areke schreef:als jij bij een ander gaat lessen dan hebben zij weer minder geld.
dus proberen ze zoveel mogelijk te verzinnen om jou bij hun aan het lessen te krijgen.
(door dus bv lessen van een ander te verbieden)
als mensen het naar hun zin hebben verder kiezen ze vaak toch voor het lessen bij de pension en niet bij een ander van buitenaf.
zo bedoelde ik het ik hoop dat ik het nu wat duidelijker heb uitgelegd.
Het lastige bij ons, is dat er voor mijn 'niveau' (dat is ook maar L2, maar ik wil ook doortrainen voor de overstap naar M1 natuurlijk) er gewoon totaal geen instructie wordt aangeboden 
Ik heb ook geen zin om iedere keer met mijn pony te 'leuren' (ze is wel makkelijk te laden hoor), in de trailer, spullen mee, daarheen rijden, uitladen, zadelen, rijden, afzadelen, trailer in, terug rijden, paard uitladen, trailer schoon vegen, trailer terug zetten, paard verzorgen....
Zo ben ik minimaal 3 uur kwijt om een uurtje te rijden, en die tijd heb ik gewoon niet. Fulltime baan, verbouwing van het huis, administratie van het bedrijf van m'n vriend etc.
Dan betaal ik liever wat extra zodat iemand bij mij langs komt zodat ik een uurjte kan rijden, paard verzorgen en klaar