je gooit niet genoeg vlas/mot/andere bodembedekker in je stal.
als je er om te beginnen vier balen ingooit heb je een goede basis die onderop de urine goed absorbeert als jij dan elke dag netjes de drollen eruit schept en er één keer in de week een nieuw baaltje opgooit [na een paar maanden vaak ook maar een halve] heb je altijd een nette stal.
blijf zeker een maand van de onderlaag af, gooi dan de toplaag aan de kant en schep de natte plakken eruit.
meestal heb je dan zelfs nog zoveel schoon over dat er niet eens iets bij hoeft.
haal wel héél goed de drollen eruit, als die blijven liggen en door de stal gelopen worden wordt de bodem ook heel vies.
van een vieze stal is de oorzaak áltijd niet genoeg erin, daar is geen discussie over mogelijk [pointe a la ligne
], maar de meeste mensen zijn om allerlei redenen niet bereidt om het eens te proberen.[/quote]Nou dat ben ik niet met je eens.
Het ligt er ook aan hoe schoon je paard is.
Ik heb zelf mijn twee paarden op vlas staan en de ene is heel erg schoon en netjes en de andere roert echt alles doorelkaar (ooook de onderlaag).
Die moet je dus veel vaker bijvullen en dan nog is het na 1 dag alweer een drama !!
Maar deze is nu bezet.
En soms lopen ze er ook wel eens mee te spelen heb ik het idee, maar dat zijn hier de merries die het doen, Flint staat altijd zo rustig en tevree om zich heen te koekeloeren.
daar is vast een reden voor, misschien heeft hij een orgaan wat te snel of te langzaam werkt, of heeft hij ergens tekorten of teveel aan..??