Dierenbescherming

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

vencedor

Re: Dierenbescherming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-07 11:49

Ik heb geen zin in meer problemen dan er al zijn Nagelbijten / Gniffelen . De toestand van het beest zal toch wel niet veranderen aangezien haar andere 4jarige ook zo is opgegroeit..Contact gestoord, en achterhand klopt voor geen meter.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 13:17

Las net een topic op een ander forum van iemand die haar paard buiten had staan en als ze hem niet binnen een week op stal zou zetten zou de AID ze in beslag nemen.

Boos!

en HIER kunnen ze niets aan doen?

Wordt het niet tijd dat de AID en de DB eens kennis nemen van wat nou werkelijk gezond is voor een paard?

Zij zijn groot en ik is klein!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 13:24

Wat is dan het verhaal van dat andere forum? Buiten en buiten is 2, gaat om de omstandigheden.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-07 17:59

Een zwart weiland, ik heb er ook een foto van gezien, maar zo heftig was het niet Verward en de paarden werden bijgevoerd.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-07 14:06

Klopt las het ook erg krom inderdaad..Ik hou jullie op de hoogte rond de 1ste ga ik bellen. Wegens opzeg termijn Lachen

kojak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-07 16:20

De regels zijn inderdaad erg krom in nederland. Ik heb december 2005 ook gebeld naar de db voor 3 shetlanders, weiland was alleen blubber, geen dak boven hun hoofd, geen droog plekje, geen hooi, alleen wat afval van het land(als dat er was. Op de kleinste(ik denk 80 cm) werd gereden door meiden van 12,13 enz. en de grootste was erg bang eng had een huidaandoening. Er is wel iemand van de LID langsgeweest toen, nu hebben ze een klein "stalletje" , paar planken met zeil erover. Voor de rest niks. De mensen van de db worden hier ook kwaad om maar kunnen ook niets doen, vanwege de wet.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:44

Hoe is dit nu afgelopen? Heb je er een melding van gemaakt?
Is er geen stal-eigenaar die die persoon kan vertellen dat het niet goed is voor een veulen om hem zo binnen te houden.
Ik hoop in ieder geval dat de DB langs komt en haar op de problemen wijst die hiervan komen. echt zielig voor het veulen, en voor dat andere paard van haar. Laat wat weten;)
Groetjes

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 14:46

Ohw sorry je gaat de eerste bellen:P
Ik hou het in de gaten:D

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 22:40

De Dierenbescherming stelt geen ene kl*te voor!!!
Ik heb ook een keer melding gemaakt van 7 super magere paarden die bij een boer stonde, die verder niks als hooi kregen 1 keer per dag. Bereden werden door ''huurders'' die geen verstand van paarden hebben..die kwamen aan met de fiets plukte een pony uit de groep die ze leuk vonden reden er mee een uur of een paar uur, gooide 15 euro door de brievenbus en gingen weer naar huis.Die boer was dan niet eens thuis ofzo.
De mensen die kwamen rijden konden natuurlijk ook niet merken als een paard kreupel liep dus die werden ook gewoon gepakt.
En die boer die wist dan wel dat een paard kreupel was maar dat maakte hem eigenlijk niets uit want ja hij kreeg er weer geld voor.
Die 7 paarden stonden op een paar vierkante meter verharding met jawel wel een schuilstal met een handje zaagsel over de grond. Dus paarden konden niet liggen.
Het drinkwater donker bruin was van de roest van de drinkbak zelf Boos! !!Zodra het gras in de zomer weer superrr lang was werden ze met zijn allen gelijk vol op het gras gezet 24/7 en ook niet ontwormt.Dus paarden bleven heel ongezond. Verdrietig
Maar nee zolang het paard nog niet aan het ontbinden is ''bij wijze van spreken'' voeren ze niks uit.
Echt waar bij mij heeft de dierenbescherming geen enkele betekenis meer!! Boos!

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:45