Hmm mijn hooi waait weg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AvantilOver

Re: Hmm mijn hooi waait weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 23:38

ruwvoer

noflamby

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 17:46

ruwvoer

saaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 19:16

Misschien eens rond kijken of er iemand een oude badkuip weg wil gooien? Deze blijven goed staan, en er kunnen meerdere paarden omheen staan.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 22:44

TS mag geloof ik niks in het weiland plaatsen, dus volgens mij lukt dat niet saaan.

@ TS: is alles uiteindelijk blijven liggen?

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 23:32

Ik heb voor de shetjes voor in de wei wasmachinetrommels staan die ik vul met hooi, er steekt aan de onderkant een pen uit en die druk ik de grond in.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 00:37

wij hebben een losse ring van betonijzer erin staan, wel goed alle scherpe randen en haken wegwerken. het hooi kan er niet uitwaaien, ding is zo'n meter hoog, en zelfs de kleintjes kunnen erbij (door de mazen heen). het ding is zwaar, dus ze drukken het pas om als het leeg is en er niks meer is om weg te waaien. verder zijn de gaten te klein voor de grote paarden om met de hoef in de komen, en voor de kleintjes zo ruim dat ze er gemakkelijk weer uit zouden komen. bij ons is de ring nog nooit omgevallen, maar je weet nooit. een hooinet vind ik persoonlijk erg gevaarlijk, omdat het vrij laag komt te hangen als het leeg is, en als je het hoog hangt moeten ze het hoofd te hoog houden om te eten in veel gevallen.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-07 09:51

Fijn dat er zoveel mensen met mij mee denken. Het hooi is blijven liggen, ik heb het opgelost toch met de cementbak. Die heb ik aan een weidepaal vast gemaakt daaromheen weer palen, dus dat die ingesloten staat. En over de cementbak 1 touw zodat de bak in 2en werd gesplit zodat ze niet hele plukken eruit kunnen trekken en er ook niet in vast konden blijven zitten.
Tot nu toe bevalt het erg goed!

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 10:43

mooi. Lachen