs, anders dan zo blok.

Voor een wedstrijd zorg ik er meestal voor dat ik niet zo vroeg hoef Bloos als ik smorgens op stal kom is het namelijk altijd nog zo geweest dat ik haar OPNIEUW kan wassen! HINDERLIJK gewoon. Meestal de dag ervoor met flink veel betadine shampoo (ook goed voor wondjes ed), zilvershampoo, biotex, groene zeep en een grote hard spons. Meestal haal ik dan van binnen warm water, alles ff goed mengen in een emmertje en boenen maar. Nou heeft mijn merrie chronisch gele plekken, dus als ik klaar ben met wassen is het nog steeds geel. Talkpoeder/kalkblok (ooit een keer gekregen) erbij als der benen nog nat zijn, in laten trekken, en dan nog meer. Als het helemaal droog ik met een zachte borstel eroverheen en schoon.

Ik heb wel het geluk dat me beest een zwarte staart heeft Haha!

Als ik helemaal klaar ben, helemaal insprayen met antiklit, manen en staart helemaal invlechten (extra krul Haha! ), babydoekjes en babyolie erbij om de vlekken duidelijker te maken, en paardlief is klaar voor concour. Nja.. Bijna.. Eerst helemaal inpakken (ja, ook als het hoogzomer is!!) Knipoog

Misschien moet ik dit ff plaatsen in het 'Hoe was ik mijn paard'-topic hihi

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 20:19

Owja! Wat me ook op is gevallen: ik longeerde mijn paardje in een natte bak, toen had ze heel veel modder aan der benen. Toen ik dat eraf waste, waren der benen egt heeel wit! Misschien een idee om je paard met modder in te smeren en dan eraf te spoelen Cool

WitJeWit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 11:36

Zweten helpt ook, laatst was mijn paardje aan een kant van zijn hals weer helemaal geel dus ik even stevig gepoetst met mijn blok en daarna de coat whitener erop. Toen had ik springles en hij erg zweten, maar hij zweette zowat alles naar buiten toe en door de coat whitener werd alles nog beter naar buiten (lees: de puntjes van de haren) getransporteerd Vork . Ik heb hem lekker op laten drogen n het vuil kreeg ik er daarna zo uit. Hij was weer helemaal mooi wit. De dag voordat ik op wedstrijd ga krijgt hij een superschone stal en een halsdeken van zomermateriaal om. Helemaal niet te warm dus en blijft hij netjes! Pling Cool

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:08

Met zo'n poetsblok?

Kuiken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:08

Ik heb gister de benen en de staart weer heel mooi gekregen met de shampoo voor schimmels van Oster Ja

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:12

exquise schreef:
wij fokte vroeger witte persen en mijn moeder waste de poezen 1 week voor de show met "poppetje blauw" het leek altijd een blauw balletje.... en we wonnen de shows door onze hagel witte katers zonder gele plekken......

(poppetje blauw wordt gebruikt in de wasmachine, zij kocht het destijds gewoon in de drogisterij, maar weet niet of het ook bij paarden helpt)

poppetje blauw werkt zeker goed ja Haha! mijn collega wast haar witte kat daar ook mee!

zelf gebruik ik voor mijn bonte de blauwe shampoo van volgens mij effol, weet dat ook niet zeker maar daar word ie wel super mooi schoon van, en het lijkt dan net of die ook minder vuil aantrekt ofzo Haha!

soyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:13

ik was mijn schimmel altijd,doe er dan protectie spul in van cowboy magic.Dat spul is blauw en zorgt ervoor dat je paard niet zo snel vies word .De vieze plekken die er onverhoopt toch op komen kun je er heel gemakkelijk afborstelen.Zit er echt een vieze poepvlek dan gebruik ik cowboy magic green spot remover .Dit spuit ik een beetje op de plek en wrijf het schoon met een badpuff.Werkt echt fantastisch.Zie mijn profiel hoe mooi wit een schimmel kan zijn

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:16

Ik heb een spray mestvlekkenverwijderaar, en hij werkt 100%!!!
Hij's wel oud, in Morgan/Ooteman niet meer verkrijgbaar Nagelbijten / Gniffelen

maudy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:18

even in de gaten houden
heb een echt stal lig schimmel Haha! erg vies dus

popcornlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:25

Ik heb gelukkig niet met een schimmel te maken, maar rondom witte benen is al erg genoeg. Ik kan ze wassen zo vaak als ik wil, maar die pisvlekken blijven zitten. Heb nu wel een paar dingen voorbij zien komen die ik ook nog eens kan gebruiken.

tresja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:33

dreft.. dat werkt ook echt supper goed. iemand uit een trimsalon vertelde dat zij daar altijd de poedels enzoo mee wasten en het wordt echt wit!!

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:42

Ik hou het maar gewoon bij mijn sopje, op de vorige pagina Koe

Alive

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:42

ik maak de witte voetjes van mijn pony schoon met zoon poetshandschoen, lijkt beetje op scrubhandschoen Tong uitsteken weet niet of het op grote oppervlakken zou helpen.. maar bij mij wel haha Lachen